©NDERNEMER »0® Samenwerking ter promotie: Bring in the Dutch Innoveren doe je samen met HZ University of Applied Sciences AGENDA Dit is een commerciële pagina van de Persgroep ZEELAND MET 7 CAFÉS IN TOP 100 Missie Netwerkbij eenkomst I lol boste van deOntlernemcr.nl Op 4 oktober lanceerde Stich ting Zeeland Sport Leisure (ZSL) in het Topshuis op Neel- t je Jans een bijzonder project: firing In The Dutch. Om dit on der de aandacht te brengen, ging de stichting een samenwerking aan met de Persgroep. Netwerk- beurs Contacta is een geschikt event om zich te presenteren en met de doelgroep in contact te komen. Donderdag 10 november Donderdag 10 november Actuele kennis rondom producten, diensten en tools helpen samen met een up-to-date bedrijfsvoering de marktpositie te behouden en te verbeteren. De snelle technologische ontwikkelingen en sterk fluctuerende markten noodzaken daarom tot blijvend innoveren. 8,9 en 10 november «I9RÉ Volg de Ondernemer op social media én word lid op deondernemer.nl Op de website van de Ondernemer vind je ac tualiteiten, kennisdossiers, netwerkinformatie en een uitgebreide agenda. Deze artikelen zijn momenteel populair bij onze leden: Zeven Zeeuwse cafés staan in de Café Top 100 2016. Komende maandag wordt bekend welk café in Nederland op de eerste plek staat, ZSL koppelt sport aan kennis over waterveiligheid. De stichting doet dat in samenwerking met de Delta Academy van de Hogeschool Zeeland. In het project Bring in the Dutch wor den jonge watersporttalenten opgeleid tot waterambassadeurs. Sport wordt gekoppeld aan kennis over watervei ligheid in samenwerking met de Delta Academy van de Hogeschool Zeeland en op die manier wordt de bewustwording over dat onderwerp wereldwijd vergroot. Want dat is hard nodig. Het klimaat verandert. Water gerelateerde vraagstukken doen zich vaker en heviger voor, overal ter wereld. Nederland leeft al eeuwen met water. We hebben daardoor veel ervaring met water-gerelateerde vraagstukken en er is een goed gecoördineerd netwerk op gebouwd bestaande uit instanties, systemen, constructies, opleidingen en bedrijven die de waterveiligheid van Nederland 24/7 bewaakt en regelt. Toch vinden we het in Nederland nog te vanzelfsprekend dat we hier wel droog zit ten. Met het oog op de toekomst is het belang rijk het waterbewustzijn te verhogen. Tilly Stroo van Stichting ZSL vertelt hoe de Persgroep hierbij kan helpen. "De Persgroep speelt in het uitdragen van deze missie een belangrijke rol. Samen dragen we de missie van onze ambassadeurs voor een waterbewuste we reld nationaal en internationaal uit. We geven, door goed met elkaar samen te werken, deze jongeren een groot nationaal podium. En onze stakeholders bieden we een kans om waterbe wustzijn vanuit een ieders eigen organisatie belicht, onder de aandacht te brengen binnen het enorme bereik van de Persgroep." Tijdens Contacta kunnen bezoekers via de stand of de app van de Persgroep met ZSL in contact ko men en zich laten informeren over het project Bring In The Dutch en te weten komen waar voor hun organisaties hier de kansen liggen. Op 9 november wordt er een netwerkbijeen komst georganiseerd rondom het thema van de Volvo Ocean Race. In 2017-2018 start rondom dit thema in samenwerking met de ambassa deurs uit het BITD programma en de HZ Del- tekst MARISKA DEN HARTOG ta Academy een scholenprogramma. De Volvo Ocean Race draait om teamwork, resultaat en uithoudingsvermogen. Het zijn aansprekende thema's voor alle generaties, maar ook zeer herkenbaar in de zakelijke wereld. Daarnaast zijn milieu en duurzaamheid al jarenlang be langrijke pijlers in deze race. Stefan Coppers vertelt in de Contacta Arena over zijn erva ringen als on board reporter tijdens de Volvo Ocean Race. De genoemde bijeenkomst op 9 november met als titel Inspire The Young Ge neration duurt van 18.30 -19.30 uur. Er is nog een beperkt aantal plaatsen beschikbaar, ook voor het Ondernemerscafé op 8 en 10 no vember zijn nog enkele plaatsen beschikbaar. Aanmelden kan door een e-mail te sturen naar info @st ichti ngzsln I ONDERNEMER BEGINT OP ZIJN 67STE WINKEL IN GOES De nieuwste winkel in Goes is waarschijnlijk van de oudste ondernemer in de stad: de 67-jarige Peter van Soest. Wanneer je Casa del Pedro aan het Goese Papegaaistraatje binnenstapt, lijkt het net of je in een sfeervol ingerichte huiskamer terecht bent gekomen. Dit artikel is mede mogelijk gemaakt door Stichting Zeeland Sport Leisure (ZSL). Kijk voor meer informatie op www.stichtingzsl.nl. Het volgende Ondernemer magazine verschijnt zaterdag 19 november bij deze krant. Lezing door Michael Kögeler Michael Kögeler, oorspronkelijk afkomstig uit Middelburg, is General Manager van de Centraal en Oost-Eu- ropese (CEE) Multi-Country regio van Microsoft. 15.00 uur in de Contacta Arena. Presteren onder de zwaarste omstandigheden Laatje inspireren door spannende verhalen over mooie avonturen op zee en het presteren onder de zwaarste omstandigheden. Zeezeiler Stefan Coppers vertelt en inspireert. 20.00 uur in de Contacta Arena. Innoveren, groeien. Het is een intensief proces met onderweg de nodige obstakels. Naast tijd en energie vraagt het kennis en inzicht en ondertussen moet de onderneming optimaal blijven functioneren. De IIZ University of Applied Sciences kan bij een innovatief idee, een projectplan en bij allerlei on dernemersvraagstukken de ideale kennispartner zi jn in inno vatieve projecten om er samen voor te zorgen dat de onderne ming klaar is voor de toekomst. Groeien, dat doe je samen. De IIZ Smart Services Boulevard is de ideale startplaats om uw innovatietraject te starten. "Wij willen de kennis vanuit HZ en ons netwerk graag met bedrijven delen", zegt manager Smart Services Boulevard Marlon Baarends. Studenten en doeenton- derzoekers pakken onder de leiding van een lector een project op met praktijkgericht onderzoek, eventueel aangevuld met masterclasses, kenniskringen en Open Innovatie Sessies. Het mooie van de HZ als partner is dat er professionals met de nieuwste kennis vanuit een breed scala van vakgebieden in huis zijn. Techniek, energie, aquacultuur, economie, toerisme en zorg, om er enkele te noemen, kan het kennisinstituut binnen een project combineren. "Het is een win-winsituatie. Onze studenten leren van actuele vraagstukken uit de praktijk. Be drijven kunnen vernieuwen door gebruik te maken van onze kennis en praktijkervaring met andere projecten. Baarends: "We hanteren een cocreatie model zodat zowel studenten als medewerkers hun competenties verder kunnen ontwikkelen en samen groeien." Bfl Dit artikel is mede mogelijk gemaakt door HZ University of Applied Sciences. Kijk voor meer informatie op www.hz.nl. Contacta.nl Dé jaarlijkse netwerkbeurs van Zuidwest Nederland en Vlaanderen. 350 standhouders, 25.500 bezoekers en een oppervlakte van 15.000 m2. In de Zeelandhallen in Goes Annelies Koomans accountmanager bij HZ Smart Services Boulevard. HZ University of Applied Sciences verbindt studenten, bedrijven en organisa ties die samen onderzoek doen naar innovatieve praktijkvraagstukken.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2016 | | pagina 28