We missen ze 'heel erg W 16 PSYCHOLOGELD 'E WINKELKETEN UNIQLO Ruim de helft van de Nederlanders zou reclamefolders missen als ze niet meer in de bus vallen. Misschien komt het door NEE-NEE-bubbel waarin ik al jaren zit, maar ik kan me er niets bij voorstellen. Voor de laagste prijs kun je immers het best online vergelijken. Volgens mij heeft het meer te maken met het ontspanningsmoment: kopje koffie erbij en lekker bladeren. Hé schat, bij de Kruidvat is een opblaasbare flamingo nog goedkoper dan bij de Lidl. Het onderzoek naar onze liefde voor folders werd uitgevoerd in opdracht van DDMA Businessgroep Verspreidingen, een bedrijf dat volgens zijn eigen website 'brie venbusreclame als effectief communicatie medium promoot'. JA-JA, die resultaten pas sen wel erg mooi in het straatje van de recla mefolderpromotor. Grappig is dat het onder zoek nog een onderscheid maakt tussen 'missen' (33 procent) en 'heel erg missen' (19 procent). Ik vraag me wel af hoe je leven eruit ziet als je reclamefolders 'heel erg' zou mis sen. De deelnemers moes ten ook aangeven in hoe verre ze het eens waren met allerlei stellingen, zoals 'Folders zijn infor matief, 'Folders zijn ver makelijk' en 'Folders zor gen voor gespreksstof. Negatieve stellingen als 'Folders zijn slecht voor het milieu' of'Door fol ders koop ik spullen die ik niet nodig heb' ston den er niet tussen. Al die positiviteit kan in vloed hebben op de uitslag. Stel, je bent proefkonijn en je krijgt twee vragen voorge legd (in deze volgorde) 1) Ben je prijsbewust? 2) Zou je reclamefolders missen? En nu deze vragen: 1) Ben je milieubewust? 2) Zou je re clamefolders missen? Meer mensen zullen in het tweede geval NEE antwoorden op de vraag over de folders. Hoe dan ook, reclamedrukwerk verliest terrein. Kreeg een huishouden in 2013 nog gemiddeld 37 folders in de bus van Blokker, Leen Bakker, Action en consorten, nu zijn dat er nog 30 per week. Samen trouwens goed voor meer dan 30 kilo drukwerk per brievenbus per jaar. Die daling ligt vooral aan de malaise in de detailhandel, waardoor we onder meer de folder van V&D moeten mis sen. En een klein beetje doordat meer men sen een NEE- sticker op hun brievenbus plakken. Vijfjaar geleden was dat 21 procent, nu 23 procent van de Nederlanders. Voor iedereen die zowel prijs- als milieu bewust is, kijk eens op Reclamefolder.nl. Scheelt een hoop bomen. Nog iets: Lidl en Action drukken die folders niet om jou geld te laten besparen. Ze investeren in reclame folders om hun klanten meer geld te laten uitgeven. Bijvoorbeeld aan een opblaasbare flamingo, die je als je eerlijk bent 'heel erg' kunt missen. Ze drukken die folders niet om jou geld te laten besparen KPN Ahold Delhaize BAM Volker Wessels rinowol :/A Neem plaats op de sofa van Irene van den Berg. Zij analyseert iedere week ons econo misch gedrag. Reageren? economie@persgroep.nl O m donderdag 5 juli 2018 Het telecom- concern was koploper in de AEX. 42% Weer eens posi tieve cijfers voor de grootgrutter. Het bouwbedrijf leverde flink in, onder andere door problemen bij de zeesluis in IJmuiden. De bouwer moet 31,5 miljoen euro afschrijven op de bouw van de zeesluis bij IJmui den. O De eerste vestiging van Uniqlo komt in een pand aan de Kalverstraat in Amsterdam. In Antwerpen, net over de grens, is al een winkel te vinden in de kenmerkende stijl van het kledingconcern, fotosbelga "TRafijne kVSttai TT5 c39

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2018 | | pagina 16