66 Als het zo door gaat en ze blijven het ons moeilijk maken, dan komen we zeker in actie ZEELAND 37 vooral varende schippers in het bestuur. Op die manier bereik je meer, verwacht ik." En Terneuzen, de draaischijf in het vervoer tussen Rotterdam, België en ErankrijklDat loopt toch al lemaal niet lekker? „Nee. En als het zo doorgaat stevenen we recht streeks af op een confrontatie met Zeeland Seaports en Rijkswaterstaat en daarmee ook met de gemeente. Terneuzen is van oudsher een belangrijke haven voor de binnenvaart in Nederland, maar uit niets blijkt dat daar op in wordt gespeeld. De voorzieningen zijn niet op timaal en zelfs hier en daar allerbelabberdst. We vragen al jaren om ligplaatsen voor duw bakken. Er wordt steeds weer van alles beloofd, maar er gebeurt niets. Als een schipper een lig plaats vraagt, wordt hem te verstaan gegeven dat hij maar moet afmeren ergens tussen Zelza- te en Gent. Dat is te zot voor woorden. Wij vre zen als Schuttevaer ook voor verlies van lig plaatsen tijdens en na de bouw van de nieuwe zeesluis. Ik zeg al: als het zo doorgaat en ze blij ven het ons moeilijk maken, dan komen we ze ker in actie. Een nieuwe blokkade voor de scheepvaart op Gent? Wie weet. We zijn nog niet vergeten hoe je dat moet doen!" ZATERDAG 10 JANUARI 2015 Anton de Bruijn Hij stond op de brug van zeesche pen en voer met eigen schepen, De Boekanier en de Boekanier II. Nu is hij zelfstandig technical su per intendant. Hij begeleidt het on derhoud en reparatie aan zeesche pen. En... houdt de passerende scheepvaart nauwlettend in de ga ten. foto Mechteld Jansen

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2015 | | pagina 37