Winnaar van de AD Publieksprijs voor Beste Musical! Méér van dit soort tvgraa 21 ANGELA KIJKT TV (zoveelste) drankje zat te roeren en te mompelen, met die gekke glitterbril op. En dan Palmen achter haar (ook duidelijk zoveelste) witte wijn, die haar irritatie niet kon verbergen en steeds hautainer ging kij ken en zelfs met haar ogen rolde bij Deelders interrup ties. Ja, dan vraag je er om. Sowieso verdient iedereen die deze schrijfster op haar nummer zet met een 'zeg dan toch eens wat verstan digs, man' mijns inziens een standbeeld, maar dat terzijde. Jinek greep overigens perfect in. Ze deinsde niet terug zoals Karei van de Graaf destijds, hield ook niet lafjes haar mond a la Matthijs van Nieuwkerk bij Theo versus Patricia. Jinek deed wat ze moest doen. Deelder gedroeg zich als een strontvervelende peu terpuber en zij trad op als een schooljuf met wie niet te spotten valt. Duidelijke grenzen trekken, nog één laatste waarschuwing en daarna gewoon negeren - zo staat het in alle opvoed- boekjes. En nog een leuke bijkom stigheid: de term 'basisbe leefdheid' waarmee ze Deelder om de oren sloeg, zal de komende tijd vast her en der terugkomen, zoals de 'etherdiscipline' van Ellie Lust uit Wie is de Mol Hierbij pleit ik van harte voor méér van dit soort spannende tv. Misschien moeten ze Deelder en Pal men voortaan elke week te genover elkaar zetten aan een talkshowtafel. Mag Ji nek de schooljuf zijn. Reageren? angela@persgroep.nl Hèhè. Dat was alweer even geleden. Beter gezegd: té lang gele den. Dat er eindelijk weer eens iets spontaans ge beurde in een talkshow. Zo'n moment van het kali ber de vechtpartij bij Karei van de Graaf, het glas wijn van Joran van der Sloot en de tirade van Theo Maassen in DWDD tegen Patricia Paay die naakt in de Playboy stond. Wat had ik het gemist, merkte ik. Alles is tegen woordig zó voorgeprodu- ceerd en geregisseerd in liveprogramma's. Elke vraag en elke uitspraak is tot in den treuren doorgenomen en gerepeteerd. Zodat er vooral niets onverwachts gebeurt en de presentator met een mond vol tanden komt te zitten. Op de spaar zame momenten dat je als kijker denkt dat een verhaal spontaan naar boven komt, blijkt dat achteraf toch niet het geval, omdat de achter- grondbeelden 'toevallig' al klaarstonden op de video muur achter de presentator. zijn oude dag Eva Jinek én Connie Palmen zo lekker op de kast kreeg. Gewoon, door zijn eigen dwarse zelf te zijn en zich niets aan te trekken van de heersende talkshowmores, waarbij je netjes op je beurt moet wachten voor je iets mag zeggen en waar je toch al tijd beleefd blijft tegen je medegasten, zelfs als je het oneens bent. Vanaf de allereerste minuut was duidelijk dat er een confrontatie zat aan te ko men. Zoals Deelder in zijn veel haar eigen irritatie liet zien. „Je ziet duidelijk dat Jinek het heel per soonlijk maakt. Een presentator hoort boven de discussie te staan. Zowel Jules Deelder als Connie Pal men leken onder invloed. Tussen die twee gebeurde er iets. Dan moetje niet vasthouden aan je vragenlijst." Frits Barend vindt dat laatste wel meevallen. „Eva probeert, om in sporttermen te zeggen, het elftal bij elkaar te houden. Ze liet ook Jules zitten; daardoor bleef het spannend. Als hij was weggegaan, was alles voorbij. Je bereidt een uitzending voor, vaak loopt het dan anders, maar zit er wel een lijn in. Dit kon alle kanten op; dat is livetelevisie. Dat doe je op gevoel en ervaring. Eva deed het heel goed, al had Charles Groenhuijsen haar wel meer steun kunnen geven. Die zat daar maar. Hij had natuurlijk gemakkelijk kunnen zeggen 'Kom nou toch op Jules'." Ga naar pzc.nl/bodyguard WINNAAR PUBLIEKSPRIJS vrijdag 27 januari 2017 PC Dus ja, ik heb genoten van Jules Deelder woensdag avond in Jinek. Dat hij op Beelden uit Jinek. Deelder (boven, met bril) ontregelt de boel en raakt in conflict met Connie Pal men (linksonder). Jinek (hiernaast) roept Deelder vergeefs tot de orde. De PZC feliciteert The Bodyguard met deze bijzondere prijs, daarom ontvangt u nu als Lezer(es) tot 15,- cadeau per ticket!* The Bodyguard is een opwindende mix van popconcert, musical, Love story, thriller en alle wereldhits van Whitney Houston. Geldig voor geselecteerde shows t/m 12 maart 2017 Rang 1 en 2 n Prijzen zijn exclusief servicekosten. Joop van den Ende «Sc Albert Verlinde pïresenteren de Stage Entertainment productie DE MUSICAL

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2017 | | pagina 21