commercieel directeur Tessa van Waarde m 10 DRIEKLEUR CHALLENGER ZEELAND ©NDERNEMERI CAFÉ '16 I Op Driekleur Challenger Zeeland 2016 is er de primeur van het 'de Ondernemercafé'. Dit inter actieve businessevenement van de Ondernemer, het businessmagazine van De Persgroep, vindt plaats op woensdag 29 en donderdag 30 juni. Primaire doelstelling is om het hogere manage ment van vooraanstaande bedrijven in Zeeland samen te laten komen om een zo groot mogelijk netwerk op te bouwen en te verzilveren. Als bedrijven nog niet internationaal opereren, moeten ze tenminste de provinciegrenzen overschrijden. Het Zeeland breed denken en zeker de 'ons kent ons' mentaliteit in de kernen is niet voldoende. Het zijn stellingen die vandaag de dag steeds vaker geponeerd worden. Tessa van Waarde, commercieel directeur van De Persgroep, ziet ook nog steeds de nodige kansen binnen de provincie. „Het Rapport Balkenende geeft aan dat we van het eiland-denken af moeten, maar veel bedrijven in Zeeland houden elkaar juist in stand en zijn afhankelijk van lokale ontwikkelingen. Ik heb zes jaar in Zuid-Holland gewoond en daar zie je die saamhorigheid veel minder. In Zeeland doen ondernemers zaken met elkaar. Het ene bedrijf gunt werk aan het andere. Dat willen wij graag aanmoedigen." Bundelen Deze netwerkgedachte wordt uitgedragen met het 'de Ondernemercafé' van De Persgroep. „Het is een platform om te ondernemen. We beogen juist niet om een nieuwe businessclub op te richten, maar om bestaande bedrijven en netwerken met elkaar te verbinden. Het belang van de ene organisatie kan het belang van de andere orga nisatie ondersteunen. Veel ondernemers kunnen elkaar qua bedrijvigheid en dienstverlening aanvullen", aldus Tessa van Waarde. De Friezin verruilde per 1 november 2015 Tempo-Team voor De Persgroep. Daar is ze com mercieel verantwoordelijk voor de PZC, de Ondernemer, Zin in Zeeland en de huis-aan-huis bladen in de regio Zeeland en Goeree-Overflakkee. Persoonlijk Een brede waaier aan ondernemers, beslissers, beleidsbepalers en bestuurders worden door Driekleur verzekeringen, de Ondernemer, ABN AMRO en Van Buren Events persoonlijk uitgenodigd. In het 'de Onderne mercafé' worden de zakenrelaties van deze bedrijven met elkaar in contact gebracht, waardoor het netwerk wordt vergroot. Na een inhoudelijke presentatie kan men in het 'de Ondernemercafé' actief deelnemen aan een informeel netwerkprogramma waarbij er onder het genot van een hapje en een drankje volop gelegenheid is om na te praten en tegelijkertijd mooi tennis te aanschouwen. Meerwaarde De kick off van het 'de Ondernemercafé' was in het najaar van 2015. Achterliggende gedachte is het bieden van een meerwaarde. „Met het 'de Ondernemercafé' wordt het evenement zakelijk omarmd. Het speelt in op de behoefte vanuit de sponsors om hun netwerk verder uit te breiden. Het mooie is dat we onze klanten een enorm bereik kunnen bieden via het magazine de Ondernemer en het online platform de Ondernemer, nl. Een groot bereik en een omvangrijk netwerk is 1, het verzilveren ervan is 2. Daarvoor is het 'de Ondernemercafé' zeer geschikt", verklaart de com mercieel directeur van De Persgroep. DRIEKLEUR CHALLENGER ZEELAND Gastsprekers in het 'de Ondernemercafé' zijn op woensdag 29 juni Willem-Albert Bol (Manager Marketing Advertising, De Persgroep Nederland) en Freek Donkers (partner Intenza Consulting Group). Bol houdt een presentatie over 'Aandacht van de klant als grootste goed'. Zonder aandacht heb je niks aan bereik. Hoe kun je de aandacht van de consument grijpen en vasthouden? Aan de hand van zowel theorie als praktijk voert Willem-Albert Bol je mee in de wondere wereld van aandacht. Donkers houdt een referaat met als titel 'Verzilver je netwerk'. Zijn presentatiestijl wordt door klanten omschreven als: prikkelend, energiek, aanstekelijk en actiegericht om ambities te overtreffen. Voormalig hockeyinternation- al Kim Lammers verzorgt op donderdag 30 juni een motivatiespeech onder het motto 'Hoe maak je goud van brons'. Op deze dag spreekt ook Jan Pieter van Leeuwen van Intenza. ZATERDAG 25 JUNI 2016 ZAKELIJKE OMARMING MET HET'DE ONDERNEMERCAFÉ

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2016 | | pagina 75