'SERVICE EN SNELHEID
ZIJN DOORSLAGGEVEND'
WINDPARK
DE DAG VAN
u
O
'We lunchten met het hele team.
Dat doen we echt elke werkdag'
DEALER
Auto Poppe Goes
GESPECIALISEERD IN
Volkswagen
PRIJZEN
Crafter vanaf 21.950
euro, excl. btw en BPM
Transporter vanaf
19.200 euro, excl. btw
en BPM
Vis- en Vleeshandel G&B in Yerseke is een prachtig voor
beeld van hoe een droom van twee jonge mensen kan
uitgroeien tot een bedrijf van formaat. In 1998 begonnen
de buren Peter Goedegebure en Marnix Boone vanuit de
garagebox naast hun huis met de verkoop van vis onder
de naam Vishandel G&B. Parttime en in een tweedehands
busje leverden ze aan horecabedrijven. Negentien jaar later
is G&B een leverancier van verse vis-, schaal-, schelp- en
vleesproducten.
Betrouwbaarheid
„Onze eerste bus kochten we in 1999, een Volkswagen.
Leverbetrouwbaarheid is belangrijk in onze markt, je trans
port moet gewoon goed zijn", motiveert Boone de keuze.
Nu rijdt G&B met een park van 30 VW-bussen, die zijn
voorzien van zowel een koel- als een vriescompartiment.
De auto's zijn zes dagen per week onderweg. Met een gemid
delde afstand van 90.000 kilometer per chauffeur per jaar
zijn het rijdende visitekaartjes. De uitstraling is daarom een
belangrijke factor. De belangrijkste redenen waarom G&B
al die jaren trouw is gebleven aan VW zijn echter de service
en snelheid.
„Voor ons is er hier sprake van een langetermijnrelatie, een
partnerschap", vertelt Bas de Vroomen, verkoopadviseur van
VW-dealer Auto Poppe in Goes. „Alles valt of staat met com
municatie. In geval van nood zijn er niet veel leenkoel- en
vrieswagens beschikbaar, wij maken daarom direct mensen
voor G&B vrij wanneer er zich een probleem voordoet." o
O
Vis- en vleeshandel G&B in Yerseke kiest Volkswagen
te doen. Om half twaalf hadden we een finance meeting. We liepen alle
ingaande en uitgaande facturen na en we bespraken de lopende zaken
op kantoor. Om 12.30 uur lunchten we met het hele team. Dat doen we
echt elke werkdag, 's Middag waren er besprekingen over de evenemen
ten die op de planning stonden. Om half zeven ging ik twee uurtjes naar
huis. Eten met mijn man en kinderen en een uurtje bootcampen. Om half
negen was ik terug op kantoor en had ik een call met iemand uit Amerika
om het budget te bespreken van een gebruikersconferentie. Om elf uur
's avonds liep ik naar huis en een uurtje later ging het licht uit." o
O
Voor Esther Westerweele, oprichter en directeur van LEF
Marketing en Events, zijn werkdagen van zeven uur 's
morgens tot middernacht eerder regel dan uitzondering.
„Maar dat doe ik zelf hoor" benadrukt ze. „Je moet plezier
hebben in je werk en gepassioneerd zijn, dan maakt het niet
zoveel uit." Als we haar vragen hoe een gemiddelde werkdag eruit
ziet, valt ze even stil. „Oei, dat is een lastige. Geen dag is echt
hetzelfde. Geen week ook trouwens. We organiseren rond de 350 evene
menten per jaar voor ICT-bedrijven en reizen daarvoor door heel Eu
ropa. Ik weet nu nog niet hoe mijn agenda er over twee weken uit ziet.
Maar laat ik als voorbeeld mijn laatste werkdag
op kantoor nemen.
Contact met de klant
De wekker ging om kwart over zes, een uur later zat ik op het kantoor in
Aardenburg. Ik begon, zoals elke dag, met het lezen van mijn e-mails en
een kopje thee. Om tien uur had ik een afspraak met een klant om een
event door te nemen. Ik had geweldig nieuws, want de president van dit
beursgenoteerde bedrijf komt over uit Amerika om de plenaire sessie
tekst TIMO VAN DE KASTEELE. RACHEL VAN WESTEN, JOHN DE KOK
van de winkels in
Zeeland staat leeg.
Volgens cijfers van
het Centraal Bureau
voor de Statistiek
gaat het in deze regio
in totaal om zo'n
540 winkels.
€150.000
Het Zeeuws partici
patiefonds investeert
maximaal 150.000
euro in innovatieve
ondernemers.
Dit artikel is gemaakt in samenwerking met Auto Poppe in Goes.
Dienstverlener Peterson
begint op vliegveld
Midden-Zeeland een
passagiersterminal voor
helikoptervluchten naar
windpark Borssele.
Dit artikel is gemaakt in samenwerking met LEF Marketing en Events.
100'"'°
fERSEKE.
15