TiP@ Social Media Zijn visitekaartjes zijn nog in de maak, verontschuldigt Jean-Paul Leenknegt zich, zijn aanstelling per 1 december is nog vers. Directeur Techniek Koepel Zeeland. Dat zijn drie zuilen onder één vernieuwd dak: Bio Base Training Center, Bio Base Coöperatie en Huis van de Techniek waarin ook Technocentrum Zeeland wordt ondergebracht. De Ondernemer Zeeland 16 I 17 Voor de rechtgeaarde Zeeuw is het Techniek Koepel Zeeland heeft als primair doel de keuze voor tech nische beroepen te stimuleren, via opleiding en promotie. Na moei zame jaren moet Leenknegt rich ting geven aan de toekomst van Bio Base, het trainingscentrum in het bijzonder. Hij straalt optimisme uit. "Er is ruim voldoende poten tieel om Bio Base tot een succes te maken." In Terneuzen begint hij in elk geval aan een uitdagende klus. Sedert de prestigieuze start in 2012 heeft Bio Base - het Europese samen werkingsproject met een trainingscentrum in Terneuzen en een pilotfabriek voor biotech nologie in Gent - moeizame jaren achter de rug. Het Terneuzense trainingscentrum is tot dusver verliesgevend geweest. Vorig jaar pas ten Zeeland Seaports, Havenbedrijf Gent, de provincies Zeeland en Oost-Vlaanderen het tekort bij. Maar daar verbonden zij wel een voorwaarde aan: reorganisatie. De basis daarvoor heet dus Techniek Koepel Zeeland, in aanvang als samenwerkingsvorm met drie afzonderlijke zuilen, later wellicht een fusie. Maar, zegt Leenknegt, dat is verre toe komst. Zijn prioriteit nu is de samenwerking effectueren tussen de partners, de vormgeving van het Huis van de Techniek en een business plan voor Bio Base Training Center. Dat gaat lukken, is Leenknegt overtuigd. Zijn perspectief is meer opleidingen, meer bedrijven, meer deelnemers, meer bezoekers. De som der delen, zegt hij, is een betere, rendabele exploitatie. "We moeten onze faciliteiten meer en beter uit- nutten. Naast recreatie en toerisme is techniek in deze regio een zeer belangrijke sector voor werkgelegen heid en ontwikkeling. Bedrijven hebben de komende jaren grote behoefte aan tech nici. Met bedrijven en instellingen moeten we meer samenwerken om onze ambities waar te maken. Voldoende in stroom van tech nisch personeel, hoogwaardige op leidingen en effici ënte bijscholing, daar gaat het om." 0 Tekst Peter Oggei Foto Mark Neelemans Marjolein van der Horst I Mediastrategie Zeeland niet alleen irritant, het geeft hem misschien zelfs wel een ontheemd gevoel, de automatische plaatstoewijzing van Linkedin. Hoogstwaarschijnlijk is het je al opgevallen: als je als Zeeuw op Linkedin een profiel aanmaakt, dan bestem pelt dit sociaal netwerkje automatisch als Hagenees. En nergens is er de mogelijkheid om dat aan te passen... of toch wel? Je wilt als ondernemer, bestuurder of professional je naamsbekendheid vergroten of je expertise laten blijken, dan is Linkedin bij uitstek het platform. Wil je optimaal profiteren van dit netwerk door bijvoorbeeld gevonden te worden door potentiële klanten, dan is het belangrijk datje jouw profiel zo volledig mogelijk invult. Hoe sterker je profiel is (Linkedin geeft je profielsterkte netjes op je pagina weer) neuu mesaqeü urgent! hoe vindbaarder je bent. Ook erg handig als je op zoek bent naar een nieuwe uitdagende functie. Maar let op. Linkedin plaatst je als Zeeuw automatisch in 'Den Haag en omstreken.' Dus mocht je je afvragen waarom Linkedin je vooral vacatures uit de Hofstad en omgeving voorschotelt, kijk dan eens naar de plaatsnaam onder je naam. Juist ja... Den Haag. Ik hoor wel vaker Zeeuwen klagen over deze 'Haagse be moeienis'. En ze verzuchten er ook steevast bij: 'En je kunt het niet eens veranderen.' Goed nieuws: dat kan wel. En nog vrij eenvoudig ook. Ga in de menubalk naar 'profiel' en klik 'profiel bewerken' aan. Ga met je cursor op de plaats naam staan en automatisch verschijnt er een potloodje. Klik dat aan. Nu kun je de juiste postcode invoeren en ben je eindelijk weer een echte Zeeuw. Bio Base heeft potentie

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2015 | | pagina 104