'Een extra baan is nog wel nodig' (J) "e Cake 5 Mijn geld en ik een verdiende laatste plaats. Alsof de duvel ermee speelt, gaat nota bene de goedkoopste van het stel daarentegen met de winst naar huis. Ondanks zijn scheve stuuk- werk, ongelijkmatige kleur en merk waardige chocoladevlek (een alien? DE UITSLAG Een tornado? Zuid-Amerika?) scoort Hoogvliet simpelweg waar het het meest telt: op de tong. Qua nattig heid is-ie keurig in balans: niet te droog, maar ook niet te vettig. En ook op de fijne chocoladesmaak is weinig aan te merken. Q „Hier is het niet zo bekend, maar in de Verenigde Staten zie je wel vaker van deze pop-up glijbanen. Ik zag filmpjes op YouTube. En omdat ik er wel klaar mee was dat alle leuke din gen altijd als eerst in Amsterdam plaatsvinden, besloot ik samen met mijn huidige compagnons, Mark Bos en Sebastiaan Boogaard, zo'n glijbaan hier in Nijmegen in de Stikke Hezel- straat neer te leggen. Het was direct een hit." Ik heb bijvoorbeeld alles van Apple, maar ook daarvoor geldt: het is gewoon goed „Nee. Splash Waterslides is echt een start-up, we steken er vooralsnog vooral veel geld in. We investeren al les wat we verdienen weer in het be drijf. Dit jaar hebben we er een tweede glijbaan bij gekocht. We heb ben er alle drie nog werk naast, en dat is ook wel echt nodig. Zelf heb ik een eigen evenementenbureau." „We zijn eigenlijk natuurlijk een soort van kermisattractie die bestaat bij de gratie van sponsoren die zo'n glijbaan ergens neer willen zetten om media te trekken. Van de kaart verkoop kun je niet leven: dat is hier in Nederland 16,50 euro voor 3 uur glijden. We zijn daarom hard op zoek naar partners. Bijvoorbeeld drank- of snoepmerken, die de glijbaan voor publiciteit kun nen gebruiken." „Deze zomer zijn we voor het eerst in het buitenland geweest, in het Zwit serse skidorpje Morgins. De activitei ten in skigebieden willen we uitbrei den. De hoogteverschillen zijn na tuurlijk ideaal voor onze glijbanen." „Zeker, ik houd wel van een beetje actie. Op pretparkgebied ben ik fan van de Efteling, die huisstijl is daar zo goed doorgevoerd: tot op de bordjes op de parkeerplaats en de wc aan toe. Daar kan ik echt van genieten. Betaal je ook wel voor. Wat zou zo'n kaartje kosten, 35 euro? Ik heb een dochter tje, met je gezin ga je sowieso wel richting de too euro, en dan ben je al leen nog maar binnen. Ik ben dan ook niet zo iemand die zijn eigen broodjes meeneemt hoor, dan wordt er ook daar geluncht en gedineerd." „Nou, ik koop geen onzin, vooral veel praktische dingen. En dan betaal ik graag een paar tientjes meer voor kwaliteit. Als ik ga kamperen, ga ik niet voor een slaapzak van de Action en aan een goede pannenset kan ik zo 100 euro uitgeven. Dan weet je ook dat je de komende jaren geen nieuwe nodig hebt. Aan gadgets geef ik ook graag geld uit. Ik heb bijvoorbeeld alles van Apple, maar ook daarvoor geldt: het is gewoon goed spul." Na mijn studie wilde ik vooral veel geld verdienen. Ik was vast van plan rayonmanager bij de Lidl te worden. Zag het al voor me: bakken vol euro's en een dikke Audi A4 onder mijn kont. Maar ik was een tijdje aan de gang en werd er doodongelukkig van. In nam ontslag en schreef me in bij de Kamer van Koophandel. Mijn eer ste evenement als zelfstandige was een ijsbaan op Schiphol. Ik verdiende 30 euro per dag, maar ik werd wel blij van mijn werk. Veel belangrijker dan geld." woensdag 20 september 2017 PT Veel voor weinig, weinig voor veel 1. Hoogvliet €1,75/450g Uiter mate slordig uiterlijk: scheef en ongelijk matig gekleurd. Daar entegen de beste structuur en smaak. 2. Plus €2,00/450g Nog zo'n lelijk eendje dat bo vendrijft dankzij een prima smaak en geur. Mag wel wat minder plakkerig. 3. Albert Heijn €1,99/450g Het roomboterdeeg is smakelijk en nat, de chocola echter te smaakloos en opeengepakt. Subtiel zijn de marmer patronen niet. FOTOSHODY CAREMAN ll<..iil.,i. MARMER CAKE X I: IV 4. Jumbo €1,97/450g De cho cola smaakt goed koop en is naar de bodem gezakt of door de zijkant ge lekt. Te veel boter. 5. Lidl, huismerk Sondey €1,79/450g Een mooie jas. Verder ho peloos: te droog, zurig geurtje en geen chocoladesmaak. 6. COOP €3,70/450g De bodem is kletsnat en ongaar. De chocola is smaakloos en is bo vendien naar één kant gezakt. Mark Verhoeven (31) uit Nijmegen trekt als directeur van Splash Waterslides door binnen- en bui tenland met opblaasbare waterglij banen van 500 meter lang. Van de kaartverkoop kan hij niet leven. Karin Veldwachter Een waterglijbaan van 500 meter, hoe kom je erbij? Uniek in Nederland, dus nu zijn jullie hartstikke rijk? Wat moet er gebeuren om het bedrijf winstgevend te maken? Waar plaatsen jullie ze nu dan, zonder die partners? Geef je zelf ook geld uit aan vertier? Niet zo moeilijk met geld uitgeven? Altijd al eigen baas willen zijn? Mark Verhoe ven wilde na zijn studie vooral veel geld verdie nen. Daar kwam hij van terug.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2017 | | pagina 49