Nieuwe tarieven
Westerscheldetunnel
Trainer Diederik Hiensch
blijft waakzaam bij Kloetinge
48 SPORT
HOCKEY
Mink van der Weerden heeft een
haat-liefdeverhouding met zijn
belangrijkste wapen.
flHi IQfflSU
vanaf 1 januari 2015
2
4
o*C
Tarieven ongewijzigd
Voordelige t-tag tarieven voor abonnees
Voordeel vanaf 150 passages per jaar
Speciaal tarief voor motoren
Zes tolvrije dagen
Meer informatie
www.westerscheldetunnel.nl
EINDHOVEN - Mink van der Weer
den kwam vol in de spotlights
toen hij als opvolger van Taeke
Taekema de ene na de andere
strafcorner verzilverde op de
Olympische Spelen in Londen.
Met acht treffers werd hij topsco
rer van het toernooi. Sindsdien is
de Brabander de onomstreden eer
ste keus op de kop van de cirkel
bij Oranje. Hij heeft de beste
sleeppush van Nederland. Al zul
je hem dat zelf niet snel horen
zeggen. „Ik heb wel een goede
strafcorner, ja."
De 26-jarige verdediger is wars
van borstklopperij. Hij houdt niet
van poespas, blijft van nature lie
ver op de achtergrond. Dat wringt
soms met zijn rol op het hockey
veld, waar de blikken onvermijde
lijk zijn richting op gaan. „Ik heb
aan de ene kant de mazzel dat ik
die corner heb, ik val daarmee op,
omdat ik veel goals maak. En aan
de andere kant heb ik ook de
pech dat ik daardoor meer op de
voorgrond word gezet, of terecht
kom. Ik vind dat niet altijd leuk,
heb daar niet altijd zin in. Dat
hoeft voor mij niet zo."
De nuance ontbreekt vaak, vindt
hij. Gaan zijn strafcorners er niet
in, dan faalt Van der Weerden in
de ogen van de buitenwacht.
Jaagt hij zijn sleeppushes één
voor één in de touwen, dan is hij
de gevierde man. Het is juist dat
mechanisme waar de 'Pusher-
man' moeite mee heeft. „Als ik er
drie van de drie maak, dan zeg
gen ze: 'hoe goed heb jij het wel
niet gedaan!'. Maar de aangever
en de stopper zijn in mijn ogen
net zo belangrijk. Het is zo onge
makkelijk als ze dan veren in je
reet proberen te steken. Dat voelt
echt niet fijn. En andersom is het
eigenlijk hetzelfde verhaal. Gaat
het stoppen niet goed, dan hoor
je: 'Van der Weerden mist elke
corner'. Ik heb liever dat ze zeg
gen: 'de strafcorner liep fantas
tisch', in plaats van 'Mink pushte
fantastisch'. Want dat is het: de
strafcorner, en niet Mink."
Van der Weerden onderhoudt so
wieso een haat-liefdeverhouding
met zijn wapen. Scoort hij, dan
volgt een intense vreugde-explo
sie inclusief juichkreet en gebalde
vuist. Verloopt het op het mo
ment suprème niet naar wens,
dan vormen zich donderwolken
boven zijn hoofd. „Op het veld
wil ik iedere bal maken. Anders
word ik gek. Dat is meer een
strijd met mezelf, in mezelf. Heb
ik altijd gehad. Al heb ik wel het
idee dat ik daarin iets rustiger
ben geworden."
Met dik zestig caps behoort Van
der Weerden tot de middengroep
in Oranje, dat vandaag aan de
Champions Trophy begint in In
dia. De leidersrol laat hij bij voor
keur aan anderen. „Ik doe gewoon
wat ik moet doen. Als het nodig
is dan praat ik. Dat is trouwens
wel wat beter geworden. Vroeger
was ik echt heel erg stil."
In 2010 maakte hij zijn Oranje-de-
buut. Het heeft een tijd geduurd
voordat hij in het Nederlands
team durfde te zeggen dat hij het
ergens niet mee eens is. „Echt aan
wezig zijn, grappen maken of zo,
vond ik lastig. Ik kijk de kat nogal
uit de boom. Ik moet me ergens
eerst veilig voelen."
Bij strafcorners is de bebaarde
Somerenaar - uiteraard - wel de
leider. Hij bepaalt, op basis van ge
maakte afspraken, hoe de bal ge
nomen wordt. Het is een puzzel
Kloetinge haalde uit de laatste
vier competitiewedstrijden acht
punten. Vandaag wacht de uit
wedstrijd tegen Ter Leede. „We
willen de opgaande lijn doortrek
ken", stelt Hiensch, „maar we zul
len wel dezelfde strijd en discipli
ne als in de voorgaande wedstrij
den moeten opbrengen. We moe
ten dus heel goed beseffen dat het
niet vanzelf gaat. We moeten er
heel veel voor doen en dan liggen
er ook bij Ter Leede kansen voor
ons."
Hiensch had graag gezien dat
Kloetinge na elf onmoetingen
meer punten (tien) had gehad,
maar hij is wel tevreden over de
ontwikkeling die zijn ploeg door
maakt. „We hebben nu drie keer
de nul gehouden", stelt hij. „We
maken ook minder stomme fou
ten, ik zie spelers beter worden.
En er is nog wel meer te bereiken.
Onze aanvallers Jason Tjien Fooh
en Yves Nyemb hebben veel po
tentie, maar er is nog meer uit te
halen. Daar werken we op de trai
ning hard aan."
„Het zou fijn zijn als we voor de
winterstop nog een driepunter
pakken. We hebben er in elk ge
val nog twee wedstrijden voor."
Kloetinge sluit volgende week de
eerste competitiehelft af met een
thuiswedstrijd tegen Noordwijk.
Vandaag staat dus in Sassenheim
de uitwedstrijd bij Ter Leede op
het programma, de nummer zes
van de ranglijst. Kloetinge moet
het doen zonder Daan Esser. Hij
heeft last van zijn lies en heup.
De aanvaller zal nader onder
zocht moeten worden.
Tarieven per enkele passage inclusief 21% BTW,
geldig voor 2015*
standaard t-tag*
vee Igeb rui kers
korting***
lengte kleiner dan of gelijk aan 6 meter en
een hoogte kleiner dan of gelijk aan 3 meter
5,00 3,80 3,05
lengte groter dan 6 meter en een hoogte
van het trekkende voertuig kleiner dan
of gelijk aan 3 meter
7,45 5,70 4,55
lengte kleiner dan of gelijk aan 12 meter
en een hoogte groter dan 3 meter
€18,20 €13,90 €11,15
lengte groter dan 12 meter
en een noogte groter dan 3 meter
25,00 €19,00 €15,25
Tq 2,50 2,50 2,00
Diensten worden verleend conform de Algemene Voorwaarden Westerscheldetunnel.
In 2015 gelden dezelfde tarieven als in 2014. Dit betekent dat zowel de
standaard-tarieven als de t-tag tarieven ongewijzigd blijven.
De t-tag is een elektronisch apparaatje dat u in de houder achter de
voorruit van uw voertuig plaatst. Met een t-tag kunt u zonder te stoppen
bij de tolpoorten op hetTolplein doorrijden, 24 uur per dag.
Het verschuldigde tolgeld wordt automatisch afgeboekt van uw (prepaid)
tegoed. Bovendien geeft het gebruik van de t-tag recht op een hoge
korting op het toltarief.
Om gebruik te kunnen maken van de t-tag sluit u een abonnement af
met Movenience (via Klantenservice ofwww.movenience.nl).
U machtigt Movenience om een beginbedrag van 60 of 200 per
t-tag (of m-tag voor motoren) van uw bankrekening af te schrijven.
Van dit ontstane tegoed worden de verschuldigde tolgelden betaald.
Zodra de bijboekdrempel bereikt is, wordt uw tegoed door middel
van een (doorlopende) automatische incasso met het bijboekbedrag
aangevuld. Zo beschikt u altijd over voldoende saldo.
Abonnees die vaker dan 150 keer per jaar met hun t-tag of m-tag door de
Westerscheldetunnel rijden, krijgen een veelgebruikerskorting van 20%
van het t-tag tarief.
De veelgebruikerskorting:
- geldt vanaf de 151ste passage
- de telling begint elk kalender
jaar weer opnieuw
- wordt per passage verrekend
- geldt per t-tag of m-tag
- geldt voor alle categorieën
Voor motoren geldt het tarief van categorie 5. Alle motorrijders betalen 2,50
bij de kassa. Omdat het detectiesysteem in het wegdek niet alle motoren
herkent, zijn motorrijders, ook klanten met een t-tag of een m-tag, vanwege
de veiligheid verplicht om via de kassalanen te rijden!
Gratis naar de andere kant van de Westerschelde? Bijvoorbeeld voor
familiebezoek of een dagje winkelen in Vlissingen of Sluis? Dat kan!
In 2015 zijn er zes dagen waarop iedereen de tunnel kan passeren
zonder tol te betalen. Deze tolvrije zaterdagen zijn: 31 januari,
28 februari, 28 maart, 26 september, 31 oktober en 28 november.
Kijk op www.westerscheldetunnel.nl of stuur
een e-mail naar info@westerscheldetunnel.nl
of bel de Klantenservice
- vanuit Nederland: 0900 - 23 58 866
-vanuit het buitenland: 0031 113 - 232 844
Volg ons ook op Twitter via @WSTVerkeer
of via de app WST Verkeer Q
WESTERSCF
E
weev i*\ögelïjk.'
24
N.V. Westersche detunne i=
Koning
van corner
door Anneke Liebrand
i©
door Jan Dagevos
KLOETINGE - Hij is aan zijn vijftien
de seizoen bezig bij Kloetinge en
kent de club van havert tot gort.
Trainer Diederik Hiensch weet dus
maar al te goed dat zijn selectie na
een goede serie nog wel eens ach
terover wil gaan leunen. „En dat is
iets ons dat we ons niet kunnen
permitteren", vindt de oefenmees-
ter.
500
Diederik Hiensch staat voor een bij
zonder jubileum. De ontmoeting
Ter Leede-Kloetinge wordt de 500e
wedstrijd, waarbij hij als hoofdtrainer
op de bank zit