Gezondheidswinst werk Een nieuwe lamp gaat branden Goes is goede gastheer I !Sl9jjM*£TA>ji. Mediacafé Wegener Een mediacafé vol activiteiten Het mediacafé van Wegener vorig jaar, altijd druk bezocht. Uiteraard is dagblad PZC en de businessuitgave deOndernemer prominent aanwezig op Contacta.nl 2014. In de stand van PZC/deOndernemer is een mediacafé, er zijn beursaanbiedin- gen, klanten krijgen advies hoe zij het beste met bijvoorbeeld social media kunnen omgaan, er wordt een film gedraaid over alles wat de PZC te bieden heeft en er worden workshops gehouden tijdens lunches en borrels. Tekst: Ron Gregoor Foto: Dirk-Jan Gjeltema GOES - deOndernemer, de business uitgave van de Wegenerbladen PZC en BN DeStem is al sinds jaar en dag mediapartner van Contacta.nl. deOn dernemer brengt ieder jaar een specia le uitgave over de grootste B2B beurs van Zuid-Nederland uit. Die uitgave wordt overigens op grote schaal op Contacta.nl verspreid. deOnderne mer en PZC presenteren zich op Contacta.nl 2014. Met veel activitei ten. Wegener/deOndememer/PZC is te vinden op standnummer 103. In de stand komt er een ruimte, waar accountmanagers hun klanten kun nen ontmoeten of kunnen uitnodi gen. Hier kan de accountmanager met de klant een hapje en een drank je nuttigen. Het is voor aspirant adver teerders zeker de moeite waard om een bezoekje te brengen aan de Weg ener stand. Ze worden er wellicht een stuk wijzer van. Pimp je social media account is een van de activiteiten die in het mediaca fé van Wegener/PZC/Ondernemer wordt gehouden. Tijdens de beurs zal ClickR onderne mers en andere bezoekers advies ge ven over wat zij moeten doen om hun social media account onder de aandacht te brengen. Er is een foto graaf en visagist aanwezig die de pre sentatie op de social media kunnen versterken. PZC en deOndernemer hebben beursaanbiedingen. Zo kunnen klan ten ter plekke een advertorial laten schrijven: Zij hebben een half uur de tijd om met de professional aan de ta fel je wensen door te spreken. Voor de advertorial betalen zij dan de helft van de prijs die zo'n advertentionele boodschap normaal kost Een andere aanbieding is de actie 'Vi sitekaartje met aanbieding'.Klanten krijgen 250 euro gratis advertentiete goed als ze op de Contacta.nl een af spraak maken met een van de account managers. In het mediacafé worden ook lunches en borrels gehouden. Daarvoor zijn vertegenwoordigers van vier sectoren uitgenodigd: de zorg, MKB, Automo tive en Makelaardij. Per sector is er in het mediacafé een evenement. Tij dens deze lunch of borrel worden er workshsops gegeven door ClickR. ClickR is het bedrijf dat bij uitstek ge specialiseerd is in de nieuwe media. Het bedrijf helpt ondernemers op weg naar hun contacten op bijvoor beeld social media. In het mediacafé wordt regelmatig op een groot tv-scherm een film ver toond. Daarin wordt duidelijk wat de PZC de klant kan bieden en waar de PZC mee bezig is op dit moment. Na de revolutionaire uitvinding van de gloeilamp, die wordt toegeschreven aan Thomas Edison, gingen er in Nederland vele lampjes branden. Philips startte in 1891 met de productie van de gloeilamp en werd een wereldconcern. Tekst: Annet van de Ree GOES - Aan het begin van deze eeuw voltrok zich een nieuwe revolu tie; LED verlichting! LED verlichting opende de deur naar nieuwe toepas singen, veel minder energieverbruik en een aanzienlijke kostenbesparing. LUXIMPROVE levert professionele LED verlichting en behoort met hoogwaardige en innovatieve produc ten tot de top van het Zeeuwse be drijfsleven. Lichtplan "We staan ook dit jaar weer op Con- tacta.nl," vertelt Joran de Witte, key accountmanager bij LUXIMPRO VE. "Het is voor ons een goede ma nier om in contact te komen met on dernemers om hen te kunnen vertel len wat de voordelen van het plaatsen van LED verlichting zijn. We hebben voor de verlichting een scan ontwik keld die we graag voor geïnteresseer de bedrijven uitwerken. LED verlich ting vraagt altijd eerst om een investe ring, maar met de kostenbesparing op energie wordt dit vrij snel terugver diend. Wij komen op verzoek een scan uitvoeren op locatie. Op basis van deze gegevens bieden wij dan een besparingsplan aan op basis van LED -verlichting. Daarin staan o.a. de verwachtingen voor wat betreft energieverbruik en onderhoud. In de stand hebben wij ook een aantal prak tijkvoorbeelden van deze scans en u kunt hier een aantal soorten LED - lampen en - armaturen zien." LUXIMPROVE verhuisde onlangs van Goes naar een nieuwe zichtloca- tie op de 'Weihoek' bij Kruiningen om, samen met het productiebedrijf van optieken LUXeXcel, de onderne ming verder uit te bouwen. Zij wis ten daarvoor enkele internationale in vesteerders te interesseren. Een eigen R&D afdeling ontwikkelt nu soft ware, machines en optieken voor 3D printtechniek. O Stand 709 - Westerscheldehal Een kwart van ons inkomen wordt te genwoordig besteed aan gezondheids zorg en het lijkt erop dat dit meer dan de helft wordt. Om dat te voorko men, wordt er kritisch gekeken naar het aanbod van zorg. Mensen zullen vaker een beroep doen op hun eigen netwerk en ont vangen van gemeenten alleen de zorg die echt nodig is. Een andere maatre gel om zorgkosten te voorkomen is het inzetten op preventieve gezond heidszorg. Want, voorkomen is goed koper dan genezen! GGD directeur Goes is ook dit jaar weer de gaststad voor het evenement Contacta.nl in de Zeelandhallen. De centrale ligging in de driehoek Rotterdam, Antwerpen en het ha- ven- en industriegebied Vlissin- gen-Oost en de verbindingen met heel Zeeland, Brabant, de Randstad en België maken Goes extra aantrek kelijk. Ronald de Meij liet zich inspireren over het onderzoek van Amerikaan Dan Buettner. Dit onderzoek richtte zich op gebieden waar mensen ge zond, gelukkig en vitaal oud wordt en waar een hoog percentage de 100 haalt, de zgn. Blue Zones. Gezondheidswinst op het werk is de titel van de sessie op Contacta.nl waar in hij vertelt hoe hij de Blue Zones als inspiratiebron gebruikt om de pu blieke gezondheidszorg in Zeeland op een innovatieve manier vorm te geven. Met goede faciliteiten voor onderne mers, een goed woonaanbod, stedelij ke voorzieningen te midden van rust en ruimte, een stabiel handelsklimaat en maar liefst 25.000 arbeidsplaatsen is Goes het economische hart van Zeeland. Steeds meer ondernemers zien hier ontwikkelkansen. Goes is ook een aantrekkelijke winkel- en modestad en een stad met volop activiteiten. Adviseur Vincent Kouwen geeft aan sluitend uitleg over "Pas op je teller". Dit eigentijdse concept om beweging op de werkplek - en uiteindelijk een gezondere medewerker - te bevorde ren is een competitie gegoten, waar bij werknemers inzicht krijgen in hun beweeg- en zitgedrag. Juist op het werk wordt over het alge meen weinig bewogen met niet-fitte medewerkers als resultaat. Stand no.1403 O 4 november -16.00 u. - College zaal Goes Marketing is het bewijs dat City Marketing een stad nog aantrekkelij ker maakt, voor publiek en voor on dernemers. U komt de dames van Goes Marke ting tegen op diverse plaatsen op de beursvloer, maar u kunt ook de roze voetstappen volgen naar de stands van de Goese ondernemers! O Stand no. 201

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2014 | | pagina 99