"Ik deel mijn leven tussen de flessen" de Zeeuwse Letterlijk en medewerkers rand ge Petra de Boevere: r~ 29 november 2014 Jubileumbijlage De Zeeuwse Verzekeringen 7 Paula Moens - De Graaff Sandra Brasser - Viergever Acceptant en Schadebehandelaar AOV Remco Suerink Marketeer verzekeringen >ÓO<XXXXXX><X>ChC><X>< xxx> <XKxXKX>0<X><X>0<X>0<X><XXXxXXXX><XxXXX> Medewerkster Secretariaat en Facilitair "In mijn vrije tijd ga ik graag gezellig op pad met mijn man en zoontje." <x>oooo<xx><xx><x><><>c><x><><x><xxx><><x^ "Bij De Zeeuwse denken we mee met onze klanten, zo kunnen wij maatwerk leveren." c<*xx><x>o<><x><x><><x>^ "Mijn leukste herinnering aan De Zeeuwse? Tijdens een feestelijke bijeenkomst heb ik met een paar collega's een persiflage gemaakt op het tv- programma Breekijzer. We hebben ontzettend gelachen." Het leven van Petra de Boevere is absoluut niet saai en eenzijdig. Ze is sinds 1993 eigenaresse van slijterij 'de Vuurtoren' Tevens is het een wijnhandel; De Boevere mag zich immers Meestervinoloog noemen. Ze is een vakidioot die van elk drankje alles wil weten. De Boevere vindt het belangrijk dat de slijterij altijd met de tijd meegaat: "We moeten niet alleen de laatste trends volgen op het gebied van drank en wijn, maar ook voor wat betreft omgang en contact met klanten. We hebben een echte, fysieke toonbank én ook een digitale, virtuele toonbank. Mensen kunnen bij ons namelijk ook online bestellen. Maar, of we nu online of offline verkopen, ik geloof vooral in de persoonlijke relatie en interactie met een klant. Het gaat mij niet alleen om het verkopen. Klanten moeten het leuk vinden om bij mij te kopen. Voor wat hoort wat, het is geven en nemen. Als die binding met de klant ontbreekt, dan stapt een klant snel over. En als er problemen zijn, zoek ik altijd een gepaste oplossing. Dat is gewoon hoe ik zaken doe." Naast haar leven tussen de flessen is De Boevere erg actief. Ze heeft ondertussen twee boeken geschre ven. In haar eerste boek'Het meisje van de slijterij' vertelt ze hoe je als bedrijf om moet gaan met het internet. In het boek staat ook haar credo centraal: 'Het gaat om relaties en niet om transacties'. Haar tweede boek'Durf te doen'is een verdieping van het eerste boek. Daarnaast is de Meestervinoloog ook erg actief op het web. Ze twittert en blogt onder de naam'Meisje van de slijterij'over diverse onderwer pen en geeft regelmatig lezingen over social media. Haar slijterij heeft De Boevere verzekerd bij De Zeeuwse Verzekeringen: "De reden waarom ik voor De Zeeuwse heb gekozen is eigenlijk best bijzonder. Twee en een halfjaar geleden heb ik de verhuizing van de slijterij gefinancierd door middel van crowd- funding. Ik had een oproep gedaan via mijn sociale kanalen waarin ik mensen vroeg om €1.000,- te doneren. In ruil daarvoor kreeg iedereen €1.200 aan tegoed dat ze vanaf één jaar na dato bij mij in de winkel konden spenderen. Er werd ontzettend goed op gereageerd, waaronder ook door Jurgen Buysrogge van De Verzekeringsshop uitTerneuzen. Daardoor besloot ik mijn toenmalige verzekeringen op te zeggen en op advies van Buysrogge over te stappen naar De Zeeuwse." De Boevere kan zich goed identificeren met De Zeeuwse. Ze legt uit: "De Zeeuwse vindt, net als ik, het persoonlijke en benaderbare aspect belangrijk. Daarin hebben wij wel een 'match'. Verder vind ik het fijn dat als ik met mijn verzekeringsadviseur bel, ik gelijk iemand aan de telefoon krijg die mij kent. Op het moment dat ik mijn verzekeringen afsloot, gaven ze mij ook goed preventieadvies. Ik vind het een geruststellende gedachte om goed verzekerd te zijn, maar het fijnst is het toch dat ik mijn verzekering nog nooit heb hoeven aan te spreken!", schatert ze. OOC Petra de Boevere Het was 12 februari 2014, een dag die de heer Scheele, eigenaar van een groot landbouw bedrijf in Ouwerkerk, niet snel zal vergeten. Hij was rond 11.30 uur bezig om aardappelen te vergassen met een anti-kiemmiddel. Een proces waardoor het ontkiemen van de aardappelen wordt tegengegaan. Tijdens het vergassen van aardappelen wordt met behulp van een soort kanon gas gespuwd in een grote aardappel- schuur. Voor de heer Scheele iets dat hij een paar keer per maand doet. Maar deze 12 februari was helaas geen dag als alle andere. Tijdens het vergassen ontstond een mankement aan het kanon. Het brandbare anti-kiemmiddel begon te lekken, waardoor de schuur al vrij snel begon te branden. "Ik ben na tuurlijk ontzettend geschrokken. Het is echt een hele heftige ervaring. Ik stond gelukkig buiten, maar ik zag dat het vuur zich ontzettend snel verspreidde. Ik heb daarom gelijk de brandweer gebeld die gelukkig snel ter plaatse was." vertelt Scheele hoorbaar geëmotioneerd. De brand was moeilijk te blussen. Doordat het ventilatiesysteem in werking was, kon het vuur zich razendsnel verspreiden. Het vuur bereikte uiteindelijk het riet van de kapconstructie van de schuur en werd daardoor onhoudbaar. Het heeft lang geduurd voordat de brandweer eindelijk het sein 'brand meester' heeft afgegeven. De hele schuur was volledig afgebrand, inclusief de aardappeivoorraad en het gereedschap dat Scheele in de schuur had opgeslagen. De schade was enorm. Scheele: "Mijn assurantieadviseur had onder tussen al hoogte gekregen van het feit dat er een brand was ontstaan. Ik hoefde hem niet eens te bellen. Hij had gelijk al De Zeeuwse en een schade-expert ingeschakeld, waardoor we nadat de brand was geblust gelijk de eerste stappen konden zetten." Schadebehandelaar Gerard Toorenaar was vanuit De Zeeuwse Verzekeringen betrokken bij deze brandschade. Toorenaar: "Op het moment dat het een grote schade betreft, komen wij ai- tijd ter plekke kijken. Toen de brand was geblust, zijn wij direct naar Ouwerkerk gereden om de heer Scheele bij te staan. We hebben uitvoerig gesproken over wat er precies is gebeurd, we hebben hem antwoord kunnen geven op de eerste vragen en hebben direct de eerste zaken kunnen regelen. We gaan dan ook gelijk na wat er verzekerd is en wat niet. De heer Scheele was goed verzekerd, van onderverzekering was gelukkig geen sprake. Dit bespoedigt altijd het proces, waardoor we snel kunnen starten met de bouw- en herstelwerkzaamheden. De afge brande schuur was binnen een week gesloopt, waardoor de plannen voor een nieuwe schuur al snel konden worden gemaakt." Scheele is zeer tevreden over de afhandeling van de schade: "Ik vond de manier van werken van zowel De Zeeuwse, de schade-expert als de contraschade-expert erg goed! Het was een goed lopende samenwerking van verschillende partijen. Ik hoefde mezelf nergens druk over te maken. Alles werd gewoon geregeld. Na de brand ben ik goed opgevangen en alles is naar tevredenheid opgelost. Mijn schuur is weer bijna herbouwd, zodat ik binnenkort gelukkig mijn werkzaamheden weer volledig kan hervatten."

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2014 | | pagina 99