DERNEMER Personeelsadministratie kan echt een stuk eenvoudiger DE WERELD VAN tijdenscontacta.nl JU hoeft al die gege vens maar één keer in te voeren' DE PERSGROEP SUPPORT ONDERNEMERSCHAP thema deze week: Contacta Natuurlijk steekt u graag tijd en energie in uw personeel. Maar als het gaat om de administratieve rompslomp, bent u waarschijnlijk minder enthousiast. Ver- lofaanvragen en declaraties, het invoeren van cijfertjes.Als ondernemer bent u toch veel liever bezig met uw bedrijfsvoering? Door Rachel van Westen Joris Maljaars, Consultant HRM- Online bij Sigma Personeels diensten, vertelt u graag meer over online oplossingen waar mee alle personeelsdossiers gedigitaliseerd kunnen worden. De ouderwetse mappen kunnen uit de kast en de verschillende bestandjes worden per medewerker bij elkaar gezet in de cloud. Met dit systeem wordt de administratie niet alleen overzichtelijker, maar ook een stuk eenvoudiger en minder foutgevoelig." Salaris overmaken in één klik Zaken als verlof, declaraties en ziekte verzuim worden met enkele muisklik ken geregeld. Aan het eind van de maand, zodra de loonstroken klaar staan, wordt er een SEPA-betaalbestand aangemaakt, compleet met de juiste bedragen en IBAN-nummers, waardoor het handmatig intikken van de cijfer tjes voorgoed tot de verleden tijd behoort. Met een simpele klik op de knop wordt het salaris overgemaakt én ingeboekt. „Daarnaast is het systeem zo ingericht dat er datums aan gekoppeld kunnen worden", vervolgt Maljaars. „Dit kan bijvoorbeeld handig zijn wanneer u te maken heeft met een geldigheidsduur van een certificaat. Door een e-mailbericht wordt u tijdig geïnformeerd dat het certificaat verlengd moet worden. U kunt ook een melding ontvangen over contracten die verlopen, verjaardagen van uw werk nemers of jubilarissen. Daarnaast kunt u het systeem koppelen met tijdsregis- tratiesystemen, arbodiensten, boek- houdpakketten en pensioenfondsen. U kunt het zo gek niet noemen of het is te koppelen. Dit zorgt niet alleen voor een enorme tijdwinst omdat u bepaalde gegevens maar één keer in hoeft te voeren, maar er is ook minder kans op fouten, doordat u niet meer alles over hoeft te tikken." Altijd en overal beschikbaar Alle informatie is altijd en overal real time beschikbaar. Ook uw medewerkers kunnen elk moment van de dag en overal hun loonstrook of arbeidsover eenkomst raadplegen, digitaal declara ties indienen of hun verlofsaldo inzien en verlof aanvragen. Wat steekje hiervan op? - Online personeelsdiensten leveren tijdwinst op en zijn minder foutgevoelig. - Ook medewerkers zelf hebben al tijd en overal realtime overzicht over hun situatie. O Kennis delen Programma Alles klopt aan je product. Toch kiest de klant niet voor jou. Wat bezielt hem of haar? Neuroweten- schappelijk onderzoek, bijvoorbeeld met her senscans, geeft verras sende inzichten. Neuromarketing is niet eng. Veel mensen denken aan het ongemerkt beïn vloeden van het brein, maar neuromarketing is iets anders. Het is een onderzoeksmethode die dieper inzicht verstrekt in besluitvorming en gedrag van mensen. Het gaat om het gedrag dat in de herse nen meetbaar is, de pri maire reactie. Hoe ontstaat een reactie? De activatie van de ver schillende hersengebieden wordt met methodes als functionele MRI, elektro- encefalografie (EEG) en eyetracking onderzocht. Daarmee is te zien hoe een reactie ontstaat en waar door deze wordt uitgelokt. We hebben de illusie dat we controle kunnen uitoe fenen over onze beslissin gen, maar er zijn processen waar we niet bij kunnen en waarvan we ons niet bewust zijn. Deze proces sen hebben een enorme impact op onze beslissin gen, gedragingen en voor keuren. Doordat we ons daarvan niet bewust zijn, zijn we heel slecht in staat ons eigen gedrag te voor spellen en te verklaren. Het is voor elke onderne mer nuttig om ons vakge bied te volgen. Met onze kennis en onderzoeken helpen wij bedrijven iedere dag om aantoonbaar be tere beslissingen te nemen. Koopgedrag voorspellen Het zijn vaak grote consu- mentenmerken die dit type onderzoek laten uitvoeren. Maar de onderzoeksresul taten zijn ook voor het mkb interessant. Onze expertise zetten we onder meer in bij het voorspellen van kijkcijfers, testen van televisiecommercials en verbeteren van sites. En voor het maken en verbe teren van product- en verkoopcampagnes. We kunnen geen gedach ten lezen, maar wel verbor gen informatie blootleggen die voorspellend is voor koopgedrag. De vraag is: kun je voorspellen hoe mensen gaan reageren? Dat kan ten dele. Tips om reacties te voorspellen Ik heb 4 tips die je kunt toepassen op je eigen bedrijf: 1. Ontwikkel een realis tisch beeld van de aan koopbeslissing 2. Krijg grip op onderbe wuste processen 3. Durf te experimenteren 4. Test je eigen aannames O Dit artikel kwam tot stand in samen werking met de Schipper Groep, meer infomatie op schippergroep.nl Dit is een wekelijkse uitgave van De Ondernemer De artikelen worden geschreven door de redactie van De Ondernemer, deels in samenwerking met betalende partners. Paul van den Bosch, hoofdredacteur AD Regio Ondernemers zijn de motor van de economie en het is cruciaal dat die op volle toeren blijft draaien. Dat is de reden dat de Persgroep haar expertise en netwerk inzet om ondernemers te faciliteren in hun groei. "Wij willen ondernemers inspireren en helpen succesvol te zijn, met hen meedenken en ze met de juiste mensen in contact brengen," ver telt Tessa van Waarde, verkoopdirecteur van de Persgroep in Zeeland en West-Brabant. "Dat gaan we doen door kennis te delen en een platform te bieden aan ondernemers." Op de stand van de Persgroep kunt u onder meer uw advertentie laten beoordelen, onze adviseurs laten meedenken over het effect van uw com municatie of één van de inspirerende sprekers bezoeken. Dinsdag 7 november om 18.30 uur: Storytelling door Paul van den Bosch, hoofdredacteur AD Regio. Woensdag 8 november om 18:30 uur: Hoe effectief is uw advertentie? Woensdag 8 november om 20:30 uur: Schipper Groep - HRM Online Joris Maljaars Donderdag 9 november om 18.30 uur: Schipper Groep - Schipper Online door Michel Meeuwse Donderdag 9 november om 20.30 uur: Storytelling door Tessa van Waarde, verkoopdirecteur Zeeland en West-Brabant Wilt u ook aanwezig zijn bij deze of één van de andere sprekers? Kijk op deondernemer.nl/ contacta2017 en meld u gratis aan! ROELAND DIETVORST OVER KOOPGEDRAG Dr. Roeland Dietvorst is neu- rowetenschapper en mede oprichter van onderzoeks- en adviesbureau Alpha.One.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2017 | | pagina 12