II 8 VERWEN JEZELF +GRAm Vlissingse kledingzaak van André Schout krijgt metamorfose 7 MET EEN HEERLIJK GOED GEVOEL Bijna twee keer zoveel vloeroppervlak, meer merken, een betereen ruimere presentatie, een roltrap én een outletcenter in de kelder. Jeans Inn in Vlissingen breidt fors uit. André Schout is nooit een afwachtende on dernemer geweest. Als er kansen liggen of nieuwe markten zich aandienen dan duikt hij er in. En als een ontwikkeling niet uit pakt, zoals eerder gedacht, neemt hij zijn verlies en verlegt de koers. Schout begon zijn bedrijf Jeans Inn ruim drie decennia terug in Oost-Souburg. Na opening van verschillende winkels elders in Zeeland, opende hij een winkel in Steenbergen met het idee om ook in West-Brabant voet aan de grond te krijgen. „Na opening van de A4 werd Steenbergen minder interes sant, mensen waren ook zo in Ber gen op Zoom of zelfs Rotterdam. Dan blijf ik niet lang aarzelen, maar sluit ik een zaak." Jeans Inn heeft naast de hoofd vestiging in Vlissingen - op de hoek van de Walstraat en Lange Zelke - winkels in Middelburg, Goes, Heinkenszand en Terneu- zen. „Met die vijf zaken kan ik de Zeeuwse markt prima bedienen." Dat wil niet zeggen dat Schout voormalige klanten in Brabant is vergeten. „Voor zover die niet naar Goes komen, kunnen ze op onze website winkelen. Die site, gedre ven door mijn zoon Marvin, is goed voor klanten uit het hele land." Of de Lange Zelke, en met die winkelstraat het hele Vlissingse winkelcentrum, weer een beetje in bloei komt, durft André Schout niet te voorspellen. „Ik ben vooral bezig met mijn eigen zaak. En wat mij betreft, is de crisis inderdaad voorbij. Wij richten ons met Jeans Inn altijd al op meerdere doelgroe pen, mannen én vrouwen kunnen bij ons slagen." Beleving Dat winkelen 'beleving' is, wist André al tijden voordat andere on dernemers die term als tover woord gingen zien. De zaak in Vlissingen had al een indrukwek kende 'pontificale' trap om men sen de zaak in én naar boven te trekken. „Veel klanten hebben de neiging op de begane grond te blij ven. Vandaar een brede, uitnodi- De uitbreiding én de outletkelder maken van Jeans Inn een weidewinkel in de binnenstad gende trap. Die maakt nu overi gens plaats voor een enorme rol trap, die ik uit China laat komen. De nieuwe roltrap moet mensen automatisch naar de tweede en derde verdieping leiden." Schout besluit nu tot een totale metamorfose, omdat hij het naast liggende lege pand - waar vroeger Bella zat - bij Jeans Inn kan trek ken. Het winkeloppervlak van een kleine zeshonderd wordt daardoor uitgebreid tot dik duizend vier kante meter. De kelder van het nieuwe pand fungeert als extra trekker; onder het maaiveld komt een outletwinkel met een vloerop pervlak van driehonderd vierkante meter. „Daar verkopen we eigen restanten en bij ons passende rest partijen van elders met korting." De huidige winkel sluit maan dag 5 februari de deuren om eind maart - 'in elk geval vóór Pasen' - weer open te gaan. De tussenlig gende twee maanden zit de Vlis singse Jeans Inn tijdelijk in de voormalige Superstarwinkel ver derop aan de Lange Zelke. Schout ontvouwt zijn filosofie: „Alle ruimte om de collectie met oude en nieuwe merken prachtig en op vallend te presenteren. Betrokken personeel, nu al onze kracht, advi seert de klanten voorkomend en deskundig. Kopje koffie erbij om op het gemak te kiezen. Een echte jeansherberg, waar de prijs-kwali- teitsverhouding een heel sterk punt blijft." ^ueshi LUXE NACHTCRÈME t.w.v. 2995 WELKOM IN DE WERELD VAN GOED GEVOEL Nu ook verkrijgbaar bij onder andere: Primers brunci AIM dinsdag 23 januari 2018 Jeans Inn wordt twee keer zo groot René Hoonhorst André (links) en Marvin Schout voor Jeans Inn. De winkel met verlichte ramen wordt de komende maanden uitgebreid met de voormalige kledingwinkel Bella (de pui met donkere ramen linksachter), foto lex de meester -André Schout, ondernemer VOOR ELKE KWAAL HET JUISTE SUPPLEMENT JE METABOLISME ONDER DE LOEP DOE MIJ MAAR ALCOHOLVRIJ! VERRASSENDE 1% MOCKTAILS VERLIEFD OP DE FIETS 3 VROUWEN OVER HUN PASSIE ZEN VAN 9 TOT 5 YOGA OP ÖE WERKVLOER ALS JE VRIENDEN UIT ELKAAR GAAN HAAL HET BESTE UITJE KIND MET DE TIPS VAN ONZE TALENTCOACH RCDISCOVER NIGHT CREAM Al 25 jaar dé referentie op vlak van gezondheid, relaties en beauty in België Jouw inspiratiebron om gelukkig en in balans te leven Ontdek deze maand dit magazine met gratis Kueshi luxe nachtcrème (50mi) voor maar 4,90 Voor nu.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2018 | | pagina 39