Salarisverhogingen hebben er de laatste jaren vrijwel niet ingezeten; dan is het kerstpakket een prachtig middel om het personeel te waarderen. 0 De Ondernemer Zeeland 2 3 drijven een dankbaar moment om werknemers te belonen. Sa larisverhogingen hebben er de laatste jaren vrijwel niet ingeze ten; dan is het kerstpakket een prachtig middel om het personeel te waarderen. Het bedrijf krijgt er ook veel voor terug. Het kerstpak ket zorgt voor binding en betrok kenheid, een moment van saam horigheid." Denk niet dat het kerstpakket sei zoenswerk is. In Goes is het alle dagen kerst, het jaar rond. Evalu atie met klanten in januari, beurs- bezoeken in februari, acquisitie en overleg met klanten tot ver in de zomer, daarna de bestellingen met aansluitend ontvangst van de leveringen, dan sorteren en inpakken, vanaf Sinterklaas uitle vering en distributie - doorgaans tot in januari. Vernieuwing Het traditionele kerstpakket, zeg maar: een doos met lekkernijen en levensmiddelen, is nog altijd goed voor zestig procent van de markt. Maar de laatste jaren is er een kentering, legt Remijn uit. Want, ook het kerstpakket is onderhevig aan vernieuwing én trends. Spe- ciaalbieren dit jaar bijvoorbeeld. "De markt wordt steeds creatie ver. Het traditionele pakket raakt langzaam op de achtergrond. Er zijn zoveel alternatieven. We heb ben sinds kort een nieuw kerst concept met Ritual Cosmetics. Bedrijven denken meer mee, wil len kerstpakketten die aansluiten op de bedrijfsfilosofie, duurzamer bijvoorbeeld, passend ook bij het personeel. Wij moeten voortdu rend alert zijn, creatief vooral ook. Goed kijken en luisteren. Wat doet de markt? Wat wil de klant?" Zo biedt Trendz naast pakket ten (online-)beloningssystemen, waarbij personeel via een inter- netcode kan kiezen uit een breed assortiment (cadeau) artikelen. Veertig procent van de bedrijven gaat daar inmiddels voor, zegt Remijn. Hij verwacht een toena me. "De klant heeft behoefte aan diversiteit. Een aantal bedrijven heeft de fles wijn en de soepsten gels wel gezien. Aan ons om daar concepten voor te ontwikkelen." De kerstfair is er daar een van: een kerstmarkt in het bedrijf compleet met kraampjes, versie ring en glühwein. Personeel kan er in een ongedwongen sfeer en met een drankje en een hapje kie zen uit ruim honderd producten. Trendz bedacht de fair in 2006, de concurrentie is sindsdien ge volgd. De formule groeit snel in populariteit, zegt Remijn, bij grote en middelgrote onderne mingen met name. "De kerstfair biedt gelegenheid tot ontmoeting. Medewerkers van hoog tot laag komen met elkaar in contact, het bedrijf kan eventueel een verhaal kwijt. Dat is het mooie van dit vak. Je maakt mensen blij." Voor Jim Remijn en zijn bedrijf staat ook de zomer in het teken van Kerstmis, Geen seizoenswerk I www.trendz.nl www.kerstpakketzeeland.nl

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2015 | | pagina 59