'We hebben kansen gezien én gepakt' DOORZETTER STRATEEG GROTE DROOM We maken niet in elk land meteen winst. Voor ons tellen volume en klanten. We sturen heel erg op terugkerende klanten." Hoe belangrijk zijn die klanten voor jullie? „In onze filosofie gaat de bedrijfsvoering om de klant, de klant én de klant. Goede service tegen een goede prijs, direct leverbaar. We hebben meer dan 30.000 muziekproducten op voorraad. Als je de voorraad hebt, heb je de klanten. Vandaag nog je product in huis? Dat kan. Of het nou om een kabeltje van 5 euro gaat of om een digitale piano van een paar duizend euro. Iedere klant is koning. Dat klinkt cliché, maar veel bedrijven gaan met klantbehandeling gigantisch op hun bek. Terwijl het meer geld kost om klanten te werven dan om bestaande relaties te onder houden. Behandelen we jou goed, dan kom je terug." Jullie komen uit Goes, waar jullie opgroei den in een doorsnee Zeeuws gezin, vijf kinderen, christelijke opvoeding. Hoe is het om met je broer samen te werken? „Ik denk snel, formuleer snel. Ik praat ook voor mijn broer. Dat is een kwestie van rolverdeling. Volgens Nathanaël ben ik communicatief erg sterk. Hij richt zich op in- en verkoop en klan tenservice, ik heb ICT, marketing en financiën onder mijn hoede. Soms zien we elkaar een hele week niet en soms zitten we vier uur per dag bij elkaar in de auto. We zijn broers, hè. We kunnen veel van elkaar hebben. Het ver trouwen in elkaar is groot en we denken over veel dingen hetzelfde." Noem eens een voorbeeld? „Over uitbesteding van werk, bijvoorbeeld. Bax Music doet het bij voorkeur allemaal zelf. We zijn een jong en ambitieus bedrijf en geloven dat we het zelf allemaal beter kunnen. Logistiek, marketing, fotografie, softwareontwikkeling, noem maar op. Platte organisatie, weinig lagen, in de winkels zelf sturende teams. Een eigen vertaalafdeling voor productomschrijvingen. Zelf doen is goedkoper, maar we blijven daardoor ook wendbaar. Zo kunnen we het verschil maken." Jullie zijn online een grote speler. Toch hebben jullie ook fysieke winkels. Waarom? „Bax Music zit in een geschakeld bedrijfspand op het industrieterrein in Goes-Zuid. Onze kantoren, het logistiek centrum en call- centrum zijn er gevestigd, evenals de winkel Jochanan: 'Nathanaël is een kneiterharde werker. Een echte doorzetter. Ik maak veel uren, hij maakt er nog veel meer. Hij is niet kapot te krijgen. Gaat altijd maar door.' Nathanaël: 'Jochanan is een echte strateeg. Waar het bij mij soms ophoudt, denkt hij verder. Daardoor komen zaken in een ander perspectief te staan. Uiteindelijk heeft hij altijd nog gelijk ook.' Nathanaël: 'Mijn droom is om met Bax Music iedere muziekmaker uit Europa te helpen om zich volledig op zijn passie te kunnen richten. Dus we moeten goede spullen leveren.' GO 27

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2016 | | pagina 144