2 CONTACTAc 4 5 Wij doen er alles aan om met vernieuwing te zorgen voor nog meer comfort en gemak. "Nu de economie aantrekt, gaat het een groot aantal bedrijven voor de wind. In plaats van 'overleven', ligt de focus op kansen grijpen en nieuwe mogelijkheden aanboren. De belangrijkste uitdaging daarbij is het verschil maken. Voor je klanten, voor je medewerkers en misschien ook voor jezelf. Met het thema van netwerkbeurs Contacta.nl sluiten we daarbij aan. Goed gekozen, want ik zie nu al dat dit iets losmaakt. Het 'bruist' bij de standhouders." Volop 'reuring' Sfeer uitdragen Thema 'Maak het Verschil' itM! Perry Kentin - directeur LMG strategie+creatie "Het hele jaar door willen we bedrijven en organisaties samenbrengen. De netwerkbeurs zien we daarin als de verbindende factor voor Zuidwest-Nederland en Vlaanderen." Erik Voerman - adviseur events 'Maak het verschil en draag het uit' Perry Kentin, directeur van LMG strategie+ creatie én beursorganisator is enthousiast over de beurs. Het is inmiddels acht jaar geleden dat zijn kantoor de organisatie op zich nam. Wie de thema's van de afgelopen edities van Contacta.nl bekijkt, ziet een duidelijke link met de economische conjunc tuur. Afgelopen jaar groeide de economie in Zuidwest-Nederland bovengemiddeld en dat is goed te merken. "We richten ons al jaren op een breder gebied dan Zeeland alleen. We zien Brabant, Vlaanderen en Zeeland nadrukkelijk als één gebied dat het verschil kan maken. Gelukkig zien anderen dat ook. We hebben ook dit jaar weer opvallend veel partijen uit omliggende regio's aan ons weten te binden." Het thema zorgt zondermeer voor 'reuring'. De deelnemende bedrijven halen alles uit de kast om mooie, opvallende stands neer te zetten. De sprekers zijn stuk voor stuk men sen die op hun gebied het verschil maken. Bijvoorbeeld merk- en zenderbouwer Erland Ook dit jaar zet de organisatie sterk in op kwaliteit, goede faciliteiten en sfeer. In de drie beurshallen zijn acht horecapleinen te vinden, ieder met een eigen invulling. "Ook hier zie je veranderingen. Sommige onderne mers kiezen voor de traditionele opzet met tafels en stoelen, terwijl anderen inzetten op een meer take away/to go formule. Ont zettend leuk, omdat dit kenmerkend is voor de manier waarop de horeca het verschil kan maken." Perry zelf grijpt het thema aan om opnieuw kritisch naar 'zijn' beurs te kijken. "We gaan zelf ook nieuwe dingen doen. Zo gaan we samen met een geurspecialist kijken hoe we met geuren de sfeer kunnen beïnvloeden. Verder zullen we 360 graden video's maken, die de sfeer van de beurs van binnenuit vastleggen. Uiteindelijk wil ik iedereen aanmoedigen het verschil te maken. Draag het uit tot de max." Het thema van Contacta.nl 2017 is 'Maak het verschil'. Hiermee sluit de beurs aan bij het Galjaard, programmadirecteur van RTL Nederland. Hij maakt al decennialang toon aangevende televisie waarmee hij massa's mensen bereikt. Andere sprekers zijn Maarten van der Weijden, Carlo van de Weijeren Anna Nooshin. "Wat de laatste spreker betreft, signaleer ik dat opvallend veel mensen haar niet kennen. Dat laat een generatiekloof zien. Anna is een succesvolle Nederlandse modevlogger met zo'n 560.000 volgers op Instagram en YouTube. Zij benut de kanalen die je als ondernemer in deze tijd eenvoudig weg niet kan en mag missen." huidige economisch klimaat. Nu de economie weer op volle toeren draait is er volop ruimte voor innovatie. De samenwerking tussen de drie O's, overheid, onderwijs en ondernemers, speelt daarin een belangrijke rol. Een koppeling die onmisbaar is voor nieuwe innovatieve concepten als blue energy en biobased economy. Ook dit is terug te vinden op de beurs. Om deze vernieuwende stappen te kunnen zetten moeten we 'grenzeloos ondernemen', letterlijk en figuurlijk. Net als zwemmer Maarten van der Weijden, die niet alleen goud won op de Olympische Spelen, maar eerst zijn ziekte moest overwinnen om dit te bereiken. Ook het persoonlijke verhaal van Anna Nooshin gaat over verschil maken door letterlijk een grens over te gaan. Het team van LMG strategie+creatie doet er alles aan om door vernieuwing te zorgen voor nog meer comfort en gemak voor de exposanten en bezoekers. "MatchMaking is daar een goed voorbeeld van. Afgelopen jaar is hiermee proefgedraaid. Dit jaar zijn we een stap verder met de ontwikkeling van MatchMaking. Zo willen we bezoekers en bedrijven nog makkelijker met elkaar in contact brengen. Maar ook de kennispartners DRV Accountants Adviseurs, Rabobank en Omroep Zeeland werken volop aan aantrek kelijke concepten, interessante thema's en mooie beursevents." Met aantrekkelijke pleinen, exposanten en een veelzijdig programma wil Contacta.nl ondernemers, managers en zakelijke gasten uit Zuidwest-Nederland en Vlaanderen inspi reren om zelf het verschil te maken. Bezoek de netwerkbeurs van Zuidwest-Nederland en Vlaanderen op 7, 8 en 9 november. De beurs is gratis toegankelijk.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2017 | | pagina 66