Hoortoestel kan kwaliteit leven verbeteren WERKEN 21 In De Uitdaging vertelt elke week iemand, aan de hand van vijf vragen, over zijn of haar werk. Wat is het voor werk en wat is de grootste uitdaging? Van daag: Erwin van der Land, audicien bij Connect Hearing in Zierikzee. foto Dirk-Jan Gjeltema Waaruit bestaat uw werk Uit het begeleiden van slechthorenden. Mensen komen - vaak na een bezoek aan de KNO-arts - bij ons met een hulp vraag. Ons werk is om hen te voorzien van een hoortoestel of een ander hulp middel. En bij hulpmiddelen moet je bijvoorbeeld denken aan een speciale koptelefoon die je voor de televisie kunt gebruiken. Om te bepalen welk hoortoestel het meest geschikt is doen we een uitgebreide hoortest. Meestal horen mensen lage tonen nog wel goed, maar hoge tonen niet of minder. En dat is heel lastig bij spraak. Hoe bent u in deze baan terechtgekomen? Ik doe dit werk sinds 1986. Daarvoor was ik elektromonteur hoogspanning. Ik miste daar het sociale aspect en toen slecht ziet wordt het als heel normaal ervaren om je een bril te laten aanme ten, maar om naar een audicien te gaan moeten mensen toch een drempel over. Niemand zegt 'Hoera, ik mag een hoor toestel'. Maar mensen hebben wel veel baat bij een goed hoortoestel. Waf is het leukste aspect aan dit werk? Het omgaan met mensen. Iedereen is weer anders. Wat is de grootste uitdaging in uw werk? Het altijd weer zoeken naar de juiste op lossing voor iemands gehoorprobleem. En ervoor zorgen dat mensen echt blij zijn met hun hoortoestel. Als mensen bij ons komen en later zeggen 'Dat had ik veel eerder moeten doen' is mijn dag weer goed. ben ik op zoek gegaan naar iets anders. Als audicien werk je met mensen en dat spreekt mij enorm aan. Waar haalt u de meeste voldoening uit? Uit het feit dat je als audicien de kwali teit van leven van mensen kunt verbete ren. Mensen die slecht horen trekken zich vaak terug, kunnen zelfs in een so ciaal isolement terecht komen. Als je ben we zelf ontwikkeld. In die zin zijn we ze ker uniek." Het beschikbaar stellen van de edi tor op sites van derden opent nieuwe markten. Een voorbeeld is de Feyenoord Fanshop, waar je artikelen kunt personaliseren met de software van YourSurprise die ze vervolgens ook produ ceert en levert. Het volledige bestelproces is tip top geautomatiseerd, tot en met het moment dat de afbeelding uit de printer rolt. Waar het gaat om het personaliseren van ca deaus komt er flink wat handwerk bij kijken. De manier en tijdsduur van het personaliseren hangt af van het cadeau waar de afbeelding of tekst op moet komen. Elk cadeau is uniek, daar om blijft het manueel werk. „Op dit moment komt zo'n 70 procent van onze omzet van parti- culieren en zo'n 30 procent van de zakelijke markt. Ik denk dat het over drie jaar andersom is", zegt Gerbrand. Coca-Cola liet afgelopen zo mer honderdduizenden flesjes door YourSurpri se personaliseren en er zijn meer zakelijke part ners, waaronder KLM en MTV. Gerbrand: „We zijn flexibel en hebben de organisatie zo inge richt dat we kunnen groeien. We zijn in meer dere branches werkzaam en steeds op zoek naar nieuwe segmenten. In onze eigen collectie willen we meer voor kinderen gaan doen. Zo zijn we altijd op zoek naar mogelijkheden, de enige rode draad is altijd het kunnen personali seren van cadeaus." www.yoursurprise.nl YOURSURPRISE ZATERDAG 7 FEBRUARI 2015 bij YourSurprise Gerbrand Verton van YourSurprise in Zierikzee. foto's Dirk-Jan Gjeltema Na hun afstuderen wilden Gerbrand Verton en Wouter de Vries zelf iets vanuit het niets opbouwen, met als randvoorwaarden dat het op de consumentenmarkt zou zijn, schaal- baar, internationaal en dat het via het inter net zou lopen. Ze kregen het idee om gepersonaliseerde lied jes op een cd te zetten die de klant als verras sing bij een ander in de bus kan laten vallen. Op 13 juni 2005 gingen ze met dit idee onli ne. In tien jaar tijd groeide het bedrijf naar een onderneming waar 65 mensen werken. Elk jaar groeit YourSurprise tussen de 20 en 100 procent in omzet. De gemiddelde leeftijd van de medewerkers bij YourSurprise is 27 jaar. Ook op het gebied van service is YourSurpri se heel persoonlijk. De telefoon wordt binnen vijf seconden opgenomen door iemand die je in je eigen taal toespreekt. Zo krijgt iemand die vanuit Zweden belt een Zweed in Zierik zee aan de lijn. YourSurprise heeft meer dan 1500 artikelen in het assortiment. Persoonlijke bestanden zoals foto's en tek sten worden goed beveiligd, zodat de privacy van de klanten gewaarborgd blijft. YourSurprise heeft persoonlijke cadeaus varië rend van eten en drinken tot kleding en acces soires in het assortiment. Populaire cadeaus zijn onder meer gepersonaliseerde telefoon hoesjes, mokken en chocolade. Op de zakelijke markt scoort YourSurprise met het concept van personalisatie op sites van derden aan te bieden, maar ook met spe ciale opdrachten zoals van Coca-Cola. De bedrijfsvorm is een BV. Op de cadeautjes van YourSurprise kunnen klanten een naam of een afbeelding laten afdrukken. surprise

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2015 | | pagina 21