I 7 Inde huidige tijd moetje soms creatief zijn om de juiste mensen te vinden zorgd dat de werkdruk minder hoog is. Het gaat hier niet alleen om de omzet, werkne mers zijn ook belangrijk." Ook het Serooskerkse offshorebedrijf OOS International ontvangt veel sollicita ties op hun online vacatures. Woordvoer ster Daniëlle Keijzer: „We zijn er trots op dat veel kandidaten bij ons willen werken. We krijgen meerdere reacties, op zowel ons hore als offshore posities. Dat is te danken aan de bereikbaarheid, onze naamsbekend heid en een groot netwerk." OOS is onder andere interessant voor werknemers omdat ze kunnen doorgroeien binnen het bedrijf, zegt Keijzer. „We hebben een sterke focus op de ontwikkeling van ons personeel. Ze zijn regisseur van hun eigen functie en krij gen de ruimte om actief mee te denken over en invulling te geven aan nieuwe concep ten. Daarnaast hebben we geavanceerde schepen, voorzien van alle technische disci plines. Dat is ook interessant voor kandida ten." Ook biedt OOS het personeel wat ex tra's door bijvoorbeeld regelmatig geza menlijke lunches en teamactiviteiten te or ganiseren. Daarnaast kunnen werknemers sporten vanuit de organisatie. Het Zeeuwse fashion- en lifestylebedrijf Bomont vindt ook zonder moeite geschikt personeel, zeggen Nathalie Lariviere van af deling Personeelszaken en financieel mana ger Martin Nieulande. Voor de acht Zeeuwse winkels, de webshop en het hoofdkantoor in Middelburg plaatst het fa miliebedrijf jaarlijks tientallen vacatures voor vaste en tijdelijke functies. Daar ko men altijd veel re acties op, de vaca tures worden zon der problemen snel opgevuld. Bomont werft voornamelijk online. Voorname lijk met traditio nele advertenties, maar laatst ook op een modernere manier. Het mode- bedrijf zette op Fa- cebook een 'tag en win-actie' uit. Vol gers van de Face- bookpagina van Bomont werden gevraagd om ie mand te taggen die bij Bomont zou willen werken. Als diegene uiteindelijk zou worden aangeno men, kreeg de tipgever een cadeaubon. Dit sloeg aan. Van de vele potentiële kandidaten die werden aangedragen, werken er nu een aantal bij Bomont. Nieulande: „In de hui dige tijd moet je soms creatief zijn om de juiste mensen te vinden. Wij zijn vooruit strevend wat betreft onze webshop en soci ale media. Zo'n actie past bij ons." Maar hoe creatief je ook bent, mond-tot- mondreclame is misschien nog wel belang rijker. De goede (of slechte) naam van een bedrijf bepaalt ten dele of mensen bij je sol liciteren. Lariviere: „Bomont is een begrip in Zeeland. We profileren ons als Zeeuws familiebedrijf. Ónder collega's heerst een ons-kent-ons-sfeer, zowel op het hoofdkan toor als in de winkels. Het is onderling ge zellig, sommige collega's spreken ook na werktijd af. En we geven ook mensen een kans die lastig aan een baan komen, bijvoor beeld door hun leeftijd." Nieulande noemt ook het feit dat veel Zeeuwen het fijn vin den om in hun leefomgeving te werken. „Anders dan in de Randstad, waar mensen zo anderhalf uur reizen om bij hun werk te komen." Ook Bomont probeert iets extra's te doen voor hun werknemers. „Iedereen weet dat je geen spetterende salarissen ver dient in de retailbranche. Dat proberen wij te compenseren met een aantal personeels- feestjes per jaar, een bonusregeling en kor ting op onze collectie." maandag 26 juni 2017 Een goede werksfeer kan eraan bijdragen dat mensen graag bij een bepaald bedrijf willen werk. FOTOTHINKSTOCK - Nathalie Lariviere, Bomont

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2017 | | pagina 52