Bedrijvendesk behartigt de dagelijkse bankzaken wolter dros tbi Rabobank Rabobank Zeeuws-Vlaanderen Team Bedrijvendesk: Tel: 0115-678400 bedrijven@zvl.rabobank.nl www.rabobank.nl/zvl www.twitter.com/rabozvl Klanten kennen Wolter Dros TBI in veel gevallen op basis van een be paalde discipline. Bijvoorbeeld het onderhoud en de service aan het verwarmingsapparaat in huis of het onderhoud en de service aan de kli maatinstallatie in het kantoor. De dienstverlening van het concern strekt zich echter uit over de hele linie: in dustrie, overheid, scholen, zorg, par ticulieren, met in toenemende mate kruisbestuiving tussen de verschillen de disciplines. Wolter Dros beschikt over 1.600 medewerkers verdeeld over zes regio's. Het concern is sterk op de vakgebieden Elektrotechniek, Werktuigbouw, Beheer en Inspectie De onderneming ontwerpt, installeert, onderhoudt en beheert een breed scala aan klimaatinstallaties en elektrotech nische installaties. Via prestatiecon tracten in eigen beheer ontzorgt Wol ter Dros haar brede klantenkring: van engineering tot realisatie en asset management. „We zijn een multidis ciplinaire installatiebedrijf met de ex pertise van een grote landelijke speler en de flexibiliteit van een sterk lokaal aanwezige organisatie, met vakkun dige medewerkers die letterlijk en fi guurlijk de taal van de streek spreken. De slogan van Wolter Dros is dan ook 'landelijke expertise, lokale pro fessionals'. Ons dienstenpakket is zeer veelzijdig: Van een cv ketel voor parti culieren tot grote projecten als de Wes- terscheldetunnel. Dit voor overheid, industrie, en utiliteit", aldus regiodi recteur Erwin Berendsen van Wolter Dros Zuidwest. Vanuit de hoofd vestiging in Heinkenszand zijn 300 medewerkers actief. Ook wanneer de klant 's avonds of in het weekend belt met een probleem, krijgt deze direct een monteur aan de lijn en wordt men meteen geholpen. Wolter Dros heeft een sterke beheer- en onderhoudsaf- deling met ruim 140 technici, met teams in Walcheren. Zeeuws-Vlaan- deren en De Bevelanden/West-Bra- bant, die 24 op 7 paraat staan. Industrie Alle niches op het gebied van techni sche installaties worden door Wolter Dros beschikbaar gemaakt. Onder steund door een grote organisatie als Wolter Dros kan de laatste stand van de techniek toegepast worden in de dienstverlening, vertaald door lo kale professionals. De klant heeft een wens, Wolter Dros heeft de expertise om hier in de praktijk invulling aan te geven. In het kader van de industrie - men beschikt bijvoorbeeld over site locaties bij Yara in Sluiskil, Philips in Roosendaal, Sahic in Bergen op Zoom, Shell in Pemis en Moerdijk - benut Wolter Dros zoveel mogelijk haar technische kennis voor (groot schalige) innovatieve initiatieven, met participatie in grote MVO projecten als WarmCo, Zeeuwse Tong en RWZI Bath. Momenteel is Wolter Dros in Rilland-Bath actief in het kader van de grootste rioolwaterzuiveringsinstalla tie (RWZI) van Zuidwest Nederland. In opdracht van waterschap Brabant se Delta verzorgt men in samenwer king met TBI-ondememing Servicis, de renovatie van één van de grootste zuiveringen van Nederland: RWZI Bath. Binnen de design construct overeenkomst vallen alle werktuig kundige, elektrotechnische, bouw kundige en civiele aanpassingen. De rioolwaterzuiveringsinstallatie zui vert het afvalwater van de gemeenten in het Noordwesten van de provincie Noord-Brabant en het industriegebied Moerdijk. De renovatie omvat instand houdingsmaatregelen ten aanzien van de vuilwaterverwerking, slibvergis- ting, biogasinstallatie en slibverwar- ming om deze naar de huidige maat staven weer bedrijfszeker en veilig te laten functioneren. Naar verwachting zijn de aanpassingen medio 2015 gereed. „Het betreft een levensduur verlengende refit. De bestaande in stallaties worden toekomsthestendig gemaakt met innovatieve technieken." Schouwesweg 94 Heinkenszand Tel: 0113 - 565100 goes@wolterendros.nl www.wolterendros.nl/ zuidwest Een ondernemer is vaak de hele dag in de weer met zijn bedrijf. Dan is het prettig als er een bank is die faciliteert en meedenkt. Bij Rabobank Zeeuws- Vlaanderen zijn de medewerkers er van doordrongen dat een ondernemer op allerhande (financiële) vragen snel een antwoord wil. „Één centraal telefoonnummer voor de zakelijke vragen op financieel gebied. Dat is de Bedrijvendesk van Rabobank Zeeuws-Vlaanderen. Zakelijke klanten uit heel Zeeuws-Vlaanderen, van groot tot klein, kunnen bij ons terecht. Ze krijgen een medewerker aan de telefoon die de klant professioneel te woord staat. En omdat de economie niet alleen maar van 9 tot 5 draait, zijn we op werkdagen ook 's avonds tot 20.00 uur te bereiken. De dagelijkse bankzaken worden op professionele wijze afgevangen door een team van enthousiaste medewerkers", aldus Annemarie de Deckere, Manager Bedrijvendesk van Rabobank Zeeuws-Vlaanderen. De ondernemersvragen van alledag, ongeveer 70 procent van alle vragen, worden afgewikkeld door tien medewerkers van de Bedrijvendesk. Voor een meer diepgaand gesprek over bankzaken of complexe financiële advisering kan de zakelijke klant worden doorverwezen naar de specialistische teams van Rabobank Zeeuws- Vlaanderen: het team Grootzakelijk, het team MKB of het team Verzekeren. tussen de accountmanagers en de Zeeuws-Vlaamse ondernemers. De drie Rabobanken in Hulst, Sluis en Terneuzen zijn op 1 oktober 2014 officieel gefuseerd tot Rabobank Zeeuws-Vlaanderen. De financieel marktleider in de regio beschikt over een professioneel team van ongeveer 250 mensen die letterlijk en figuurlijk de taal van de streek spreken. „Zowel in Hulst, Sluis als Terneuzen was er een zakelijk loket. De expertise van deze drie afdelingen is gebun deld in het team Bedrijvendesk van Rabobank Zeeuws-Vlaanderen. Door de brede basis is er meer kennisuit wisseling, flexibiliteit en continuïteit, hetgeen de klant ten goede komt", verklaart Annemarie. Kansrijk Zeeuws-Vlaanderen is een kansrijke regio. De kritische succesfactor is Professioneel team De Rabobank Zeeuws-Vlaanderen is lokaal geworteld en vervlochten met de maatschappij, met korte lijnen Annemarie de Deckere, Manager Bedrijvendesk. Het Team Bedrijvendesk van Rabobank Zeeuws-Vlaanderen. de kracht van de ondernemer, die het succes kan maken. Het Team Bedrijvendesk faciliteert bestaande en startende ondernemers graag met snelle antwoorden op een brede waaier aan vragen. „Wij denken mee en maken de zakelijke klant wegwijs in een woud van allerlei kwesties, variërend van een kapot bankpasje en internetbankieren tot het opstar ten van een bedrijf en verzekerings- vragen. Wij ondersteunen de klant bij alles wat hij nodig heeft in het dagelijkse betalingsverkeer en zetten net dat stapje extra. Zo proberen we ook verbindingen te leggen, brengen onze zakelijke klanten in contact met potentiële opdrachtgevers of interessante netwerken. Waar nodig zullen we de klant kritisch bevragen. We hebben de kennis en ervaring om op zaken te wijzen waar de klant tegenaan kan lopen en hem te behoeden voor lastige situaties. Daarnaast hebben we voor elke sector een uitgebreid kennispakket ter beschikking, dat regelmatig wordt voorzien van de laatste updates en cijfers trends. Zo kunnen we ook een goed antwoord geven op allerlei vragen die een specifieke branche be treffen", aldus Esther Haak, Adviseur Bedrijvendesk.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2015 | | pagina 100