Afrikaanse jazz, mix van pop en klassiek Klokke STREEKTAAL CULTUUR 41 Met Chiccarelli samenwerken is once in a lifetime MIDDELBURG - Het Nieuwjaar con cert van Het Zeeuws Orkest is voor orkest en dirigent dé gelegen heid om buiten de lijntjes te kleu ren. Dus géén standaardconcert met een voor-, hoofd- en nage recht, maar een soort lopend buf fet van allerlei hapjes met vooral verschillende smaken. Als smaakmaker werd de Ouvertu re Dichter und Bauer van Von Sup- pé gespeeld. Dirigent Meylemans leidde energiek en zorgde ervoor dat de contrasten goed uitkwa men. De gevoelige solo van de cel lo (met harpbegeleiding) kwam mooi uit en in de andere delen werd het stevige ritme onder streept. Pianist Trevor Maloney, van het University College Roose velt, soleerde in Afrique van Saint- Saëns. Een ritmisch razend moei lijk werk, dat ook lyrische, zoete en dramatische momenten kent. Daarna kreeg het publiek een exo tische hap voorgeschoteld. Ntjam Rosie zong met warme natuur stem Afrikaanse jazz en soul. De afwisseling zat vooral in de bege leiding door de inbreng van ver schillende instrumenten (combo, piano, trompet en gitaar). Fanfare La Peri van Dukas was een hoogte punt. Vier hoornisten, drie trom pettisten, drie trombonisten en één tubaspeler zetten samen een topprestatie neer. Ook de erotise- rende Danse Bachanale uit Samson et Dalila van Saint-Saëns kwam in clusief de Oosterse invloeden, warm over. Trompettist Rik Mol imponeerde met het sfeervolle Close to you en het nostalgische Smells like teen spi rit. Hij bewees dat popmuziek en symfonisch orkest een goed kop pel kunnen vormen. De Concert Walz van Glazounov diende als een soort pousse-café en Bugier holiday van Leroy Anderson was een geschikte uitsmijter. Nieuwjaar concert HZO, werken van Von Suppé, Dukas, Glazounov en Anderson. Gehoord 15 januari Scheldetheater Terneuzen. Nog te ho ren zaterdag in Middelburg. Het is een droom die in ver vulling gaat. Romy en Mi- chaël Coomans uit Mid delburg zijn overdonderd door de toezegging die ze ontvingen om met producer Joe Chiccarelli in de Sunset Studios in Los Angeles een album te mogen opnemen. „Dat is de studio waar ook Mi chael Jackson, de Rolling Stones en zoveel andere idolen van ons opnames hebben gemaakt. Dit is het grootste wat we ooit gedaan hebben", zegt Michaël Coomans. Onder de bandnaam Romi Cage zijn de muzikanten begonnen aan het avontuur. Romi Cage is heel wat anders dan Lace, waar mee ze als coverband indruk ma ken. Romi Cage heeft nu zo'n dertig ei gen nummers gemaakt en ze zijn klaar om ermee in de studio met studiomuzikanten te gaan stoei en. De eersteling wordt gedoopt tot Things we never say. Joe Chiccarelli reageerde razend snel op Romi Cage's wens en mailde dat hij onder de indruk was van de zuivere stem van Romy en het dienende en vakbe kwame gitaarspel van Michaël. „De liedjes hebben de rest ge daan. Maar er is nog iets. Toen we met Romi Cage begonnen, kregen we contact met Eli Verhage en Etienne Manuhuwa. Zij zijn van Square Fruit en heel goeie filmma kers. Ze wilden een creatief pro ces in beeld brengen." Verhage en Manuhuwa filmden de totstandkoming van de num mers, de scherpe focus van het duo op het maken van mooie lied jes en het samenspel. „Ook de trai ler van de documentaire hebben we naar Chiccarelli gemaild. Het paste allemaal mooi in elkaar. In die docu spreken we onze droom uit en die wijkt niet veel af van wat we nu gaan ondernemen. Ge- weldig." Ze kunnen leven van hun muziek door hun optredens en door hun werk als muziekdo centen. „We hebben wel al ons spaargeld bij elkaar moeten leg gen om met bekende studiomuzi kanten te mogen werken. Het is heel duur. We zijn net een crowd- funding begonnen om nog 10.000 euro te verzamelen. Romy: „Te genover elke gift staat naast eeu wige dank een mooie tegenpresta tie." 'n in Zurrikzeê 'n mooi carillon in m'n d'r ok eêne vö die of aalke donderdago- chen d'r op gae spele. Ma 't ei nie vee gescheeld of m'n aode eêmae niks ml. Julder wete netuurlijk wè, dat de Wehrmacht in Zeêland in d'n oorlog aole klokken weg dee aele. Ze moste in Duitsland omhesmolten 'ore om d'r kenon- nen van te maeken. In zo wiere dust ok eêl vee klokken van Schouwen-Duveland uut de to rens 'aeld. D'r waere eêle zwaere bie, zö-as de Salvator uut Ouwerkaarke, die wè 1215 kilo dee wehe, ma ok kleintjes van tiene bevobbeld. Op sommigte klokken stieng 'n M, want dat waere monementen. Ma op 'n verhaederienge in Middel burg aode oahe officieren van de Wehrmacht ezeid dat die ok mee' ehee moste 'ore, want anders zou- we de Engelse die klokken kunne meeneme. As of die bie 't veroveren van Zeêland tied zouwe om ok nog 's klokken te gae roaven! 't Was trouwes bie aole maansen bekend dat de bezetter a in 1940 aole Zeêuwse klokken beschreven ao. Ma jao, je dee d'r niks tehen net uurlijk, zulder waere toe de baes. Uuteindelienge bleef toch 't Zurrikzeêse carillon in de toren van 't stad'uus ange. Ze aode 'n oahe officier kunne be- praete in die ao 't van de lieste of aeld. Ma bevobbeld de klokke op Noordwaale van de Corneliuskaar- ke (417 kilo) wier op 9 april 1943 uut de toren 'aeld in die van de Ja- Voor de gesproken rubriek zie www.pzc.nl/streektaal cobuskaarke op Renisse (664 kilo) op 20 april. Saeme mit onderde ao- re Zeêuwse klokken kwaeme ze in oktober 1944 op de klipper Hoop op Zegen trechte. Die ver trok uut Leerdam, ma op 't IJssel- meer was 't eêl slecht weer in de boot is dae gezonke. D'r wier ge- fluusterd dat de schipper 't expres edaen ao. In aalk geval laehe de klokken noe veilig onder waeter in pas nae d'n oorlog wier de klip per nae bove 'aeld in konde de klokken trug. De klokken van Ou werkaarke in van Nieuwerkaarke ulder ouwe torens noöit trug' evonde, want die waere dü de be zetter in '45 op'eblaeze! Ma wul- der d'n wï trug'ekrehe in noe laet'n drie keer per dag, om acht ure, om twaolf ure in om zes ure saeves, 'oöre dat de waarkers op 't land 'n stuitje naer uus mahhe om te schaften. In Zelhem is t'r zaalfs nog 'n vier de keer om nehen ure saeves. Dat is de papklokke. Dan naeme de boeren nog 'n bord pap vlak vö dat ze nae baade gienge! Dat luu- jen is nie mi noödig netuurlijk, ma dat doe m'n toch om an te heen oe of't vroeher was. As t'r noe ma nie medèrne maansen komme die d'r last van Want net as maansen die uut de groöte stad op 't platteland komme wo- ne in dan gae klaehe dat de koeien of vaarkes zö stienke, ka je dat mit 'n klokke ok zöma Me bin best groös op onze klokke, Ie is gewijd an Maria, redster der eêuw, sterre der zeê. Dat staet'r op in 't Latijn. Ie is gemaekt dü Pieter van Bor- men in ie angt a van 1458 of bie ons in d'n toren. Kom ma 's luustere. Alleênig, je kan 't beste nie in de zomer komme, want dan is 't op Renisse aarg druk. Dan bin d'r zövee toeristen, die saeme vee leven maeke, dat 't ge toeter van de auto's de klokke mis schien overstemt. In dat zou zon de weze. ZATERDAG 17 JANUARI 2015 Romi Cage naar LA door Jeanette Vergouwen door Edith Ramakers Romy en Michaël Coomans gaan als Romi Cage naar de Sunset Studios in Los Angeles om te werken met Joe Chic carelli. foto Lex de Meester www.romicage.com door Henk Blom M

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2015 | | pagina 41