ledereen is BAN> voor de ÜM&ié.Mè BUURMAN Geweld tegen migranten groeit in Duitsland Chirurg Cardon: Een muziekje bij het opereren Massale vissterfte in Biervliet Politie lost waarschuwingsschoten bij arrestatie Nieuwkomer wil omzet van grote concerns afsnoepen Boodschappen thuisbezorgen tegen gegarandeerd de laagste prijs. Doel is het breken van de macht van AH en Jumbo. AFHAALBON ZEELAND 2 en 3 Bewoners van de Prins Willem-Alexanderstraat in Middelburg zijn doodsbang voor een aangehouden straatgenoot. Niemand durft te reageren. Wat is er aan de hand? AMSTERDAM. In het diepste ge heim werkt een groep investeer ders aan de online supermarkt Pic nic die de macht van Albert Heijn en Jumbo moet breken. In septem ber volgt de lancering. Picnic zal opereren vanuit Nij- kerk, waar een groot distributie centrum is ingericht. Van daaruit worden lokale 'hubs' bevoorraad. De eerste staat in Amersfoort; daar is onder de codenaam 'Sprin ter' een proef gestart. Aan Picnic wordt al drie jaar door dertig men sen gewerkt. Picnic is opgericht door vier on dernemers die hun geld met ande re bedrijven hebben verdiend. Een van hen is Michiel Muller, die een fortuin vergaarde met Route Mobiel en de onbemande Tango tankstations. In Amersfoort rijden inmiddels incognito een aantal speciaal voor Picnic ontwikkelde elektrische busjes rond, die boodschappen bij proefpersonen thuisbezorgen. Deelnemers aan de pilot hebben een geheimhoudingsverklaring on dertekend. Als de proef slaagt, opent het bedrijf ook in andere steden een hub. Anders dan in de mode- en elektronicabranche is de online verkoop van boodschappen nog geen succes. Picnic wil daar veran dering in brengen. De potentie is gigantisch: de jaarlijkse super- marktomzet bedraagt 35 miljard euro. Ieder procentje van die koek is dus 350 miljoen euro. Vorig jaar verdienden super markten slechts 1,5 procent van hun omzet online. Consumenten willen hun boodschappen graag thuis ontvangen, maar dat is voor de supermarkten erg duur. De be zorgkosten zijn voor klanten weer een hobbel om online te bestel len. Picnic belooft geen bezorgkos- In Amersfoort rijden incognito elektrische busjes rond, die de boodschappen thuisbezorgen. ten te rekenen, en garandeert tege lijk de laagste prijs. Het denkt de kosten laag te kunnen houden doordat het geen stenen winkels heeft. Dat scheelt bijvoorbeeld in voorraad- en personeelskosten. Ook is er minder verspilling: al leen producten die klanten daad werkelijk besteld hebben, worden ingekocht. Klanten kunnen via een app aangeven welke producten ze wil len hebben, die kunnen dan op drie vaste momenten in de week worden thuisbezorgd. Die tijdsra- men beslaan slechts een halfuur, zodat klanten niet al te lang op hun spullen hoeven te wachten. DEEL 8 - OP ZOEK NAAR NEMO PAGINA 9 ZEELAND 3 ZEELAND 1 www.pzc.nl Editie WALCHEREN WOENSDAG 5 augustus 2015 ~|-o Volop 257e jaargang nr. 182 Los nummer 1,95 Abonneeprijs 1,11 zomerweer u 3KT foto Ruben Oreel Online super Picnic in de aanval door Sander van Mersbergen Lees verder op pagina economie: 'Aan het boodschappenfront bleef het stil' 8 711688 555530 Knip de bon uit en lever hem in. Geldig t/m 8 augustus 2015 O.a. bij: Albert Heijn, AKO, Attent, Blz„ Bruna, Cigo, Libris, Plantage, Plus, Primera, The Read Shop, Spar en Vivant. ALLE VERKOOPADRESSEN OP PZC.NL/DISNEY

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2015 | | pagina 1