lagne
worden
starter
de Ondernemer
Voor ondernemend werkend Zeeland
Tanya Joustra werkte jarenlang in de internationale communicatie en marketingwereld. Nu staat ze onder de
naam JAS! klaar om bedrijven te helpen hun naamsbekendheid, de aantrekkelijkheid en de vraag naar een
product, merk of dienst te verbeteren.
Naam
Bedrijf
Begonnen
Meevaller
Tegenvaller
Website
Tanya Joustra (37)
JAS!
eind 2014
liefde voor het vak
je eigen kracht kan je ook tegenwerken
www.jasadvies.com
Tekst Peter Urbanus Foto Lex de Meester
Denken vanuit de doelgroep is haar missie. "Als merk of bedrijf moet je
vooral dicht bij jezelf blijven", is Joustra's overtuiging. "Ook met een klein
budget kun je vaak mooie resultaten bereiken. In een eerste gesprek met
de klant kijken we samen hoe de situatie is en wat de mogelijkheden zijn.
Creatief denken is mijn kracht. Slim inzetten van media levert veel op, van
traditioneel tot innovatief en verrassen(k Vooral voor kleinere bedrijven ligt
hier een uitdaging die mij erg aanspreekt."
Joustra (37) studeerde aan deUdgeschool Zeeland (economisch lingu
ïstisch) en werkt nu vanuits^Gravenpolder. De afgelopen jaren woonden
en werkten zij en haarpran in Amsterdam, waar Joustra actief was in de
internationale marj^éting en communicatie. Toch besloten ze terug te ke
ren naar de streek waar ze beiden vandaan komen. Zo zag eind vorig jaar
JAS! Strategisch marketing communicatie advies het levenslicht. JAS
staat voor Jij, Authentiek, Samen. Juist het in Zeeland sterk vertegen
woordigde midden- en kleinbedrijf heeft vaak behoefte aan een grotere
zichtbaarheid en volgens J(fe|ra is.dat zonder meer mogelijk. "Zolang
je weet wie je doelgn^ef? is, watihen beweegt is, hoe ze denken en
hoe je hen aanspreekt", isn||»|mertuiging. Authenticiteit is steeds
belangrijker. Dicht bij jezelf b$|tósh; een merk of product dat tegen
een stootje kan door een st e opja^n-ka rakter.
»Een van haar eerste klanten Citymarketing Ter-
neuzen, waar ze als city rnarketti^Aafl^slag gaat. Ze werd
gekozen uit 56 kandidaten en gaat ds komende tjjd verschil
lende marketingactiviteiten opg^Hi <yn de Scheldestad op
de kaart te zetten bij bewoners, b^Kkeraen bedrijven.
jjmet