©NDERNEMER Driekleur verzekeringen laat gezicht zien op Contacta Schipper Groep is specialist in bedrijfsopvolging AGENDA DEPNEME ^0^^ Dit is een commerciële pagina van de Persgroep Zichtbaarheid Cybercrime liet beste van (leOn(lei*neniei'.nl Driekleur verzekeringen, één van de grotere spelers in Zeel and op net terrein van assuran tie- en hypotheekbemiddeling en pensioenen, presenteert zich dit jaar op netwerkbeurs Con tacta. Zij maakt hier deel uit van het ondernemerscafé van De Persgroep. Volgens directeur Gerry I luis in 't Veld bestaat de samenwerking met De Pers groep al langer, maar is het voor het eerst dat zij samen een podi um delen. Woensdag 9 november Schipper Groep telt 11 vestigingen in Zuidwest Nederland. Schipper biedt ondernemers diver se diensten: Accountants, Fiscaal, Pensioen, Corporate Finance, Financieringsadvies en P&O. Zij zijn gespecialiseerd in familiebedrij ven en begeleiding bij bedrijfsopvolging. Dinsdag 8 november 8,9 en 10 november Volg de Ondernemer op social media én word lid op deondernemer.nl Op de website van de Ondernemer vind je ac tualiteiten, kennisdossiers, netwerkinformatie en een uitgebreide agenda. Deze artikelen zijn momenteel populair bij onze leden: ZEELAND MET 7 CAFÉS IN TOP 100 Zeven Zeeuwse cafés staan in de Café Top 100 2016. Komende maandag wordt bekend welk café in Nederland op de eerste plek staat, In 't Veld legt uit dat de beurs vooral 'zien en gezien worden' is. Zo n vijfen twintig medewerkers zullen aanwezig zijn om bezoekers te ontmoeten en bestaande relaties aan te halen. "Ie dereen die bedrijfsmatig iets voorstelt is daar. Voor ons is het puur relatiemarketing. Contacta is voor ons dé mogelijkheid om het gezicht achter Driekleur te laten zien". Wat Gerry betreft is dit ook één van de facet ten waarin Driekleur zich onderscheidt. De organisatie hecht veel waarde aan een persoon lijke bediening van haar klanten. Ook staan vakbekwaamheid en professionaliteit hoog in het vaandel. Met zes vestigingen in Zeel and, West-Brabant en Zuid-Holland en met zo'n honderd werknemers, wil zij dicht bij tic klant staan. "We zijn zo groot gegroeid zodat we onze dienstverlening ook zo breed kunnen aanbieden. Wij bieden een hele range aan verzekeringsproducten voor zowel de zakelijke klant als de particulier. Onze omvang betekent niet dat wij gezichtloos zijn. Een persoonlijke benadering vinden wij heel belangrijk. Door herkenbaar en zichtbaar te zijn proberen we een vertrouwensband met onze klanten op te bouwen". Naast het leggen van contacten zullen in het ondernemerscafé presentaties gehouden wor den. "Mensen moeten binnenlopen", vertelt Gcrry. "Om dit voor elkaar te krijgen, hebben we een aantal aansprekende onderwerpen gekozen, waaronder cybercrime. Na het bijno nen van de lezing van Peter R. de Vries kunnen zij bij ons terecht voor advies over hoe je je daar het beste tegen kan verzekeren. Welke mogelijkheden zijn er allemaal en welke risico's loop ik? Wat moet ik wel en niet verzekeren? Dit zijn allemaal vragen waar wij antwoord op kunnen geven. We geven informatie over ver schillende aspecten van cybercrime. Zo kun je je niet alleen verzekeren voor de schade die je oploopt bij dataverlies, maar ook voor de boete die de overheid je oplegt als je een datalek niet meldt. Omdat het de eerste keer is dat wij in deze vorm op Contacta staan is het best span nend", laat Gerry weten. Contacta was in het begin vooral een platform voor de technische sector, maar is in de afgelopen dertig jaar een steeds breder georiënteerde netwerkbeurs geworden waarin samenwerking een pro minente rol speelt. Ook Driekleur heeft een stormachtige groei doorgemaakt. "Wc zijn doorgegroeid van lokale naar regionale speler. Naast verbreding heeft er verdieping plaatsge vonden; we kunnen een totaalpakket aanbie den en voor elk aspect van de bedrijfsvoering hebben we specialisten. We faciliteren door het afschermen van risico's de groeimogelijkheden van bedrijven. Door hen te ontzorgen kunnen zij groeien en als bedrijven groeien, groeien wij ook". tekst JESSICA ROVERS Dit artikel is mede mogelijk gemaakt door Driekleur verzekeringen. Kijk voor meer informatie op www.driekleur.nl. ONDERNEMER BEGINT OP ZIJN 67STE WINKEL IN GOES De nieuwste winkel in Goes is waarschijnlijk van de oudste ondernemer in de stad: de 67-jarige Peter van Soest. Wanneer je Casa del Pedro aan het Goese Papegaaistraatje binnenstapt, lijkt het net of je in een sfeervol ingerichte huiskamer terecht bent gekomen. Directeur van Driekleur verzekeringen Gerry Huisin 't Veld. Jort Kelder, een kijkje achter de schermen In 2010 was Jort Kelder ook te gast W\ en^a''metsmeu'2eanekdotes, een kijkje achter de schermen van ft t' de Nederlandse zakenwereld. Voor jy de jubileumeditie doet hij dat weer. 15.00 uur in de Contacta Arena. Meer dan 70% van de Zeeuwse bedrijven zijn familiebe drijven," zegt Jan Rutjes, fiscalist en familiebedrijvens- pecialist. "Het is belangrijk voor de Zeeuwse economie dat de bedrijfsopvolging goed geregeld wordt. Wij hebben een eigen methode ontwikkeld waarbij alle facetten van dat opvol gingsproces aandacht krijgen. Zo houden we ondernemers ook een spiegel voor. Wantje levenswerk overdragen doe je tenslot te niet zomaar." Rutjes zegt: "Soms verloopt een overname minder vlot. Er ontstaan woordenwisselingen die eigenlijk prima zijn voor het verloop van de zaak: beter dat het er nu uit komt dan dat het jaren achter de schermen broeit. Als de boel escaleert v alt de hele zaak uit elkaar. Dat gaat ten koste van de onderlinge fami lieband en het personeel. Daar is niemand hij gehaat dus conti nuïteit moet geborgd zijn. Familiebedrijven zorgen voor veran kering in de regio. Zij sponsoren de plaatselijke voetbalclub en gaan dineren bij de lokale restaurants. Bestellingen worden bij een lokale ondernemer geplaatst. Want ondanks dat je eikaars concurrent bent, help je elkaar. Het strekt dus veel verder dan je denkt. Zodra een familiebedrijf wordt overgenomen door een derde van buitenaf, die niets met de regio heeft, dan gaat dat ten koste van de sociale economie. Schipper begeleidt dit zo goed mogelijk om tot een geslaagde bedrijfsovername te komen." Op de Contacta geeft Schipper dagelijks een lezing voor familiebedrijven in het kader van be drijfsopvolging. Meer info: www.schippergroep.nl. Slogan van Schipper Groep is: 'de adviseur naast de ondernemer.' Zo advi seert Schipper Groep ook het Zeeuwse familiebedrijf Dek. Lezing over het ondernemen van de toekomst Thomas Rau is ondernemer, architect, innovator, inspirator en visionair. Zijn motto is 'guided by the future'. Hij blikt met de ondernemers in de toekomst, 19.00 uur in de Contacta Arena. Contacta.nl Dé jaarlijkse netwerkbeurs van Zuidwest Nederland en Vlaanderen. 350 standhouders, 25.500 bezoekers en een oppervlakte van 15.000 m2. In de Zeelandhallen in Goes ltu\ broers in business 'Wij denken niet vanuit de schappen, maar. vanuit dc site' A Het volgende Ondernemer magazine verschijnt zaterdag 19 november bij deze krant. opleidingen

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2016 | | pagina 113