Winnaar van de AD Publieksprijs
voor Beste Musical!
Méér van dit
soort tvgraa
21
ANGELA
KIJKT TV
(zoveelste) drankje zat te
roeren en te mompelen,
met die gekke glitterbril op.
En dan Palmen achter haar
(ook duidelijk zoveelste)
witte wijn, die haar irritatie
niet kon verbergen en
steeds hautainer ging kij
ken en zelfs met haar ogen
rolde bij Deelders interrup
ties. Ja, dan vraag je er om.
Sowieso verdient iedereen
die deze schrijfster op haar
nummer zet met een 'zeg
dan toch eens wat verstan
digs, man' mijns inziens
een standbeeld, maar dat
terzijde.
Jinek greep overigens
perfect in. Ze deinsde niet
terug zoals Karei van de
Graaf destijds, hield ook
niet lafjes haar mond a la
Matthijs van Nieuwkerk bij
Theo versus Patricia. Jinek
deed wat ze moest doen.
Deelder gedroeg zich als
een strontvervelende peu
terpuber en zij trad op als
een schooljuf met wie niet
te spotten valt. Duidelijke
grenzen trekken, nog één
laatste waarschuwing en
daarna gewoon negeren -
zo staat het in alle opvoed-
boekjes.
En nog een leuke bijkom
stigheid: de term 'basisbe
leefdheid' waarmee ze
Deelder om de oren sloeg,
zal de komende tijd vast her
en der terugkomen, zoals de
'etherdiscipline' van Ellie
Lust uit Wie is de Mol
Hierbij pleit ik van harte
voor méér van dit soort
spannende tv. Misschien
moeten ze Deelder en Pal
men voortaan elke week te
genover elkaar zetten aan
een talkshowtafel. Mag Ji
nek de schooljuf zijn.
Reageren?
angela@persgroep.nl
Hèhè. Dat was alweer
even geleden. Beter
gezegd: té lang gele
den. Dat er eindelijk weer
eens iets spontaans ge
beurde in een talkshow.
Zo'n moment van het kali
ber de vechtpartij bij Karei
van de Graaf, het glas wijn
van Joran van der Sloot en
de tirade van Theo Maassen
in DWDD tegen Patricia
Paay die naakt in de Playboy
stond.
Wat had ik het gemist,
merkte ik. Alles is tegen
woordig zó voorgeprodu-
ceerd en geregisseerd in
liveprogramma's. Elke vraag
en elke uitspraak is tot in
den treuren doorgenomen
en gerepeteerd. Zodat er
vooral niets onverwachts
gebeurt en de presentator
met een mond vol tanden
komt te zitten. Op de spaar
zame momenten dat je als
kijker denkt dat een verhaal
spontaan naar boven komt,
blijkt dat achteraf toch niet
het geval, omdat de achter-
grondbeelden 'toevallig' al
klaarstonden op de video
muur achter de presentator.
zijn oude dag Eva Jinek én
Connie Palmen zo lekker op
de kast kreeg. Gewoon,
door zijn eigen dwarse zelf
te zijn en zich niets aan te
trekken van de heersende
talkshowmores, waarbij je
netjes op je beurt moet
wachten voor je iets mag
zeggen en waar je toch al
tijd beleefd blijft tegen je
medegasten, zelfs als je het
oneens bent.
Vanaf de allereerste minuut
was duidelijk dat er een
confrontatie zat aan te ko
men. Zoals Deelder in zijn
veel haar eigen irritatie liet zien. „Je
ziet duidelijk dat Jinek het heel per
soonlijk maakt. Een presentator
hoort boven de discussie te staan.
Zowel Jules Deelder als Connie Pal
men leken onder invloed. Tussen die
twee gebeurde er iets. Dan moetje
niet vasthouden aan je vragenlijst."
Frits Barend vindt dat laatste wel
meevallen. „Eva probeert, om in
sporttermen te zeggen, het elftal bij
elkaar te houden. Ze liet ook Jules
zitten; daardoor bleef het spannend.
Als hij was weggegaan, was alles
voorbij. Je bereidt een uitzending
voor, vaak loopt het dan anders, maar
zit er wel een lijn in. Dit kon alle
kanten op; dat is livetelevisie. Dat
doe je op gevoel en ervaring. Eva
deed het heel goed, al had Charles
Groenhuijsen haar wel meer steun
kunnen geven. Die zat daar maar. Hij
had natuurlijk gemakkelijk kunnen
zeggen 'Kom nou toch op Jules'."
Ga naar pzc.nl/bodyguard
WINNAAR
PUBLIEKSPRIJS
vrijdag 27 januari 2017
PC
Dus ja, ik heb genoten van
Jules Deelder woensdag
avond in Jinek. Dat hij op
Beelden uit Jinek. Deelder
(boven, met bril) ontregelt de boel
en raakt in conflict met Connie Pal
men (linksonder). Jinek (hiernaast)
roept Deelder vergeefs tot de orde.
De PZC feliciteert The Bodyguard met deze bijzondere prijs, daarom
ontvangt u nu als Lezer(es) tot 15,- cadeau per ticket!*
The Bodyguard is een opwindende mix van popconcert, musical,
Love story, thriller en alle wereldhits van Whitney Houston.
Geldig voor geselecteerde shows t/m 12 maart 2017
Rang 1 en 2
n
Prijzen zijn exclusief servicekosten.
Joop van den Ende «Sc Albert Verlinde pïresenteren
de Stage Entertainment productie
DE MUSICAL