Corstanje Assurantiën is volmachtbedrijf van De Zeeuwse Verzekeringen
Karei Doormanplein 3014335 GD Middelburg Tel: 0118-63 91 111 assurantiën@corstanje.nl www.corstanje.nl
Het team van Corstanje Assurantiën feliciteert De Zeeuwse Verzekeringen met het 75-jarig jubileum
Goed in luisteren
Toekomst
Gefeliciteerd met het 75-jarig bestaan!
Corstanje Assurantiën is een volmachtbedrijf waar De Zeeuwse Verze
keringen de grootste volmachtgever is. Wij doen de polisacceptatie,
polisopmaak en de schadeafwikkeling", De Zeeuwse tekent voor het
"risico" legt Martin Corstanje uit, die in een ver verleden zelf ook bij
De Zeeuwse heeft gewerkt. Het gaat daarbij om alle soorten verzeke
ringen. Van opstal, inboedel-, auto-, rechtsbijstand-, reis- en aanspra
kelijkheidsverzekering tot verzekeringen voor agrariërs en recreatie
verzekering waarmee je je vakantiehuisje kunt verzekeren. Corstanje:
"We hebben een bijzondere band met De Zeeuwse, we hebben de
zelfde korte lijnen en dezelfde bedrijfsfilosofie, daarom klikt het zo
goed. Wij, alle personeelsleden van Corstanje Assurantiën, willen De
Zeeuwse dan ook van harte feliciteren met het 75-jarig bestaan!"
'Sluit niet je ogen voor
je financiële toekomst'
'Ach... mijn zaakjes zijn goed geregeld. En zo niet, dan zien we het
tegen die tijd wel. Mijn pensioen is nog zo ver weg.' Bij Corstanje
Assurantiën in Middelburg horen ze dat wel vaker. 'Daar ga ik nu
niet over nadenken hoor. Eerst die nieuwe badkamer.' Toch zal
menigeen de schrik om het hart slaan als hij voorgerekend krijgt
hoe zijn financiële toekomst eruit ziet. Vaak is er nu nog wel een
mouw aan te passen, zodat je ook zonder problemen na je 67e in
je eigen woning kunt blijven wonen. Maar wacht niet tot je 57e
om je ogen te openen, weet directeur Martin Corstanje.
in luisteren", knikt teamleider hypotheken en financiële planning
Michel Jansen van Galen. "Wat wil een klant én wat wil hij niet. Je
ziet dat door alle perikelen in de financiële wereld adviseurs nu een
omslag maken van verkoper naar adviseur. Wij zijn echter altijd al
adviseurs geweest." De klant serieus nemen, is zeker vandaag de
dag erg belangrijk weet Jansen van Galen. Want de financiële instel
lingen hebben door de crisis een flinke deuk in het imago opgelo
pen. "Mensen zijn erg kritisch geworden vanwege de manier waarop
sommige financieel dienstverleners met hen zijn omgegaan."
"Uitje IB-gegevens kunnen we al veel halen", zegt Martin Corstan
je. "Daarnaast spitten we de pensioenoverzichten en spaarpolis-
sen door en alle andere paperassen die we verder nodig hebben.
Daarna stellen we een financieel plan op." "We rekenen voor hoe
je financiële plaatje is bij overlijden, bij calamiteiten als werkloos
heid of arbeidsongeschiktheid, maar ook als alles goed gaat en je
met pensioen gaat", vult Jansen van Galen aan. "Je krijgt dan ook
meteen een overzicht van de pijnpunten. De klant kan dan kiezen
of hij die problemen wil oplossen of niet."
Eerlijk en open advies, er geen doekjes omwikkelen. Dat is dan ook
waar Corstanje Assurantiën al jaren voor staat. Nieuwe klanten moeten
daar soms aan wennen, want tot voor kort beloofden banken ze gou
den bergen. "Een hypotheek van zes a zeven keer het jaarinkomen was
geen uitzondering", vertelt hoofd binnendienst Marco Keim. "En dan
gooide ze ook nog een groot deel van het hypotheekbedrag in het aflos-
singsvrije deel. Dat kan een groot probleem zijn als je over tien, vijftien
jaar met pensioen gaat en je huis nu onder water staat. En dan moet
je er nog niet aan denken dat je werkloos of arbeidsongeschikt raakt."
Er is veel veranderd de laatste tijd in het financiële wereldje. De
tijd dat de huizenprijzen de pan uit rezen, is definitief verleden
tijd. Dus is het nog belangrijker om verantwoordelijk met je finan
ciële toekomst om te gaan. De overheid probeert haar burgers
daar steeds meer van bewust te maken, zegt Keim. Een goede
zaak vinden ze bij Corstanje. "Want als je vandaag weet dat je
huis onder water staat, denk dan niet: 'Ach... ik ga pas over 15
jaar met pensioen.' Die 15 jaar is echt zo voorbij. Regel nu al je
zaken goed, hoe eerder hoe beter.
Corstanje Assurantiën staat al sinds jaar en dag bekend om de klant
vriendelijkheid. Het gaat bij het Middelburgse financieel kantoor dan
ook in eerste instantie om de wensen van de klant. "Wij zijn goed
'Joh... Ik maak me geen zorgen, want ik verdien goed', is vaak een
argument om de kop in het zand te steken als het om de toekomst
gaat. En laten we eerlijk zijn, een mooie nieuwe bolide voor de deur
is een stuk sexier dan geld weg te zetten voor je oude dag. "Maar het
zijn juist-mensen met een hoog inkomen die flink in inkomen kunnen
terugvallen als ze hun financiële zaken niet goed hebben geregeld",
zegt Keim. En hij legt uit dat als ze via hun werkgever niets hebben
geregeld op het gebied van bijvoorbeeld arbeidsongeschiktheid, ze
van een jaarsalaris van meer dan een ton terug kunnen kukelen naar
een zeer bescheiden uitkerinkje, met alle financiële malaise van
dien. "En dat zijn dan toch veelal mensen die dachten dat ze hun
zaakjes keurig voor elkaar hadden. Die schrikken zich kapot als we
hen de verschillende scenario's voorrekenen."
Financiële check
Bij Corstanje Assurantiën kun je zo'n financiële check laten doen.
Al sinds 1999 is Corstanje Assurantiën actief als dienstverlener op
het gebied van hypotheken, verzekeringen, pensioenen en allerhan
de financiële zaken. "We hebben particulieren als klant, maar ook
mkb'ers, grootzakelijke klanten en agrariërs", stelt Corstanje. Daar
naast is Corstanje Assurantiën ook een Regiobank waar klanten nog
op een persoonlijke manier hun bancaire zaken kunnen regelen. "En
op al die takken van sport hebben we meerdere vakmensen zitten",
verzekert Corstanje.