'We willen met ons event iets bijdragen aan de economie' DE LAMPENMAN DE BEURSMAN te bezoeken. „AI in mei, wanneer de data bekend zijn, maak ik mijn agenda op die dagen vrij. Ik vind het belangrijk om in contact te staan met ondernemers en bedrijven. Niet alleen tijdens de beurs, maar het is wel een mooi moment om veel mensen op één dag te kunnen spre ken." Er zijn volgens Cees Bolijn van JMC Signmakers veel ondernemers die redene ren als de wethouder. „Alles speelt zich tegenwoordig bijna online af, je ziet je klanten niet meer. Contacta.nl draait echt om de klantcontacten. Wij merken de laatste jaren dat mensen willen uitpak ken met reclame-uitingen. Ze willen er weer meer van maken." De wethouder bedenkt meestal vooraf gaand aan de beurs wat hij wil 'brengen en halen'. „Ik vind het leuk en gezellig om erheen te gaan, maar behalve dat het leuk is, moet netwerken ook iets opleveren." En dat is precies wat de organisatie voor ogen heeft. Perry: „We willen dat ieder een minimaal vier uur kan blijven op een nuttige manier. Plezier is belangrijk, maar iets leren ook." Jort Kelder Publiekstrekker is dit jaar Jort Kelder, maar er zijn nog meer sprekers zoals Michael Kögeler en Thomas Rau. Op drie vaste momenten op de dag is er een spreker. Wethouder Alssema: „Ik ben benieuwd naar Thomas Rau. Zijn verhaal over ondernemen in de toekomst en de circulaire economie lijken me interes sant." Na zoveel jaar staat de beurs als een huis, Jan Sicmons /cl liet lielit aan Erik Voerman wil alles verbinden LMG-DIRECTEUR PERRY KENTIN Relight uit Roosendaal is sinds een aantal jaren betrokken bij Contacta.nl. Het bedrijf regelt facilitaire zaken zoals licht, geluid, standbouw en stoffering. „Het is een uniek evenement doordat het, anders dan veel andere beurzen, zowel overdag als 's avonds plaatsvindt", ver telt Jan Siemons. Relight zet vijftien tot twintig man perso neel in voor het evenement, legt kilometers bekabeling en plaatst honderden lampen om het geheel goed uit te lichten. „Als we alles volgens afspraak heb ben opgeleverd, is het voor ons geslaagd. Storingen zijn er altijd, maar als je die weet te verhelpen zonder dat mensen het door hebben, doe je het goed." Sinds 2010 is de organisatie van Contacta.nl in handen van LMG strategie+creatie. Zij zijn het creatieve brein achter de marke ting van de beurs en geven invulling aan het driedaagse programma. Beursmanager Erik Voerman: „We willen graag dat Contacta.nl het hele jaar door centraal staat in het verbinden van Zeeland, West-Brabant en Vlaanderen. We streven ernaar de bezoeker het gevoel te geven dat hij dit niet wil missen. We zijn samen met de partners en exposanten op zoek naar de beste tools om dit te realiseren. Dagelijks werken we aan de in vulling van de beurs. Een nieuwe editie van Contacta.nl begint zodra de laatste standhouder de Zeelandhallen verlaten heeft." I<> I DE ONDERNEMER I ZATERDAG 15 OKTOBER 2016 PZ

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2016 | | pagina 134