Een babbelbox voor de boze treinreiziger Oktober woonmaand bij Interieur Paauwe PAAUWE NIEUWS 9 li vm GRATIS ProRail is onze nationale kop van Jut. Zodra een trein maar een paar minu ten vertraging heeft, re gent het al klachten aan het adres van de spoorbeheerder. Hoogste tijd om naar de reizigers toe te gaan met een speciale 'babbelbox'. Het idee is simpel: zet een hou ten praatpaal neer in een station, installeer een camera en hang er een microfoon aan. En laat reizi gers vervolgens hun zegje doen. Een variant op Man bijt Hond, zegt ProRail-woordvoerder Franc de 'De treinen rijden niet altijd op tijd, maar dat maakt me niet uit, ik ben toch met pensioen' Korte. „We krijgen dagelijks veel klachten, mededelingen, feedback. Maar altijd per telefoon, mail of via de sociale media. We vragen hier aan de mensen zelf wat ze kwijt willen." De belangstelling was overwel digend. De één na de ander pakt de knalgele microfoon en lucht zijn hart. Zoals Jacqueline (48) uit Almere, samen met haar zoon Avery (14) op pad. Dit weekend nog liepen ze vast, klinkt het, tij dens een tripje naar Vlissingen. „We kwamen er 1,5 uur te laat aan omdat er een bovenleiding kapot was. Tenminste, dat hoorden we achteraf, tijdens de reis wisten we van niets. Er stond ineens op de borden dat Dordrecht het eind punt was. Stonden we daar en vroeger we ons af: wat nu?" Een boodschap die eigenlijk aan het adres van NS is gericht, meldt De Korte. „Maar we geven dit soort signalen wel door." Reiziger Pie ter (79) uit Leusden heeft goed nieuws voor ProRail: „Ik erger me aan niks. Neuh, de treinen rijden niet altijd op tijd, maar dat maakt me niet uit, want ik ben toch met pensioen. Kijk, als je nou examen moet doen of het vliegtuig moet halen, dan heb je een probleem." Kritischer is René (59), uit Schie dam. „ProRail komt heel vaak ne gatief in het nieuws, en dat heb ben ze aan zichzelf te wijten. Dus werk aan je imago, stel je kwets baar op. Dit initiatief is goed, al vraag ik me af of ze er werkelijk iets mee doen." Van de opnames worden filmpjes gemaakt die op Twitter en Facebook of in blogs worden gedeeld. Alle op- en aan merkingen worden ter harte geno men. De praatpaal zal de komen de tijd ook op andere stations op duiken", aldus De Korte. Overi gens kunnen deelnemers ook nog een wens voor de medereizigers uitspreken. Een kolfje naar de hand van Tjerk-Peter (43) uit Amersfoort. Zijn advies: „Als je in de trein zit, glimlach dan eens. Be ter dan al die norse gezichten." lichtadvies zondag 25 oktober Flip li Ui ui 11 m -'«ff J Www youfugf c DONDERDAG 22 OKTOBER 2015 Treinreizigers konden gisteren voor het eerst op station Rotterdam Centraal hun grieven uiten in een babbelbox. Het liep er storm. door Marcel Potters Pieter (79) treinreiziger Alsof het legen darische Man bijt Hond - twee we ken geleden was de laatste uitzen ding - weer tot le ven is gewekt. Treinreizigers de len in de hal van Rotterdam Cen traal hun ergernis sen en commenta ren. Andere sta tions volgen, foto's Marco de Swart Zo halverwege de inspirerende woonmaand zet u uw interieur in 'het juiste licht' op de speciale lichtadviesdag bij Paauwe. Op deze eerste dag van de wintertijd, zondag 25 oktober, besteden we namelijk extra veel aandacht aan de juiste verlichting. Onze lichtadviseur kijkt daarbij naar indeling, leefwijze en invulling van het juiste type verlichting en vertaalt dit naar uw persoonlijk lichtadvies, ongeacht welke woonstijl uw voorkeur heeft! Het lichtadvies is geheel gratis en vrijblijvend. Als u daar gebruik van wilt maken, kunt u zich via www.interieur-paauwe.nl aanmelden. Tot ziens op zondag 25 oktober! Interieuradvies Op zondag 25 oktober kunt u zich tevens in schrijven voor gratis interieuradvies. Wilt u ook dat wij eens vrijblijvend meedenken over een nieuw ontwerp voor uw woonkamer, eetkamer of slaapkamer? Aarzel niet en meld u aan via de website. tr—- Expositie Roderick Lloyd Zaterdagmiddag 24 en zondagmiddag 25 oktober is de aftrap voor de bijzondere expositie van internationaal erkend fotokunstenaar Roderick Lloyd bij Interieur Paauwe. Hij neemt u mee op zijn reis en geeft toelichting over zijn werken en werkwijze. U bent van harte welkom! INTERIEUR ZONNEMAIRE Zuidweg 20a 4316 LB Zonnemaire T (0111) 401318 E into@interieur-paauwe.nl www.interieur-paauwe.nl JE WERKDAG I SNELIREINVAA T?

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2015 | | pagina 9