91 contacta.nl p|einen V'- Jochem de Jonge van Hanse Staalbouw (links) en Cees Bolijn van JMC Signmakers. 4-5-6 NOVEMBER 2014 Samen en toch eisen identiteit Hanse Staalbouw en JMC Signmakers gaan zeventien innovatieve stands opbouwen ten behoeve van het Schouwen-Dui- velandplein op de Contacta.nl. Het betreffen in feite zestien reguliere stands plus een centraal horecaplein, waar een afvaardi ging van het gemeentebestuur op woensdagavond 5 november om negen uur de ondernemersborrel zal openen. Tekst: Henk van de Voorde Foto's: Izaak Verkeste en Dirk-Jan Gjeltema GOES - Het Schouwen-Duiveland- plein beleefde vorig jaar een renaissan ce na een afwezigheid van vijfjaar. Het initiatief van de wedergeboorte kwam niet van de gemeente, maar van de ondernemers. Wel wordt het Schouwen-Duiveland- plein nieuwe stijl van harte onder steund door de gemeente, onder ande re middels een eigen stand en door het bekostigen van de Ondernemers borrel. Cees Bolijn van JMC Signma kers uit Bruinisse en Jochem de Jonge van Hanse Staalbouw uit Nieuwer- kerk pakten vorig jaar de handschoen op en tekenen dit jaar opnieuw voor de organisatie. Het Schouwen-Duive- landplein kenmerkt zich door in het midden een gezellige bar en twee sfeervolle terrassen met rondom alle verschillende stands. Het Bevelandenplein bij Contacta.nl vorig jaar. Nieuw concept ,,In overleg met de overige deelne mers hebben Jochem en ik gezocht naar een nieuw concept voor het Schouwen-Duivelandplein. Het oude concept paste niet meer bij de huidi ge tijd. We zijn innovatief te werk ge gaan, waarbij we hebben gekozen voor een gezamenlijke uitstraling, met tegelijkertijd een eigen identiteit voor alle stands. Zowel de onderne ten. Zeker in een tijdperk dat gedomi neerd wordt door het internet, is het essentieel om ook in persoon weer eens bij te praten in plaats van via de telefoon of de digitale snelweg." De Contacta.nl is een algemene be- drijvenbeurs met een grote diversiteit aan branches. Sleutelwoorden zijn professionaliteit en fine tuning. Dat zie je ook terug op het Schou wen-Duivelandplein. „De Contac- ta.nl krijgt een steeds professionelere uitstraling. Wij spelen daarop in door het Schouwen-Duivelandplein van uniek materiaal te maken: karton. Wij hechten hoge waarde aan milieu vriendelijkheid en duurzaamheid. Wat dat aangaat is karton het meest geschikte materiaal. De wanden, ta fels en stoelen zijn allemaal van gere cycled karton gemaakt. Alle stands op het plein hebben daardoor dezelfde uitstraling, maar toch met alle ruimte voor eigen inbreng van de individue le bedrijven." Cees Bolijn is een van de vele innova tieve ondernemers op Schouwen-Dui- veland. Zijn bedrijf maakt onder ande re spandoeken, reclameborden, vlag gen en autobelettering. In de afgelopen jaren zijn er forse in vesteringen gedaan in vernieuwende producten. Zo schafte JMC voor een half miljoen euro de 'meest duurzame grootformaat UV productieprinter van Europa' aan. Ideaal voor grote or ders. Voor de Olympische Spelen van 2012 in London verzorgde het bedrijf uit Bruinisse 3.000 vierkante meter eindpodium voor de slotceremonie. „Wij leverden 28.000 kilogram hout, twee vrachtwagens vol. We plaatsten ruim 200 vierkante meter per uur. Daar mogen we best een beetje trots op zijn. mers als de gemeente zijn enthousiast met het nieuw leven ingeblazen pavil joen. Het is belangrijk dat de mensen ons herkennen, dat ze weten dat we er staan. Het Schouwen-Duiveland plein biedt een grote diversiteit aan bedrijven, met een grote gezellige ho reca waardoor het netwerken extra wordt gestimuleerd. De ondernemers kunnen met de klanten in een sfeer volle en ruime ambiance even rustig zitten om te netwerken. Daarnaast is er ook veel kruisbestuiving tussen de standhouders onderling. We zijn in feite allemaal klanten van elkaar. Vandaar dat we ook op de Contacta.nl een sterke focus hebben op versterking van de onderlinge sa menwerking. We hebben gemerkt dat de deelnemers ambassadeur wor den van elkaar. Je brengt drie dagen met elkaar door en leert elkaar op een andere manier kennen. Je ziet van el kaar welke producten en diensten in de markt worden gezet, terwijl de overtuigingskracht van een derde gro ter is dan die van jezelf. Bij ons wordt op alle stands ook reclame gemaakt voor de andere deelnemers", aldus Cees Bolijn. Reboard Zijn bedrijfJMC is producent van de stands die compleet gemaakt zijn van 'reboard' ofwel gerecycled karton. „Er staan veel bedrijven uit het Mid den- en Kleinbedrijf, vooral uit Zee land en Brabant. Het doel is netwer ken en contacten leggen binnen de re gio. Elk bedrijf heeft een link met an dere bedrijven. Zo kunnen we elkaar introduceren bij eikaars klanten. Die koppelingen naar potentiële nieuwe klanten zijn erg belangrijk, maar het zelfde geldt voor het onderhouden van de contacten met bestaande klan-

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2014 | | pagina 96