Complexe vraagstukken, pragmatische oplossingen interim-finance interim-management consultancy trainingen workshops Marktwerking in de zorg, concurrentie en transparantie De zorg heeft het zwaar maar kan absoluut efficiënter, effectiever en slimmer. Bij een goede onderneming zijn alle processen gericht op een maximaal positieve klantervaring, extern maar ook in tern. Of de toehoorder nu verpleegkundige, arts, bestuurder of inkoper is, iedereen moet meebewegen met de verand eringen in de zorg. De zorg is beklemd geraakt in een spinnenweb van regels en procedures. De overheid spreekt van gereguleerde marktwerking, maar bestaat dat eigenlijk wel? Zorginstel lingen moeten hoe dan ook steeds meer verantwoording afleggen aan instanties en overige stakeholders, over gereguleerde transparantie. Binnen de bestaande regelgeving zijn nog voldoende mogelijkheden voor creatief en innovatief onderne merschap. Eén ding is daarbij zeker van belang en dat is lef. Lef om als zorgondernemer buiten de geijkte paden te wandelen, zonder over gren zen te gaan, om het initiatief te nemen voor innovatieve zorgconcepten, te ondernemen vanuit het klantperspectief (de directe zorgafnemers) en niet te denken in termen van winst. Noorderhoogte 29 7325SE Apeldoorn www.definancials.nl 06-43199095 lnfo@definancials.nl GO

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2017 | | pagina 164