I 26 Anouk weet al jaren naam voor dochtertje Stella strikt Lourdes Leon Sylvie de pr-machine Sylvie het model als ambassadrice Media Entertainment Over een naam voor haar nieuwe baby hoeft Anouk zich het hoofd niet te breken. De zangeres (40) zegt dat ze die al jaren in gedachten heeft voor haar tweede dochter. Haar zesde baby, die vier broertjes zal heb ben, wordt de laatste, is ze stellig. Lourdes 'Lola' Leon (19, op de foto met moeder Madonna) is het uithangbord van POP, het nieuwe parfum van Stella Mc Cartney. De ontwerpster kent Lourdes al haar hele leven. Sylvie is zich hyper- bewust van hoe ze eruitziet en over komt. Ligt er een ca mera op de loer, dan verslapt haar aandacht geen mo ment. In bikini op vakantie, op straat, in de gym: je zult haar nooit betrap pen op net-uit-bed- haar. Zelfs op 'stie keme' foto's waar op ze een man zoent, krijgt ze het voor elkaar om charmant gepo seerd te ogen. De re den? Sylvie is haar eigen visitekaartje en met 424.000 vol gers op Instagram is ze invloedrijk te noemen. „Zij is een merk en ze laat zien dat ze een ster ke, onafhankelijke vrouw is", zegt imagodeskundige Zabeth van Veen. „Haar wereld is per fect." Sylvie als merk is in ieder geval suc cesvol. De jaarstuk ken van Meis Enter prise, zijn nog niet openbaar, maar Duitse media spe culeren dat ze een half miljoen euro winst heeft ge boekt in 2015. Otto, BMW, The Phone House, de scheermesjes van Gillette en de tan denborstels van Phi lips Sonicare waren nog maar het begin van Sylvies gelikte modellencarrière. Door haar naam te verbinden aan col lecties van onder meer modegigant Hunkemöller en schoenenreus Deich- mann (in Nederland actief als vanHaren) heeft ze twee zeer lucratieve deals in handen. Voor Hunkemöller werkt ze nauw sa men met een desig ner om bikini's, sportkleding en lin gerie het zwoele Syl- vie-stempel te ge ven. Goed voor ton nen per jaar denken de 'rekenjongens' van Quote. „Wellicht krijgt ze ook nog een percen tage over elk ver kocht product waar haar naam op staat", zegt Paul van Ries- sen, adjunct-hoofd redacteur van Quote. Kosten noch moeite worden gespaard. Zo nam ze onlangs met een entourage van zeventig man een commercial op op de witte zand stranden van Bali. Een strikt dieet en een stevig sportregi- me zorgen ervoor dat ze smetteloos op de foto's staat. Sylvie kreeg in 2009 borstkanker en de imagoverandering die dat met zich mee bracht, van omhoog gevallen voetbal vrouw tot vrouw met een indrukwek kend verhaal, om armde ze. Ze onder steunt nu de campag ne van Pink Ribbon voor meer bewust wording van het be lang van borstonder zoek en is ambassa drice van het Duitse beenmergfonds, waarvoor ze jaren lang het Dreamball- gala presenteerde. Imagodeskundige Za beth van Veen: „Ook hier geldt: ze mag dan ogen als blond, naïef poppetje, ze is een krachtige vrouw die kanker overleef de en haalt ondanks die tegenslag alles uit het leven om suc cesvol te zijn." Cultuur Meis Enterprise is gewiekst imperium foto Cregor Fischer/EPA

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2016 | | pagina 27