Zzp'ers zijn uitermate tevreden Piet Yotjdaarl tw-iizmmza 20 WERKEN MIJN BEDRIJF VrijeStijl 1Ö\ Bijna acht op de tien zzp'ers (zelfstandigen zon der personeel) zijn tevreden tot zeer tevreden over hun bestaan. Twaalf procent geeft zichzelf het cijfer tien. 42 procent waardeert het eigen be staan met een 8 en 24 procent beloont zijn of haar werk met een 9. De keuzevrijheid is de meest bepalende factor voor dat geluksgevoel (79 procent). De grootste angst van de zzp'er is 'te weinig inkomsten'. Geen opdrachtgevers meer is voor 32 procent de grootste angel. Van arbeidsongeschiktheid (12 procent) of te weinig pensioen liggen de zzp'ers het minste wakker. De uitkomsten komen uit een onderzoek dat het VrijeStijl Magazine heeft gehouden onder meer dan 600 zzp'ers. De eerste editie van het online lifestyle magazine voor zelfstandige onderne mers verscheen 9 april, ter ere van het éénjarig bestaan van zzpservicedesk.nl Op de vraag wie er in het leven van de zzp'er on misbaar is, antwoordde bijna de helft (49 pro cent) 'partner'. Opmerkelijk is dat 35 procent nie mand blijkbaar onmisbaar vindt, terwijl zij ook familie of vrienden hadden kunnen aangeven. Uit het onderzoek blijkt verder dat zzp'ers veel uren maken. Een kwart van hen maakt werkwe ken van 50 uur of meer. In Den Haag wordt met met enige regelmaat ge discussieerd over het afschaffen van de zelfstan digenaftrek. In ruil daarvoor zou de inkomsten belastingen dan worden verlaagd. Gevraagd of het verdwijnen van die aftrek ertoe zou leiden tot stoppen, antwoordde 56 procent met 'zeker niet' en nog eens 27 procent zei 'waarschijnlijk niet'. Slechts 15 procent overweegt na eventueel wegvallen van de zelfstandigenaftrek te stoppen. Twee procent zegt zeker te weten dat in dat ge val een einde komt aan hun bestaan als zzp'er. Ze vallen op, de auto's van Piet Voge laar Business Rent. Misschien komt het omdat de busjes allemaal wit zijn met de naam van het bedrijf verwerkt in een opvallend zwart-rood logo. Of het is omdat het wagenpark van het verhuurbedrijf uit Goes zo groot is dat je ze vaak ziet rondrijden. Maar waarschijnlijk is het een combinatie van de twee, de kracht van herhaling. De wagens die op het bedrijfster rein van Business Rent gepar keerd staan, zien er allemaal tip top uit. De schone witte buiten kant en het keurige interieur ge ven direct het gevoel dat het ook wel goed zit met de techni sche staat van de wagens, maar daar is natuur lijk bewijs voor. Je zal het als verhuurbedrijf met 35 auto's niet lang volhouden als je kwali teit rammelt, zeker niet als je erg actief bent op de zakelijk markt, zoals Business Rent dat is. „Ons wagenpark is afgestemd op de vraag die vanuit de markt naar ons toekomt, daarnaast kunnen we als je klem zit binnen een half uur op weg helpen", verklaart eigenaar Piet Voge laar (57) uit Lewedorp. Luisteren naar de markt, je hoort het elk commercieel bedrijf zeg gen, maar Vogelaar neemt het letterlijk en dat maakt een verschil. „We passen ons wagenpark qua uitrusting continu aan op de wensen van onze klanten. Zo kwam er de afgelopen jaren een vraag voor een pick-up, die is er gekomen. Daarna moest er een kraan op en even later een zwaailicht, dat hebben we allemaal gereali seerd. Als je het niet hebt, dan kan je het ook niet verhuren". De formule van Business Rent is een persoonlij ke benadering, luisteren, maatwerk en flexibili teit. „Wij zeggen altijd 'Piet Vogelaar, als je hem nodig hebt'. Op het moment dat je vervoer nodig hebt, kan je direct bij ons terecht", vertelt Vogelaar. Het bedrijf verhuurt personenauto's in neutrale kleuren, personenbusjes, rolstoel bussen, bestel- en vrachtwagens en aanhangwa gens. In de personenauto's en de busjes is er een keuze tussen verschillende merken en klas sen. Leasen kan ook, onder de naam BRC-Lease (Business Rent Car-Lease) biedt Vogelaar short lease constructies aan, met de mogelijkheid van een open einde. „Het is ook een project lease concept. We hebben geen vaste looptijd of de verplichting tot het bestellen van een nieuwe auto. De lease stopt wanneer je het project af sluit." Voor de particulier begint het huren van een au to ook steeds interessanter te worden. „Je ziet Het online lifestyle magazine VrijeStijl, dat te vinden is via zzpservicedesk.nl Ruud van Houten (31) Domburg Adviseur Op het gebied van het finan ciële beleid ben ik als advi seur bezig met onder meer de kostenbeheersing en aan koopbegeleiding. De markt verandert snel, net zoals de ontwikkelingen in de automa tisering, daar moet je boven op zitten. Commercieel denk ik ook mee met Business Rent. Het gaat dan met name om de herkenbaarheid in re clame-uitingen en hoe we naar buiten treden. Social me dia spelen daarbij een steeds belangrijkere rol. foto Marcelle Davidse Ko Kik (55) Goes Logistiek medewerker Een schone auto is het beste visitekaartje dat je als verhuur bedrijf kan afgeven. Elke keer opnieuw mag er geen papier tje meer in de wagen liggen en geloof me, soms is het best een bende als ze terug komen. Naast schoonmaken breng ik ook de auto's naar de plaats waar de huurders ze willen hebben en ik haal ze te rug op. Ik inspecteer voor- en achteraf op schade, noteer de kilometerstanden en ik kijk of er afgetankt is. Een techni sche check hoort er ook bij. Matthias Nieuwenhuijse (17) Waarde Intern medewerker Als intern medewerker komt er heel wat op je pad. Je ver zorgt de reserveringen en pro beert de klant te helpen door hem de juiste auto te verhu ren. Wanneer de voertuigen terugkomen, wikkel je dat net jes af. Je komt veel verschil lende mensen tegen, die con tacten maken de autoverhuur een leuke branche. De adver tenties en de content voor Facebook van Business Rent verzorg ik ook. Zo heb je ad ministratieve taken en ben je bezig met verkoop en marke ting. Luisteren naar de door John de Kok

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2015 | | pagina 20