EEN POSITIEF VERHAAL OVER AFVAL tëïïOEN M4TIE ZEN ZIJN OP DE ZAAK intermediair Linda Blommaert werkt sinds anderhalf jaar op de marketingafdeling van Heros Sluiskil. Het is haar missie mensen bekend te maken met Heros en de duurzame producten die er gemaakt worden. HEROS SLUISKIL B.U KATOEN NATIE LOGIPARK BV KATOEN NATIE WESTERSCHELDE BV Savoyaardsweg 1, Haven 101 4542 PM Hoek-Terneuzen Tel.0115-466453 - www.katoennatie.com Ochtend- en middagwijken beschikbaar Prima verdiensten per 4 weken Gratis de krant lezen Een gemiddelde wijk bezorg je in 1 tot 1,5 uur Minimumleeftijd 15 jaar Meer informatie? Ga naar: krantenbezorgen.nl Linda Blommaert: "De kern is, dat het restant van verbranding door de bewerkingen van Heros nog heel duurzaam toegepast kan worden. Daarmee maken we de cirkel rond." Tekst: Mariska den Hartog. "In grote lijnen is het mijn taak om het imago van ons product en van de afvalbranche in zijn geheel te verbeteren. Mensen kennen het vaak niet. Het houdt voor veel van hen wel op bij het storten in de afvalbak. Mensen denken ook dat er veel gedumpt wordt, maar dat is niet zo." Linda houdt zich er dagelijks mee bezig om de buitenwereld te vertellen hoe het dan wel werkt. "Wij hebben hier geen afval liggen, enkel bodemas. Die as, afkomstig van verschillende afvalenergiecentrales in Nederland en België, komt bij ons binnen en met mageneten en zeven halen we er ferro (ijzer) en non ferro (edelmetalen zoals goud, zilver, maar ook tin, nikkel, aluminium) uit. Metalen verbranden niet. Ze zijn natuurlijk niet meer in originele vorm, maar heel veel metaalbedrijven kunnen daar nog wat mee. We maken het schoon en verkopen het door aan die bedrijven." Wanneer ferro en non ferro er uit gehaald is, blijft een residu over. Dat kunnen we opwerken tot secundaire grondstof, zodat het terug gebruikt kan worden in de infra. Door het geven van rondleidingen, te spreken tijdens circulaire economie evenementen en beurzen en aan de hand van social media en de website, vertelt Linda het verhaal van Heros. "Ik heb een marketingopleiding aan de Hogeschool Antwerpen gedaan. Twintig jaar lang werkte ik in de b2c marketing. Maar ik zocht meer diepgang. Een baan waarbij je op de lange termijn moet nadenken. Ik ben opgegroeid in Zeeuws Vlaanderen en daar heb je altijd met de Kanaalzone te maken. Nog nooit had ik er gewerkt, het leek me wel een uitdaging. Zo'n vijftien procent hier is vrouw. Het grappige is dat in deze branche de vrouwen bijna altijd te vinden zijn op de marketingafdeling." Heros zit vol met engineers. Voor Linda was dat lastig toen ze hier net kwam werken. "Ik kreeg bakken met informatie over me heen en daar moest ik uit zien te filteren wat voor publiek interessante informatie is. De kern is, dat het restant van verbranding door de bewerkingen van Heros nog heel duurzaam toegepast kan worden. Daarmee heeft Heros een goed verhaal, we maken de cirkel rond. Mensen zijn eigenlijk altijd positief verrast." Sector: Producent van secundaire grondstoffen Aantal medewerkers: 84 Adres: Oostkade 5, 4541 HH Sluiskil wwuu.herossluiskil.nl OUR PEOPLE MAKE THE DIFFERENCE Volg je ambities op het nieuwe Intermediair HET WORK-LIFE PLATFORM VOOR HOOGOPGELEIDEN

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2018 | | pagina 70