Afrikaanse
jazz, mix
van pop en
klassiek
Klokke
STREEKTAAL
CULTUUR 41
Met Chiccarelli
samenwerken is
once in a lifetime
MIDDELBURG - Het Nieuwjaar con
cert van Het Zeeuws Orkest is
voor orkest en dirigent dé gelegen
heid om buiten de lijntjes te kleu
ren. Dus géén standaardconcert
met een voor-, hoofd- en nage
recht, maar een soort lopend buf
fet van allerlei hapjes met vooral
verschillende smaken.
Als smaakmaker werd de Ouvertu
re Dichter und Bauer van Von Sup-
pé gespeeld. Dirigent Meylemans
leidde energiek en zorgde ervoor
dat de contrasten goed uitkwa
men. De gevoelige solo van de cel
lo (met harpbegeleiding) kwam
mooi uit en in de andere delen
werd het stevige ritme onder
streept. Pianist Trevor Maloney,
van het University College Roose
velt, soleerde in Afrique van Saint-
Saëns. Een ritmisch razend moei
lijk werk, dat ook lyrische, zoete
en dramatische momenten kent.
Daarna kreeg het publiek een exo
tische hap voorgeschoteld. Ntjam
Rosie zong met warme natuur
stem Afrikaanse jazz en soul. De
afwisseling zat vooral in de bege
leiding door de inbreng van ver
schillende instrumenten (combo,
piano, trompet en gitaar). Fanfare
La Peri van Dukas was een hoogte
punt. Vier hoornisten, drie trom
pettisten, drie trombonisten en
één tubaspeler zetten samen een
topprestatie neer. Ook de erotise-
rende Danse Bachanale uit Samson
et Dalila van Saint-Saëns kwam in
clusief de Oosterse invloeden,
warm over.
Trompettist Rik Mol imponeerde
met het sfeervolle Close to you en
het nostalgische Smells like teen spi
rit. Hij bewees dat popmuziek en
symfonisch orkest een goed kop
pel kunnen vormen. De Concert
Walz van Glazounov diende als
een soort pousse-café en Bugier
holiday van Leroy Anderson was
een geschikte uitsmijter.
Nieuwjaar concert HZO, werken
van Von Suppé, Dukas, Glazounov
en Anderson. Gehoord 15 januari
Scheldetheater Terneuzen. Nog te ho
ren zaterdag in Middelburg.
Het is een droom die in ver
vulling gaat. Romy en Mi-
chaël Coomans uit Mid
delburg zijn overdonderd door de
toezegging die ze ontvingen om
met producer Joe Chiccarelli in de
Sunset Studios in Los Angeles
een album te mogen opnemen.
„Dat is de studio waar ook Mi
chael Jackson, de Rolling Stones
en zoveel andere idolen van ons
opnames hebben gemaakt. Dit is
het grootste wat we ooit gedaan
hebben", zegt Michaël Coomans.
Onder de bandnaam Romi Cage
zijn de muzikanten begonnen
aan het avontuur. Romi Cage is
heel wat anders dan Lace, waar
mee ze als coverband indruk ma
ken.
Romi Cage heeft nu zo'n dertig ei
gen nummers gemaakt en ze zijn
klaar om ermee in de studio met
studiomuzikanten te gaan stoei
en. De eersteling wordt gedoopt
tot Things we never say.
Joe Chiccarelli reageerde razend
snel op Romi Cage's wens en
mailde dat hij onder de indruk
was van de zuivere stem van
Romy en het dienende en vakbe
kwame gitaarspel van Michaël.
„De liedjes hebben de rest ge
daan. Maar er is nog iets. Toen we
met Romi Cage begonnen, kregen
we contact met Eli Verhage en
Etienne Manuhuwa. Zij zijn van
Square Fruit en heel goeie filmma
kers. Ze wilden een creatief pro
ces in beeld brengen."
Verhage en Manuhuwa filmden
de totstandkoming van de num
mers, de scherpe focus van het
duo op het maken van mooie lied
jes en het samenspel. „Ook de trai
ler van de documentaire hebben
we naar Chiccarelli gemaild. Het
paste allemaal mooi in elkaar. In
die docu spreken we onze droom
uit en die wijkt niet veel af van
wat we nu gaan ondernemen. Ge-
weldig." Ze kunnen leven van
hun muziek door hun optredens
en door hun werk als muziekdo
centen. „We hebben wel al ons
spaargeld bij elkaar moeten leg
gen om met bekende studiomuzi
kanten te mogen werken. Het is
heel duur. We zijn net een crowd-
funding begonnen om nog 10.000
euro te verzamelen. Romy: „Te
genover elke gift staat naast eeu
wige dank een mooie tegenpresta
tie."
'n in Zurrikzeê 'n
mooi carillon in m'n
d'r ok eêne vö die
of aalke donderdago-
chen d'r op gae spele. Ma 't ei nie
vee gescheeld of m'n aode eêmae
niks ml. Julder wete netuurlijk
wè, dat de Wehrmacht in Zeêland
in d'n oorlog aole klokken weg
dee aele. Ze moste in Duitsland
omhesmolten 'ore om d'r kenon-
nen van te maeken. In zo wiere
dust ok eêl vee klokken van
Schouwen-Duveland uut de to
rens 'aeld.
D'r waere eêle zwaere bie, zö-as
de Salvator uut Ouwerkaarke, die
wè 1215 kilo dee wehe, ma ok
kleintjes van tiene bevobbeld. Op
sommigte klokken stieng 'n M,
want dat waere monementen. Ma
op 'n verhaederienge in Middel
burg aode oahe officieren van de
Wehrmacht ezeid dat die ok mee'
ehee moste 'ore, want anders zou-
we de Engelse die klokken kunne
meeneme.
As of die bie 't veroveren van
Zeêland tied zouwe om ok nog
's klokken te gae roaven! 't Was
trouwes bie aole maansen bekend
dat de bezetter a in 1940 aole
Zeêuwse klokken beschreven ao.
Ma jao, je dee d'r niks tehen net
uurlijk, zulder waere toe de baes.
Uuteindelienge bleef toch 't
Zurrikzeêse carillon in de toren
van 't stad'uus ange.
Ze aode 'n oahe officier kunne be-
praete in die ao 't van de lieste of
aeld. Ma bevobbeld de klokke op
Noordwaale van de Corneliuskaar-
ke (417 kilo) wier op 9 april 1943
uut de toren 'aeld in die van de Ja-
Voor de gesproken rubriek zie
www.pzc.nl/streektaal
cobuskaarke op Renisse (664 kilo)
op 20 april. Saeme mit onderde ao-
re Zeêuwse klokken kwaeme ze
in oktober 1944 op de klipper
Hoop op Zegen trechte. Die ver
trok uut Leerdam, ma op 't IJssel-
meer was 't eêl slecht weer in de
boot is dae gezonke. D'r wier ge-
fluusterd dat de schipper 't expres
edaen ao. In aalk geval laehe de
klokken noe veilig onder waeter
in pas nae d'n oorlog wier de klip
per nae bove 'aeld in konde de
klokken trug. De klokken van Ou
werkaarke in van Nieuwerkaarke
ulder ouwe torens noöit trug'
evonde, want die waere dü de be
zetter in '45 op'eblaeze! Ma wul-
der d'n wï trug'ekrehe in noe
laet'n drie keer per dag, om acht
ure, om twaolf ure in om zes ure
saeves, 'oöre dat de waarkers op 't
land 'n stuitje naer uus mahhe
om te schaften.
In Zelhem is t'r zaalfs nog 'n vier
de keer om nehen ure saeves. Dat
is de papklokke. Dan naeme de
boeren nog 'n bord pap vlak vö
dat ze nae baade gienge! Dat luu-
jen is nie mi noödig netuurlijk,
ma dat doe m'n toch om an te
heen oe of't vroeher was. As t'r
noe ma nie medèrne maansen
komme die d'r last van Want
net as maansen die uut de groöte
stad op 't platteland komme wo-
ne in dan gae klaehe dat de
koeien of vaarkes zö stienke, ka je
dat mit 'n klokke ok zöma
Me bin best groös op onze klokke,
Ie is gewijd an Maria, redster
der eêuw, sterre der zeê. Dat
staet'r op in 't Latijn.
Ie is gemaekt dü Pieter van Bor-
men in ie angt a van 1458 of bie
ons in d'n toren. Kom ma 's
luustere. Alleênig, je kan 't beste
nie in de zomer komme, want
dan is 't op Renisse aarg druk.
Dan bin d'r zövee toeristen, die
saeme vee leven maeke, dat 't ge
toeter van de auto's de klokke mis
schien overstemt. In dat zou zon
de weze.
ZATERDAG 17 JANUARI 2015
Romi Cage naar LA
door Jeanette Vergouwen
door Edith Ramakers
Romy en Michaël Coomans gaan als Romi Cage naar de Sunset Studios in Los Angeles om te werken met Joe Chic
carelli. foto Lex de Meester
www.romicage.com
door Henk Blom
M