©NDERNEMER Yisual maakt publiceren een eitje i Muil ERNE Dit is een commerciële pagina van de Persgroep Het moet de beste editie ooit worden, Contacta.nl op 8,9 en 10 november in de Zeelandhallen in Goes. Met een enorm aantal standhouders, interessante spre kers en een nieuw match making systeem is de netwerkbeurs de plek om jezelf en je bedrijf in de kijker te spelen én kennis op te doen. Een beleving als op een festival, maar dan voor business.. 'Bedrijven zien echt de noodzaak in van het verbinden van de gebieden Zeeland, West-Brabant en Vlaanderen.' I lel beste van (leOnriernemeiMil GOESE KAPSTER TOERT VAN KLANT TOT KLAN MET BAKFIETS Yisual is een online publicatie platform waarmee ieder bedrijf gemakkelijk zelf publicaties voor web of print kan maken en publiceren. Micha Pieterman startte het in 2014 en het aantal gebruikers loopt inmiddels over de 900. Volg de Ondernemer op social media én word lid op deondernemer.nl Contacta wordt het centrale punt in de verbinding van de gebieden West-Brabant, Zeeland en Vlaanderen. De editie van november dit jaar moet de beste ooit woorden. Foto: SUZAN FOTOGRAFIE Contacta.nl verbindt en inspireert V-olgens Perry Kentin (directeur van LMG Strategie+Creatie) zien bedrijven nu toch echt de noodzaak in van het verbin den van de gebieden Zeeland, West-Brabant en Vlaanderen. "Contacta.nl wordt daarin het centrale punt, als het dat al niet is. Ons streven is dat Zeeuwen, Brabanders en Vlamingen Contacta.nl zien als die ene beurs in het jaar waar je echt naartoe wilt en geweest moet zijn. Het thema Samen Groeien verwoordt ons hoofddoel; het verbin den van bedrijven en gebieden. Dat is het over koepelende gedachtegoed. De volgende stap is welke tools we daar voor in gaan zetten." Match making Het breed aanspreken van de bezoeker, onder andere door de gasten van de E-Academy, dat gebeurt al. Ook de netwerkborrels ont breken niet. Maar er komt iets nieuws bij dat Contacta.nl nog relevanter maakt. "We zijn een match-making systeem aan het uitwerken waarin het één-op-één contact gefaciliteerd wordt,"vertelt Kentin. "We gaan het SMART ma ken, doelgerichte contacten tot stand brengen. Ondernemers kunnen bij de verschillende part ners kennis ophalen. Stel datje een specifieke vraag hebt over bijvoorbeeld uitbreiding van je bedrijf, dan kun je een afspraak maken met iemand die je daar advies over kan geven." LMG zoekt hiervoor de samenwerking met Impuls Zeeland, het bedrijf dat als doel heeft innovatie te stimuleren en ondernemers te steunen met kennis, kunde en financiën.Tijdens de beurs zijn er de hele dag door spreekuren waar on dernemers zich voor kunnen inschrijven. De beurs als beleving De invulling van het programma neemt op dit moment definitieve vormen aan. Naast beken de namen als Jort Kelder en inspirerende spre kers als Michael Kögeler (CEE Multicountry voor Microsoft) is Thomas Rau aan het lijstje sprekers toegevoegd. Deze laatste vertelt over onderne men in de toekomst en hoe uit duurzaamheid winst behaald wordt. Daarnaast wordt er op allerlei punten gefïnetuned. Een nog betere informatievoorziening, nog meer prikkeling voor de bezoeker. Kentin zegt daarover: "Con tacta.nl wordt meer en meer een beleving. Een beleving waar je als bezoeker onderdeel van bent. Zelf actief deelnemen speelt een grotere rol dan ooit. Er is ook meer beweging, diverse vormen van muziek, modeshows. We stimule ren standhouders actief aanwezig te zijn en hun product te presenteren. Maak een quiz voor je bezoekers, organiseer een workshop of serveer lekkere hapjes. Allemaal tools die bezoekers verbinden en eraan bijdragen dat ze het idee hebben dat hun bezoek eigenlijk nog te kort was en ze willen terugkomen. Een beetje als een festival, maar dan om te netwerken. Tekst: MARISKA DEN HARTOG Op de website van de Ondernemer vind je ac tualiteiten, kennisdossiers, netwerkinformatie en een uitgebreide agenda. Deze artikelen zijn momenteel populair bij onze leden: BINNENUIT; "DE KLANT MOET EEN AMBASSADEUR ZIJN" Een unieke woonwinkel in Heinkenszand. Gestart in mei 2003 is het inmiddels een plek waar 100 woningmerken te vinden zijn op maar liefst 9000 vierkante meter winkeloppervlakte. Het geheim: "als je iets doet, moet je het goed doen", aldus eigenaar Piero de Kok. In een stad met veel kapsalons en thuiskappers moetje origineel zijn, dacht deze ondernemer. Met een elektrische bakfiets heeft Miranda de Roo (50) een ingenieuze kapsalon op wielen: KIJK HAAR! geknipt voor thuis. FRIETBOETIEK B'TJE ANDER IN MIDDELBURG BREIDT UIT frietboetiek B'tje Anders in de Middelburgs reigerstraat kan na de uitbreiding meer klanten bedienen. Goede aardappelen, goede olie, goede medewerkers en goed voorgebakken friet. Dat is volgens Rob Smit de basis van het succes. YEHSCH JNI MMNKLMH 4 2016 Route V.biul al Jouw boodschappen wel grdtis bezorgt M* Lees het magazine de Ondernemer op 17 september in deze krant. Het idee voor deze innovatieve startup kreeg Micha tijdens zijn werk als technisch directeur van het internetbureau dat hij hiervoor had. "Ik kwam veel ondernemers tegen die steeds hun documenten of marketinguitingen opnieuw vullen. Denk bijvoorbeeld aan rapportages, mailings of woningbrochu res. De huisstijl en het format blijft hetzelfde, maar de content moet steeds opnieuw geplaatst worden. Ik zag hen vaak alles zelf handmatig ontwerpen, steeds opnieuw. Dat is tijdrovend en de kans op fouten is ook groter." Dat kon dus anders, vond Micha, en de oplossing was Yisual. Door koppelingen met veel gebruikte pakketten kan data automatisch opgehaald worden en gevisuali seerd. Er hoeft in feite eenmalig een ontwerp gemaakt te worden en telkens als de content wijzigt, kan Yisual die automatisch in het format laten lopen. De tooi kan ondernemers veel werk uit handen nemen, zonder dat ze hoeven in te leveren op kwaliteit. En het is geschikt voor zowel digitale als printmedia. Yisual is ge vestigd in DOK41 op de Kenniswerf. Micha's team bestaat naast hem zelf uit vijf mensen. Het voordeel van deze plek is voor hen de flexibiliteit en de gezamenlijke faciliteiten. Momenteel bedie nen ze vanuit Vlissingen ruim 900 gebruikers, met name make laars, internet- en communicatiebureaus en ontwerpstudio's. In eerste instantie koos Micha voor die focus, maar hij is van plan om ook naar andere sectoren uit te breiden. En er is nog meer ambitie:"ln de toekomst gaan we internationaal, die potentie is er zeker." Tekst: MARISKA DEN HARTOG http://yisual.com/nl Micha Pieterman startte in 2014 met het online publicatieplatform Yisual en het aantal gebruikers loopt inmiddels over de 900.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2016 | | pagina 37