EEN POSITIEF
VERHAAL OVER
AFVAL
tëïïOEN M4TIE
ZEN ZIJN OP
DE ZAAK
intermediair
Linda Blommaert werkt
sinds anderhalf jaar op
de marketingafdeling van
Heros Sluiskil. Het is haar
missie mensen bekend te
maken met Heros en de
duurzame producten die er
gemaakt worden.
HEROS SLUISKIL B.U
KATOEN NATIE LOGIPARK BV
KATOEN NATIE WESTERSCHELDE BV
Savoyaardsweg 1, Haven 101
4542 PM Hoek-Terneuzen
Tel.0115-466453 - www.katoennatie.com
Ochtend- en middagwijken beschikbaar
Prima verdiensten per 4 weken
Gratis de krant lezen
Een gemiddelde wijk bezorg je in 1 tot 1,5 uur
Minimumleeftijd 15 jaar
Meer informatie? Ga naar: krantenbezorgen.nl
Linda Blommaert: "De kern is, dat het restant van verbranding door de bewerkingen van Heros nog heel
duurzaam toegepast kan worden. Daarmee maken we de cirkel rond."
Tekst: Mariska den Hartog.
"In grote lijnen is het mijn taak om het imago van ons product en
van de afvalbranche in zijn geheel te verbeteren. Mensen kennen
het vaak niet. Het houdt voor veel van hen wel op bij het storten
in de afvalbak. Mensen denken ook dat er veel gedumpt wordt,
maar dat is niet zo." Linda houdt zich er dagelijks mee bezig om de
buitenwereld te vertellen hoe het dan wel werkt. "Wij hebben hier
geen afval liggen, enkel bodemas. Die as, afkomstig van verschillende
afvalenergiecentrales in Nederland en België, komt bij ons binnen
en met mageneten en zeven halen we er ferro (ijzer) en non ferro
(edelmetalen zoals goud, zilver, maar ook tin, nikkel, aluminium) uit.
Metalen verbranden niet. Ze zijn natuurlijk niet meer in originele
vorm, maar heel veel metaalbedrijven kunnen daar nog wat mee. We
maken het schoon en verkopen het door aan die bedrijven." Wanneer
ferro en non ferro er uit gehaald is, blijft een residu over. Dat kunnen
we opwerken tot secundaire grondstof, zodat het terug gebruikt kan
worden in de infra. Door het geven van rondleidingen, te spreken
tijdens circulaire economie evenementen en beurzen en aan de hand
van social media en de website, vertelt Linda het verhaal van Heros. "Ik
heb een marketingopleiding aan de Hogeschool Antwerpen gedaan.
Twintig jaar lang werkte ik in de b2c marketing. Maar ik zocht meer
diepgang. Een baan waarbij je op de lange termijn moet nadenken.
Ik ben opgegroeid in Zeeuws Vlaanderen en daar heb je altijd met
de Kanaalzone te maken. Nog nooit had ik er gewerkt, het leek me
wel een uitdaging. Zo'n vijftien procent hier is vrouw. Het grappige
is dat in deze branche de vrouwen bijna altijd te vinden zijn op de
marketingafdeling." Heros zit vol met engineers. Voor Linda was dat
lastig toen ze hier net kwam werken. "Ik kreeg bakken met informatie
over me heen en daar moest ik uit zien te filteren wat voor publiek
interessante informatie is. De kern is, dat het restant van verbranding
door de bewerkingen van Heros nog heel duurzaam toegepast kan
worden. Daarmee heeft Heros een goed verhaal, we maken de cirkel
rond. Mensen zijn eigenlijk altijd positief verrast."
Sector: Producent van secundaire grondstoffen
Aantal medewerkers: 84
Adres: Oostkade 5, 4541 HH Sluiskil
wwuu.herossluiskil.nl
OUR PEOPLE MAKE THE DIFFERENCE
Volg je ambities op het nieuwe Intermediair
HET WORK-LIFE PLATFORM VOOR
HOOGOPGELEIDEN