Vlissingse Shamiran in schoonheidsprogramma RTL4 '>yy m 7 THEE CLAUDINE SCHELLEMAN-DE WINTER VERKOOPT EIGEN THEE In een tijd dat alles zo gehaast gaat, wilde Claudine Schelleman-de Winter uit Zuiddorpe voor iedereen een rustmomentje creëren; met thee. Onder de naam Bloomz brengt ze unieke theesmaken op de markt. „Thee is méér dan water met een zakje er in." Claudine (33) had vroeger een baantje in de horeca en zag geregeld verte genwoordigers de zaak binnenstappen en hun producten promoten. „Dat fascineerde mij toen al, hoe die mensen hun pro duct in de markt zetten. Daarom ben ik ook de studie commerciële economie gaan doen." Ze deed haar afstudeerstage bij Heineken (maar lust zelf geen bier), werd vertegenwoordiger bij een mine raalwaterbedrijf en later bij een koffie- en theebedrijf. Tot het mo ment kwam dat Claudine besefte dat ze wel toe was aan een rust- momentje én dat het toch steeds meer begon te kriebelen om zelf iets in de markt te zetten en haar eigen product te promoten. Theefreak Het werd thee. Claudine: „Ik ben ledereen rent en vliegt maar tegenwoordig zelf een theefreak, er zit boven dien een heel verhaal achter het product en ik wilde thee terug brengen naar wat het is: het ritueel van het zetten en daarna echt ge nieten, een moment voor jezelf of met elkaar. Iedereen rent en vliegt maar tegenwoordig, ik wil ieder een een relaxmoment schenken." In september vorig jaar startte Claudine Bloomz; een nieuw theeconcept met de hibiscus- bloem als beeldmerk, waarmee ze de markt verovert. De gearomati seerde theeën zijn inmiddels al in heel wat (horeca)zaken in en ook buiten Zeeland te proeven en te kopen voor thuis. Bloomz is gestart met twaalf hippe losse theesoorten. De theeën smaken niet alleen heer lijk, de losse theesoorten zien er door de gedroogde vruchten en bloemblaadjes prachtig uit en ze ruiken bijkans naar parfum. Ze hebben namen als 'Red Xplo- sion'(met rode hibiscus en vlier bes), 'Dushi Kadushi'(met cactus vijg en mangosteenstukjes), 'Dazzling Mojito'(met citroengras en munt), 'Safari Sunset'(met ba- nanachips, ananas, mango en ko renbloem) en 'Bush Adventure' (rooibos met sinaasappel en ka neel). „Nederland houdt van smaakjesthee." Blikken De losse thee komt in grote en kleine blikken en grote en kleine kartonverpakkingen. Op elke ver pakking staat vermeld hoe de thee gezet dient te worden. Claudine: „Watertemperatuur is erg belang rijk, en ook hoe lang de thee moet trekken. Dat heeft allemaal in vloed op de smaak." Claudine Mannen zeggen dat ze alleen thee drinken als ze ziek zijn raadt aan mineraalwater te gebrui ken. De collectie is uitgebreid met verpakte thee (theezakjes) en ice tea in (een aantal van) de smaken van de losse thee. Ook zijn te koop: mokken, strakke theezeefjes van rvs, zandlopertjes die aangeven hoe lang de thee moet trekken en houten eenpersoons dienblaadjes en houten displaysets voor het stijlvol opbergen van de blikken. „Die houten dienbladen en kastjes maakt mijn vader, mijn schoon moeder helpt met inpakken. De hele familie helpt mee."Claudine wil iedereen aan de thee krijgen, en dat lukt al aardig, hoewel het nog steeds grotendeels 'een mei- den- of vrouwending' is. „Mannen zeggen dat ze alleen thee drinken als ze ziek zijn. Dan doen ze zich zelf toch echt tekort, hoor!" Ze begon vier jaar geleden met schoonheidsbehandelingen in een kleine kamer van haar Vlissingse appartement. Maar inmiddels runt Hoofsepian haar eigen zaak Skin Renew aan de Scheldestraat. Hoofsepian werd begin mei geïn terviewd door BN'er Laurien Ver straten van het RTL 4-programma Life Is Beautiful. „Heel spannend, maar ook heel leuk!". Ze denkt dat ze benaderd is vanwege de video's die ze af en toe op YouTube zet. „Daar laat ik be handelingen zien en geef ik huid- tips." In het najaar is ze zes weken lang te zien in een nieuw beautygerela- teerd RTL-programma. Wat daarin precies haar rol zal zijn, weet Hoof sepian nog niet. „Maar ik denk zoiets als 'een specialist aan het woord'." Samen met Chantal Rietveld geeft ze in haar praktijk natuurlijke huidbehandelingen op maat. Met succes, want Skin Renew is inmid dels een begrip. Niet alleen in Zee land, maar ook vanuit de rest van Nederland komen klanten naar Vlissingen toe voor een behande ling. „Ik heb zelfs een klant die spe ciaal vanuit Arnhem hier naartoe reist." Nazorg Bij Hoofsepian staat nazorg hoog in het vaandel. „Ik had vroeger zelf een lastige huid en werd daarvoor behandeld in een kliniek in Lim burg. Maar daarna werd me niet verteld hoe ik verder moest." Dat doet ze daarom in haar eigen praktijk anders. „Het begeleiden na de behandeling is ook heel belang rijk. De ene dagcrème is bijvoor beeld de andere niet." Hoofsepians ultieme droom? Groter worden. „Bijvoorbeeld met een tweede vestiging in Goes." dinsdag 29 mei 2018 WA Echt een momentje voor jezelf Sheila van Doorsselaer Zuiddorpe Claudine Schelleman-de Win ter. FOTO'S CAMILESCHELSTRAETE -Claudine Schelleman-de Winter Er is van alles te koop bij Claudine Bloomz: passende theeblikken, zandlopers voor de timing en allerlei smaken thee. - Claudine Schelleman-de Winter Er is nationale belangstelling voor schoonheidsspecialiste Shamiran Hoofsepian (28) uit Vlissingen. In het najaar is ze zes weken achter elkaar op RTL 4 te zien. Marieke Kesteloo Vlissingen Shamiran Hoofsepian: „Ik had zelf een lastige huid." foto ruben oreel

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2018 | | pagina 39