TiP# start-up In tien stappen naar een nieuw bedrijf Bedenk een bedrijfsnaam (3 De Ondernemer Zeeland 12 13 Professor doctor Barbara Baarsma is (nog) geen BN'er, maar net als bij de inmiddels populaire professor Erik Scherder, bestaat de kans dat je haar na haar presentatie op Contacta.nl 2015 scherp op het netvlies houdt. Als deskundige is zij regelmatig te gast in tv-programma's als Buitenhof en DWDD. Baarsma is bijzonder hoogleraar Markt werking en mededin gingseconomie aan de Universiteit van Amsterdam en als kroonlid van de SER adviseert zij de regering over economische onderwerpen. Daarnaast is ze nog toezichthou der/commissaris bij een aantal grote bedrijven. Met gedegen kennis van zaken en enthousiasme zal zij haar scherpe visie geven op politiek, economie en ondernemen tijdens Contacta.nl 2015 op 3, 4 en 5 no vember. Ook op het podium van de Contacta Arena staat zaken vrouw van het jaar Danny Hol- lestelle. Na het startsymposium met topvrouw Neelie Kroes in De Mythe in Goes op 7 mei, zijn het dus vooral Ladies, die in de aan loop van Contacta.nl 2015 leading zijn. Het trekt Contacta.nl 2015 opnieuw in de schijnwerpers als hét business event voor Zuidwest Nederland en Vlaanderen. Wanneer is een concept uitgekris talliseerd? Voor organisator Perry Kentin van LMG strategie+creatie is het elke editie opnieuw een uit daging om de status van het event verder op te stuwen en te profi leren in de hele Zuidwest regio. "Het thema 'Kracht van connec ties' is bij uitstek om een verbin ding te leggen met grotere organi saties. Onze Contacta Arena leent zich perfect als conferentieruim te voor grotere bijeenkomsten of ledenvergaderingen van organi saties als de Brabants-Zeeuwse werkgevers, Kamer van Koophan del of Vereniging van Zeeuwse ge meenten. De koppeling met deze koepelorganisaties kan de trigger zijn voor Zeeuwse, Brabantse, Zuid-Hollandse en Vlaamse on dernemers en overheden om Con- benaderd om deel te nemen in Goes. Het West-Brabant plein krijgt, na het suc cesvolle verloop van vorig jaar, een prominen tere plaats op de beursvloer. "We zien op dit mo ment al 20 tot 30 procent meer nieuwkomers op de beursvloer. We rekenen erop dat Defensie dit jaar wel met een stand en haar planning voor de nieuwe Marinierskazerne naar Goes komt. Zo staan er nog wat meer items op onze wensenlijst, we geven niet zo snel op," aldus Ken- tin. tacta.nl in Goes te bezoeken. Daarmee vergroten we op nieuw de potentie voor de exposan ten." De bezetting van de pleinen verloopt soepel en dat is goed nieuws voor de pleincoördina toren, die de pleinen al jarenlang succesvol weten te vullen. Ook zijn er meer individuele aanmeldingen en er is in teresse van Delta NV, die overweegt dit jaar een E- boulevard op Contacta. nl in te richten. Een ambitieus offensief is uitgezet in Vlaan deren. Net over de grens zijn er circa 2.000 gescreen de bedrijven Tekst Annet van de Ree Foto Christiaan Kouwels Leading Ladies op Contacta.nl 2015 Zakenvrouw Uitgekristallieerd Meer nieuwkomers De Ondernemer geeft elke maand tips voor de startende ondernemer. Wat zijn de tien belangrijkste stappen naar je eigen onderneming? Vandaag deel 4. Uiteraard heb je een naam nodig voor jouw bedrijf, al was het alleen maar voor de inschrijving bij de Kamer van Koop handel. Het is wel belangrijk een originele naam te kiezen, met een bestaande naam kun je problemen krijgen met de eigenaar daarvan. Doe dus altijd de handelsnaamcheck van de Kamer van Koophandel. Maar wat zijn verder de do's en don'ts als het gaat om bedrijfsnamen? Allereerst de do's: de naamt moet iets zeggen over je merk, maar wel op een een creatieve, suggestieve manier. De naam moet een be tekenis hebben. Voorkom een rare afkorting. De klant moet de naam niet vijf keer te hoeven lezen voor die hem snapt. Kies een naam die mensen voor zich kunnen zien. De kracht van de inbeelding. Zorg ervoor dat de naam geschikt is voor uitbreiding. Kies dus niet voor CoolChairs als je later ook stoelen wil verkopen. Namen met een knipoog werken goed. Humor is dus in de meeste gevallen aan te raden. En dan de don'ts... Spel je bedrijfsnaam niet expres verkeerd. De naam moet geen typefout lijken: dus geen q in plaats van een k of een dubbele oo waar één o hoort. Moeilijk te spellen zijn ook niet handig. Niemand kan je dan vinden op Google. Of niemand kan je bedrijfsnaam uitspre ken. Aap niet na. Laatje naam dus niet op die van de con current lijken. En ga je internationaal opereren, check dan of je naam niet iets geks betekent in een andere taal.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2015 | | pagina 77