VERANTWOORD 'Een gezonde maatschappij vinden wij ook belangrijk' 96% van de ondernemers blijft kleiner dan 8 medewerkers. 4% heeft een mentor. it Wij zijn nlgroeit MAKELAARSKANTOOR OOMS JWe zetten social media in voor Jt hart' Har,s,ich,ins HART VOOR DE ZAAK Hart voor de zaak: bij een ondernemer zal het daaraan niet ontbreken. Ondernemen is zijn of haar lust en leven, het hart gaat er sneller van kloppen. Voor ruim 500 bedrijven heeft hart voor de zaak nog een extra dimensie. Zij nemen als sponsor deel aan het programma Hart voor de Zaak van de Hartstichting. Het Rotterdamse makelaars kantoor Ooms heeft zich dit jaar aangesloten bij het pro gramma Hart voor de Zaak. Het is een bewuste keuze, ver telt marketingcommunicatie adviseur Stephanie Hopmans. „Ooms is een makelaarskan toor met acht vestigingen in Rotterdam en omgeving. We hebben 130 medewerkers en zijn daarmee de grootste makelaar van Regio Groot- Rijnmond. Als je zo'n grote speler in de vastgoedmarkt bent, vinden wij dat daar een ook een maatschappelijke ver antwoordelijkheid bij hoort. Daarom kiezen we bewust voor een goed doel waar we ons aan verbinden." Gezondere maatschappij „De doelstellingen van de Hartstichting dragen bij aan een gezondere maatschappij. Als bedrijf kunnen wij daar ook actief iets aan doen. Een aantal van onze medewerkers heeft bijvoorbeeld al een reanimatiecursus gevolgd. Bij navraag bleek dat 75 procent van onze mensen geïnteres seerd is in een reanimatiecur sus. Dit is een onderwerp dat breed wordt gedragen in onze organisatie." Aantal hartpatiënten stijgt Een bedrijf kan zich aansluiten bij Hart voor de Zaak met een bijdrage vanaf 100 euro per jaar. Met die inkomsten inves teert de Hartstichting onder andere in onderzoek en voor lichting. De Hartstichting werkt al meer dan 50 jaar aan concrete oplossingen om ieders hart zo sterk mogelijk te hou den of sterker te maken. Er is al veel bereikt, maar we zijn er nog niet. Er zijn in Nederland ruim 1 miljoen hart- en vaatpa tiënten en dit aantal neemt toe. Ooms wil komend jaar structu reel naar haar stakeholders uit dragen dat zij de Hartstichting steunt. Hopmans: „In onze communicatie zorgen we ervoor dat de Hartstichting een Stephanie Hopmans plek krijgt. In contacten met klanten gaan we uitleggen dat we de Hartstichting ondersteu nen. We zijn zeer actief op social media, onder andere met 30.000 volgers op Facebook. Ook dat zullen we inzetten. Ons magazine over zakelijk vastgoed heeft een groot bereik onder ondernemers. Daarin zullen we andere bedrijven aanmoedigen om mee te doen met het programma Hart voor de Zaak. Zo hebben we verschillende ideeën die we komende tijd verder uitwerken." Ooms integreert de doelstellin gen van de Hartstichting in de eigen organisatie. De Hart stichting wil op haar beurt het verschil maken door samen te werken met verschillende partijen. De Hartstichting is blijvend op zoek naar uitbrei ding van relaties en binding met het bedrijfsleven, individu ele sponsoren en andere mogelijke samenwerkingspart ners. Daarbij is oog voor de toegevoegde waarde voor alle betrokken partijen. Het belang van gezond leven Als een van de tegenprestaties bedankt de Hartstichting in de advertentie naast deze pagina de eerste 500 bedrijven die deelnemen aan Hart voor de Zaak. Voor Ooms is de toege voegde waarde veel meer dan die vermelding. Hopmans: „Met onze sponsoring van 1.000 euro steunen we het werk van de Hartstichting. Vanuit deze samenwerking helpen we de maatschappij bewust te maken van het risico op hart- en vaatziekten en maken we tegelijkertijd onze eigen organisatie bewuster van het belang van gezond leven en het doen van een reanimatie cursus." o O Dé club voor ondernemers die voor groei gaan tekst BERT VAN DEN HOOGEN foto's HARTSTICHTING, JEROEN ROMMEN Het hart is de motor van het leven. De Hartstichting wil dat iedereen uit het leven kan halen wat erin zit en gelukkig oud wordt. Daarom werkt de Hartstich ting dag in dag uit aan oplossingen om ieders hart zo sterk mogelijk te houden of weer sterk te maken. Daar is geld voor nodig. Er zijn in Nederland ruim 1 miljoen hart- en vaatpatiënten en dit aantal neemt alleen maar toe. Hart voor de Zaak is een zakelijk sponsor programma van de Hartstichting. Bedrij ven sponsoren de Hartstichting en ont vangen hiervoor een factuur waardoor er fiscaal voordeel is. Daarnaast krijgen ze een banner voor op hun eigen website en bedrijfsnaamvermelding op de website van de Hartstichting. Bedrijven die meer dan 1.000 euro doneren, worden uitge nodigd voor een event. Er zijn nu honder den bedrijven bij het werk van de Hart stichting betrokken via het speciale pro gramma Hart voor de Zaak. De Hartstich ting nodigt bedrijven die geïnteresseerd zijn van harte uit contact op te nemen via hartvoordezaak@hartstichting.nl. Naast sponsoring kunnen bedrijven ook op andere manieren bijdragen aan de doelstellingen van de Hartstichting. Bijvoorbeeld door het aanmelden van hun defibrillator (AED). Er is in Nederland een oproepsysteem dat burgerhulpverleners oproept om te starten met reanimeren en een AED op te halen. Meld jouw AED ook aan op: hartstichting.nl/reanimatie/ aanmelden-aed. Maatschappelijk verantwoord ondernemen kan op veel manieren; sponsor bijvoorbeeld de Hartstichting of wordt burgerhulpverlener. Aanmelden en meer informatie via hartstichting.nl/ hartvoordezaak. II i IIH Ambitie om te groeien? Gebruik maken van de ervaring van topondernemers als Pieter Zwart, Harold Goddijn of Jitse Groen? Wij koppelen ondernemers vanaf 1 miljoen euro omzet per jaar aan ondernemers die al een paar stappen verder zijn. Door ons pay it forward-systeem is het enige wat we daarvoor vragen iets van je kostbare tijd. Dus of je nu 1, 5 of 50 miljoen euro omzet hebt, bij nlgroeit vind je een mentor die bij je past. Meld je aan via nlgroeit.nl/aanmelden »PI An Reanimatiecursus

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2017 | | pagina 55