Beautyblogger deelt kennis met ondernemers INSPIRATIE LEESVOER 'Fouten die ik maak, hoeft een ander niet te maken' Slagen in mkb land Toptalent van morgen Meetbare klantbeleving Cynthia Schultz van de blog MissLipgloss.nl was in 2006 de eerste beautyblogger van Nederland. Tien jaar later gaat het nog steeds goed met haar bedrijf, ze adviseert zelfs grote corporates. „Het beautybloggen is veranderd. Toen ik in 2006 begon met MissLipgloss, bestond een beautyblog in Nederland nog niet. Nu is de markt verzadigd in ons land. Niemand zit te wachten op een duizendste mascarareview. Daarom is mijn blog nu persoonlijker en besteed ik onder meer aandacht aan reizen en interieur. Ik schrijf 40 procent van de tijd over dingen die mij persoonlijk bezighouden. Ik merk ook een verandering in de advertenties. Een van mijn grootste adverteerders op dit moment is Renault. Ik rijd in een gesponsorde Twingo. Ik vind het leuk om af en toe een foto te delen waar mijn auto op staat, want ik ben er blij mee." Inspireren „Ik vertel mijn verhaal over bloggen graag aan andere ondernemers. Ook geef ik lezingen over social media en adviseer ik beautymerken. Zo blog ik voor HEMA. Het bedrijf had nog niet veel ervaring met het schrijven van blogs. Daar help ik nu bij, een hele eer natuurlijk. Ik vind het leuk om mensen echt wat te leren en ze te enthousiasmeren. Bij bedrijven vertel ik vooral over de lessen die ik zelf heb geleerd. De fouten die ik heb gemaakt, hoeft een ander niet te maken. Bedrijven denken vaak in cijfers en strategieën. Een voorbeeld van een fout is een samenwerking in 2010. Ik kreeg een aan vraag van een beautymerk waarover ik een keer een negatief stuk had geschreven, dat toen niet meer online stond. Ik dacht dat niemand het zou weten en heb een advertorial geschreven. Natuurlijk kreeg ik vervolgens een bak stront over me heen, terecht ook." o 19 samenstelling BRAM DE VRIND interview AURORA PETERS Blijf op de hoogte met de beste boekentips van de ondernemer.nl. ifONL Het mkb is de banen- machine van ons land. Zorgelijk: veel mkb-bedrijven groeien niet. Met dit boek willen ONL- voorman Hans Biesheuvel en trend- watcher des vaderlands Adjiedj Bakas bijdragen aan de ambitie om te slagen. Dat doen ze door voorbeelden te geven van succesvolle mkb'ers en genoeg informatie en inspiratie te bieden. MEGATRENDS MKB HANS BIESHEUVEL EN ADJIEDJ BAKAS DEXTER €14,95 De wereld verandert heel snel. Je kunt personeel niet langer alleen selecteren op basis van wat ze kunnen of weten, maar je moet ook kijken wie ze zijn en wat hen drijft. Headhunter, columnist en schrijver Ralf Knegtmans schetst, op basis van praktijkervaring, recent onderzoek en de visie van ceo's en specialisten, negen cruciale stappen bij de selectie van het toptalent van morgen. AGILE TALENT RALF KNEGTMANS BUSINESS CONTACT €20,- De klant centraal stellen is het mantra van veel organisaties. Maar hoe creëer je die loyale klanten? Zanna van der Aa ontwikkelde een methodiek die klant beleving meetbaar en bestuurbaar maakt. In Klantsignaalmanagement loodst Zanna je door alle stappen die nodig zijn om klantbeleving succesvol op de kaart te zetten. KLANTSIGNAALMANAGEMENT ZANNA VAN DER AA VAN DUUREN MANAGEMENT €24,95 ©Ben je op zoek naar meer nuttige boeken? Kijk op deondernemer.nl voor de voorpublicaties. Dit is een korte versie van het interview met MissLipgloss. Lees het hele artikel op deondernemer.nl. GO MissLipgloss adviseert bedrijven als HEMA over social media.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2016 | | pagina 144