Corstanje Assurantiën is volmachtbedrijf van De Zeeuwse Verzekeringen Karei Doormanplein 3014335 GD Middelburg Tel: 0118-63 91 111 assurantiën@corstanje.nl www.corstanje.nl Het team van Corstanje Assurantiën feliciteert De Zeeuwse Verzekeringen met het 75-jarig jubileum Goed in luisteren Toekomst Gefeliciteerd met het 75-jarig bestaan! Corstanje Assurantiën is een volmachtbedrijf waar De Zeeuwse Verze keringen de grootste volmachtgever is. Wij doen de polisacceptatie, polisopmaak en de schadeafwikkeling", De Zeeuwse tekent voor het "risico" legt Martin Corstanje uit, die in een ver verleden zelf ook bij De Zeeuwse heeft gewerkt. Het gaat daarbij om alle soorten verzeke ringen. Van opstal, inboedel-, auto-, rechtsbijstand-, reis- en aanspra kelijkheidsverzekering tot verzekeringen voor agrariërs en recreatie verzekering waarmee je je vakantiehuisje kunt verzekeren. Corstanje: "We hebben een bijzondere band met De Zeeuwse, we hebben de zelfde korte lijnen en dezelfde bedrijfsfilosofie, daarom klikt het zo goed. Wij, alle personeelsleden van Corstanje Assurantiën, willen De Zeeuwse dan ook van harte feliciteren met het 75-jarig bestaan!" 'Sluit niet je ogen voor je financiële toekomst' 'Ach... mijn zaakjes zijn goed geregeld. En zo niet, dan zien we het tegen die tijd wel. Mijn pensioen is nog zo ver weg.' Bij Corstanje Assurantiën in Middelburg horen ze dat wel vaker. 'Daar ga ik nu niet over nadenken hoor. Eerst die nieuwe badkamer.' Toch zal menigeen de schrik om het hart slaan als hij voorgerekend krijgt hoe zijn financiële toekomst eruit ziet. Vaak is er nu nog wel een mouw aan te passen, zodat je ook zonder problemen na je 67e in je eigen woning kunt blijven wonen. Maar wacht niet tot je 57e om je ogen te openen, weet directeur Martin Corstanje. in luisteren", knikt teamleider hypotheken en financiële planning Michel Jansen van Galen. "Wat wil een klant én wat wil hij niet. Je ziet dat door alle perikelen in de financiële wereld adviseurs nu een omslag maken van verkoper naar adviseur. Wij zijn echter altijd al adviseurs geweest." De klant serieus nemen, is zeker vandaag de dag erg belangrijk weet Jansen van Galen. Want de financiële instel lingen hebben door de crisis een flinke deuk in het imago opgelo pen. "Mensen zijn erg kritisch geworden vanwege de manier waarop sommige financieel dienstverleners met hen zijn omgegaan." "Uitje IB-gegevens kunnen we al veel halen", zegt Martin Corstan je. "Daarnaast spitten we de pensioenoverzichten en spaarpolis- sen door en alle andere paperassen die we verder nodig hebben. Daarna stellen we een financieel plan op." "We rekenen voor hoe je financiële plaatje is bij overlijden, bij calamiteiten als werkloos heid of arbeidsongeschiktheid, maar ook als alles goed gaat en je met pensioen gaat", vult Jansen van Galen aan. "Je krijgt dan ook meteen een overzicht van de pijnpunten. De klant kan dan kiezen of hij die problemen wil oplossen of niet." Eerlijk en open advies, er geen doekjes omwikkelen. Dat is dan ook waar Corstanje Assurantiën al jaren voor staat. Nieuwe klanten moeten daar soms aan wennen, want tot voor kort beloofden banken ze gou den bergen. "Een hypotheek van zes a zeven keer het jaarinkomen was geen uitzondering", vertelt hoofd binnendienst Marco Keim. "En dan gooide ze ook nog een groot deel van het hypotheekbedrag in het aflos- singsvrije deel. Dat kan een groot probleem zijn als je over tien, vijftien jaar met pensioen gaat en je huis nu onder water staat. En dan moet je er nog niet aan denken dat je werkloos of arbeidsongeschikt raakt." Er is veel veranderd de laatste tijd in het financiële wereldje. De tijd dat de huizenprijzen de pan uit rezen, is definitief verleden tijd. Dus is het nog belangrijker om verantwoordelijk met je finan ciële toekomst om te gaan. De overheid probeert haar burgers daar steeds meer van bewust te maken, zegt Keim. Een goede zaak vinden ze bij Corstanje. "Want als je vandaag weet dat je huis onder water staat, denk dan niet: 'Ach... ik ga pas over 15 jaar met pensioen.' Die 15 jaar is echt zo voorbij. Regel nu al je zaken goed, hoe eerder hoe beter. Corstanje Assurantiën staat al sinds jaar en dag bekend om de klant vriendelijkheid. Het gaat bij het Middelburgse financieel kantoor dan ook in eerste instantie om de wensen van de klant. "Wij zijn goed 'Joh... Ik maak me geen zorgen, want ik verdien goed', is vaak een argument om de kop in het zand te steken als het om de toekomst gaat. En laten we eerlijk zijn, een mooie nieuwe bolide voor de deur is een stuk sexier dan geld weg te zetten voor je oude dag. "Maar het zijn juist-mensen met een hoog inkomen die flink in inkomen kunnen terugvallen als ze hun financiële zaken niet goed hebben geregeld", zegt Keim. En hij legt uit dat als ze via hun werkgever niets hebben geregeld op het gebied van bijvoorbeeld arbeidsongeschiktheid, ze van een jaarsalaris van meer dan een ton terug kunnen kukelen naar een zeer bescheiden uitkerinkje, met alle financiële malaise van dien. "En dat zijn dan toch veelal mensen die dachten dat ze hun zaakjes keurig voor elkaar hadden. Die schrikken zich kapot als we hen de verschillende scenario's voorrekenen." Financiële check Bij Corstanje Assurantiën kun je zo'n financiële check laten doen. Al sinds 1999 is Corstanje Assurantiën actief als dienstverlener op het gebied van hypotheken, verzekeringen, pensioenen en allerhan de financiële zaken. "We hebben particulieren als klant, maar ook mkb'ers, grootzakelijke klanten en agrariërs", stelt Corstanje. Daar naast is Corstanje Assurantiën ook een Regiobank waar klanten nog op een persoonlijke manier hun bancaire zaken kunnen regelen. "En op al die takken van sport hebben we meerdere vakmensen zitten", verzekert Corstanje.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2014 | | pagina 108