'Natuur op dijk verdient meer' 'pië Typixh 7££Üwswmsê mngyneip j- iHomwe miKTER J Drie jonge Goesenaren zetten online reisbureau op WAN? U6THUHW?1- ZEELAND 9 Als je een reis boekt via Surprice Travel weet je niet waar je naartoe gaat. Een verrassingsbox geeft hints. mm MIDDELBURG Water Natuur lijk vindt dat waterschap Schel- destromen zich onvoldoende sterk maakt voor de belangen van de natuur. Kees Polderman noemde deze week de houding van het dagelijks bestuur op dit punt deze week 'slap'. Het waterschap heeft een plan opgesteld voor het beheer van de waterkeringen. Tijdens de inspraak hebben natuur- en milieuorganisaties aangegeven dat het waterschap nogal pas sief is als het gaat om natuur. Dagelijks bestuurder Bert de Smet onderstreepte in de alge mene vergadering deze week dat het waterschap geen natuur organisatie is, maar de belan gen van landschap, natuur en cultuurhistorie wel in het oog houdt. „We zijn niet verant woordelijk, maar houden er vol doende rekening mee. We res pecteren wetten en bij grote projecten maken we ook een natuurafweging." Water Natuurlijk-fractielid Polderman noemde dat een 'ge meenplaats'. „Het is een slappe redenering. Alleen maar 'respec teren' is zo defensief, terwijl je juist proactief moet zijn." van reizen uitpluizen en word er gewoon vrolijk van om met vakan ties bezig te zijn." Aan ambities geen gebrek bij het drietal. Rishi: „We willen marktleider worden binnen de verrassingsreizen." Die ambities komen niet zomaar uit de lucht vallen. De Goesenaren komen alle maal uit een ondernemersgezin en ze staan voor de volle honderd procent achter hun onderneming. „Dat was de eerste tip die we van onze vaders kregen", vertelt Rishi. „We hebben ook allemaal als ka raktertrek dat we ons ergens in kunnen vastbijten en er dan hele maal voor gaan." Het drietal verzet geen half werk. Begin maart is het idee gebo ren, een paar dagen later stonden ze ingeschreven bij de Kamer van Koophandel, een eigen kantoor is in aanbouw en de eerste mensen die via Surprice Travel een reis boekten, zijn net terug. „Dat was zó spannend", vertelt Mylène. „Dit waren onze eerste klanten. Het moest gewoon perfect zijn." De eerste researchtripjes staan gepland. Contacten leggen en naamsbekendheid creëren is dit jaar het voornaamste doel. „We zien onszelf in de toekomst als een groot bedrijf', zegt Shudella. „Dit is onze passie." COR DE JONGE Wat begon als een passie, is voor Mylène Struijk (22), Rishi (24) en Shudella Par- sowa (19) uit Goes uitgegroeid tot hun eigen bedrijf. De drie vinden het fantastisch om op reis te gaan en nieuwe bestemmingen te ont dekken. Daarom richtten ze Sur- lk hou van reizen uitpluizen en word er vrolijk van om met vakanties bezig te zijn price Travel op. Een online reisbu reau waar je terechtkunt voor ver rassingsreizen en reizen speciaal voor jou op maat gemaakt. Het idee komt van Mylène en Shudella. De schoonzusjes zijn al jaren het aanspreekpunt voor vrienden en familie voor het boe ken van reisjes. Daarnaast stu deert Shudella Management en Toerisme. Nadat de familie vorig jaar enthousiast was over de reis naar Spanje die de meiden had den voorbereid, begon het te krie belen. „Het blijft eng om zoiets door te zetten", aldus Mylène. Na dat Rishi erbij kwam voor het za kelijke gedeelte en familie en vrienden enthousiast reageerden op het idee, zetten de drie jonge ondernemers hun plan door. Bij Surprice Travel boek je een verrassingsreis voor een vaste prijs. Je kunt kiezen uit een ste dentrip of zonvakantie. Bij deze reis zit je vlucht en een hotel met ontbijt. De bestemming is onbe kend maar volgens Mylène is het altijd goed. „Je hoeft niet bang te zijn dat je onder een brug slaapt." Vlak voor vertrek krijg je een ver rassingsbox met daarin hints over de bestemming. Deze box is het paradepaardje van Surprice Travel. Ga je naar een warm land zit er bijvoorbeeld een teenslipper en een strandbal in. Verder zit er een reisgidsje en talengidsje van het betreffende land bij. Die gidsjes zitten wel in de enveloppe met be stemming die eigenlijk dicht moet blijven tot op het vliegveld. „We willen inspelen op de bele ving van mensen en op deze ma nier krijgen mensen al zin in hun reisje", legt Shudella uit. „En het is natuurlijk altijd leuk om een ca deau te krijgen", vult Rishi aan. Daarnaast kun je ook een reis op maat aanvragen. Mylène: „Ik hou zaterdag 28 mei 2016 brug' n 'Je slaapt niet onder een Daisy Schalkens Mylène Struijk Rishi, Shudella en Mylène van Surprice Travel, foto mechteld jansen

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2016 | | pagina 46