het vastleggen van het nieuwe naakt PORTRET 13 van den Bosch „Niet met het establishment. Beeldende kunst is heel mooi en ook hard nodig in de maatschappij, maar het is geen hersenchirurgie, terwijl er zo soms wel over wordt gesproken. Het wordt heel belang rijk gemaakt. Kunstenaars creëren vaak een eigen elite. Ze schoppen tegen een systeem, maar creëren dan hun eigen systeem, vol onge- groep waarin iedereen de ervarin gen van andere vrouwen kan terug lezen." „De afhankelijkheid van sociale media als Facebook en Twitter stuit me tegen de borst. Ik zou mijn tele foon wel eens in de plomp willen gooien, juist omdat ik echt contact zoek. Maar zonder sociale media was A muse a day natuurlijk niet mogelijk geweest. Het is een olie vlek die zich daardoor heeft uitge breid. schreven regels waaraan je moet voldoen." „Nee. Primair ben ik vader. Mijn zoon staat bovenaan. Ik werk soms zestien uur per dag, maar ik plooi het om het gezinsleven heemAVe eten vaker samen dan een gemid deld gezin. Als ik tot twee uur 's nachts heb gewerkt, sta ik toch om zes uur op omdat mijn zoon choco- pasta wil. Op de dag dat mijn zoon tje jarig was, deed ik de fotoshoot voor A muse a day midden in de nacht. Ik wilde die verjaardag niet jTiissen." ZATERDAG 24 OKTOBER 2015 vrouw voor de deur Voel jij je verbonden met de kunstwe reld? Rem van den Bosch. foto Mechteld Jansen 1974 Geboren in Rotterdam, 1 zoon, woont samen met vriendin Ana en haar twee kinderen in Ellewoutsdijk. Rem van den Bosch groeit aanvankelijk op in Schiedam, maar woont vanaf zijn zeven de onder meer in Noordgouwe en Vlis- singen. 1996-2000 Studie aan de kunstacade mie Sint Joost in Breda, loopt in Amster dam stage bij een studio voor mode- en reclamefotografie. 2003-2006 Voor zijn project Beroemd in Zeeland fotografeert hij vijftienhon derd mensen. 2008 Vestigt zich in Los Angeles, nadat hij vierhonderd aanvragen heeft gekre gen van Amerikanen die zich door hem willen laten portretteren. Dat resulteert in de serie Crashed cars and movie stars. 2012 Keert terug in Nederland, na twee jaar in Berlijn te hebben gewerkt en zes maanden op Aruba als docent voor de kunstinstelling Ateliers '89. Hij begint aan twee series met nieuwe interpreta ties van iconische beelden: De nieuwe Miiss Zeeland (2013) en De nieuwe Michiel de Ruyter (2014). 2015 Besteedt zijn hele jaar aan A muse a day. Informatie: www.amuseaday.com. Ren van den Bosch is dagelijks te volgen op Facebook (www.facebook.com rem- Je bent geen fan van sociale media maar je project kan niet zonder. Vind je je eigen project niet ook het belangrijkste dat er is?

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2015 | | pagina 13