'Hij laat zich door Tel Sell' ALLEEN HET KERSENPIT KUSSEN VINDT HIJ EEN MISKOOP Die van mij Het huis van Susanne (39) en haarvriend Pjotr (40) staat vol gadgets. Want Pjotr kan wervende tv-reclames van supermessen en keukenapparaten niet weerstaan. Susanne: „Dat we 's avonds weieens naar het Tel Sell- kanaal keken, daar begon het mee. Gewoon als we melig waren. De reclamefilmpjes zijn meestal nagesynchroniseerd in het Nederlands, maar met een Amerikaans accent. Pjotr kan dat keigoed nadoen. Dan smeerden ze bijvoorbeeld een glanzende auto in met dikke zwarte smeer en riep één van die acteurs: 'O mijn god, Bob, doe het niet, dit is mijn nieuwe auto!' Daarna maakten ze de auto weer blinkend schoon met Quick 'n Brite. 'Geen vuiltje aan de lucht!' Wij lagen dan altijd in een deuk: infomercial acting op z'n slechtst. Maar toen kwam er een filmpje over een Japanse messenset voorbij. De presentator sneed in één beweging een sneaker doormidden. Dat maakte nogal indruk op Pjotr. Het zag er ook uit als aantrekkelijk alternatief voor het botte materiaal waar wij destijds mee sneden, dat moest ik eerlijk toegeven. Maar dat we twee weken later echt de Nikkei messen- set in huis zouden hebben, had ik niet verwacht. 'Ben je er nou toch gewoon ingetuind?' vroeg ik smalend, maar Pjotr was dolgelukkig. 'Kijk dan, Suus, hoe goed dit snijdt! Als een mes door de warme boter!' Hij pakte bijvoorbeeld een worst en gaf een demonstratie waar ik tegen wil en dank toch weer om moest lachen. 'Wat doe ik? Zet ik kracht? Nee! Ik laat het mes het werk doen! En lifetime guarantee, hè!!' Sindsdien zijn er veel producten op ons adres bezorgd. Het voert wat ver om te zeggen dat Pjotr een Tel Sell-verslaving heeft, maar hij laat zich wel regelmatig verleiden. De Nicer Dicer, de Airfryer, de Spinning Mop, de Instant Fisherman -we hebben ze allemaal. Zijn multifunc tionele blender, de Magic Bullet, heeft het onlangs na acht jaar begeven, maar Pjotr heeft meteen een nieuwe besteld. Hij gebruikt 'm dan ook elke dag, voor pastasauzen, smoothies, pesto en salsa's. Alleen het kersenpitkussen vindt hij een miskoop, want te weinig pitten, met de Flying Lure heeft hij nog nooit een vis gevangen en met de Handy Sealer die hij onlangs kocht, heeft hij precies één zak chips dicht kunnen sealen. Maar hij blijft gewoon een wandelende reclamezuil voor- Tel Sell. Hij houdt heel erg van prakti sche zaken en handige gadgets, haalt veel plezier uit alledaagse dingen. Klussen en schoonmaken, dat vindt hij fijn, en natuurlijk het liefst met z'n Tel Sell- spullen. Dat het dan allemaal lekker lukt, daar schept hij een groot genoegen in. Laat Pjotr maar schuiven met z'n Quick 'n Brite. Hoewel dat op een gegeven mo ment wel uit de hand liep. Toen ging Blokker opeens ook Quick 'n Brite verko pen en raakte hij een soort van gefixeerd. Hij had al vijftien potten in huis, maar telkens als hij langs Blokker liep, wipte hij toch weer even naar binnen. Daar heb ik toen een stokje voor gestoken. Maar verder? Zolang hij zijn gadgets gebruikt om broodjes te bakken, verse boerenkoolsmoothies voor me te maken en het hele huis te dweilen, hoor je mij niet klagen." 41 verleiden Tekst PAM VAN DER VEEN E Ook geïnterviewd worden over die van jou? magazine@persgroep.nl magazine 15

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2017 | | pagina 72