I O Toekomstgericht 30% DEONDERNEMER.NL 'i li i». O ©POLL 'Ik dacht in eerste instantie dat het ging om een samenwerking' werk met grote bedrijven en mkb'ers. Zijn visie op het nieuwe ondernemen is interessant. Tot vijf jaar geleden riep iedereen nog dat de winkelstraat aan het uitsterven is en webshops de toekomst zijn. Maar Ruud denkt daar heel an ders over. „Door de offline- beleving en online- shop optimaal op elkaar aan te laten sluiten, creëer je het beste van twee werelden." Branding De wereld is aan het veran deren. Online vindbaar zijn is niet meer gratis. „Gevon den worden via Google Adwords is steeds duurder. En dat terwijl het huren van een winkel steeds goedkoper wordt. Bovendien loopt je bezoek gratis langs. Een winkel is pure branding: hier etaleer je de mooiste spullen. Niet in jouw maat? Dan bestel je het via de webshop en wordt het thuis bezorgd. Zo heeft een bedrijf direct de contactgegevens van de klant. Door op een goede manier een combina tie van online en offline in te zetten, oftewel omnichan- nel branding, genereer je de beste omzet." 'Extreme klantgerichtheid is de ultieme vorm van moderne marketing' TECH-TIPS Internetondernemer Willem Vermeend geeft een aantal tips op het gebied van technologie. Want, waar moetje beginnen als mkb'er? Dit zijn de tips in het kort, een uitgebreide versie vind je op onze website. Als ondernemer ben ik blij met Trump als president vanaf januari 2017. samenstelling HENK VAN DEN EINDEN, BRAM DE VRIND De hele dag door nieuwe kennis, inspiratie en events die jou als ondernemer aanspreken. line: het twee werelden Fred Rutgers Bricks en clicks kunnen niet meer zonder elkaar. Ruud signaleert precies de juiste trend! Steeds meer webshops beginnen met fysieke winkels, omdat consumenten willen ruiken, proeven en voelen. Ad van Beek Hoe dichter de verbinding met de klant, des te groter de gunfactor. Omnichannel slaat de brug tussen clicks en bricks, tus sen de onlinekanalen en stenen vestigingen. Die glimlach, dat oogcontact, daar worden klanten blij van. 1 AFVINKEN MAAR Ga aan de keukentafel zitten en werk het lijstje af. Kan ik productie- en bedrijfsproces sen digitaliseren? 2 MOBIELE SITE Kijk naar je website: is die up- to-date? De meeste mkb'ers hebben een website met pagina's die niet goed worden weergegeven op een telefoon. 3 DIGITALISEREN Dan de vraag: kan ik mijn inkoop- en verkoopprocessen digitaliseren? Alles waarvoor je nu papier gebruikt, moet digitaal. 4 ONTWIKKELINGEN Welke technologische ontwik kelingen zijn interessant voor je bedrijf? Kun je iets met 3D- printen, robots of big data? 5 OMSCHOLEN Stuur je personeel niet weg, maar school het om, zodat ze met technologieën als inter net of things kunnen omgaan. Wekelijks vind je op deondernemer.nl een poll over actuele ondernemerszaken. Bezoek onze site en stem mee. Jazeker Tuurlijk niet 58% Boeit me totaal niet GO 31

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2016 | | pagina 156