Interactieve educatie op Nieuw Column Colofon FOTO VOORPAGINA: Het affiche van Contacta.nl 2014. 4, 5 en 6 november in de Zeelandhallen in Goes. CONTACTA.NL |ntro Kansen versus Bedreigingen Online krantenmagazine Blendle s Een prachtig thema 'de nieuwe wereld', daar kun je economisch wat mee. Columbus ontdekte de nieuwe wereld, al noemde hij dat zelf niet zo. Schrijvers als Ge orge Orwell en Isaac Asimov creëerden een nieuwe wereld, net als regisseur George Lucas met de Star Wars films. Ondernemers als Derk Sauer en Alexander Klop ping exploiteren de nieuwe wereld. En dit is geen waarde oordeel, want dat doen zij met durf en op inspirerende wij ze. We kunnen er van leren en ons voordeel mee doen, ook door hun bijdrage aan deze Contacta.nl. Werken we in Goes en Zeeland ook aan die nieuwe wereld. Jazeker, wat te denken van de aquacultuur, zilte teelt, bioba- sed productie, blauwe energie en zoiets als het nieuwe win kelen. Maar ook de constructies en technieken in waterkerin gen en machines zijn een voorbeeld, net als het 3d printen en de robotisering in de landbouw. Tastbaar worden straks nieuw; de marinierskazerne in Vlissingen, een afslag van de A58 naar bedrijventerrein De Poel en de extra zeesluis bij Terneuzen. Maar de echte nieuwe wereld zit in het hoofd en handelen van ondernemers. Het voortdurend bezig zijn met je producten, of je nu een advies- of maakbedrijf hebt. Grenzen verleggen, innoveren en kwaliteit leveren. En dat kunnen we op de Contacta.nl zien. Rene Verhulst Burgemeester van Goes Illustratie: LMG deOndernemer is een uitgave van Wegener Media deOndernemer heeft een bereik van 175.600 lezers Erik van Gruijthuijsen VORMGEVING: Angela van Eek Bianca Beekers ADRESGEGEVENS: Postbus 91 4330 VB Middelburg E: deondernemer@pzc.nl REDAGTIE: Ron Gregoor T: 088-0137114 COMMERCIE: Ivo van der Velde Marcel Schreur salescoördi natie WEBSITE: In nieuwe wereld De jonge internet goeroe Alexan der Klopping is internetjournalist en ondernemer. Hij vertelt graag over de waan van de dag en over de belangrijke stromingen en veranderingen op internet en de invloed op de maatschappij. Tekst: An net van de Ree Foto: LMG GOES - Inspirerend en enthousiast vertelt hij over 'de nieuwe wereld' en bereikt met zijn brede kijk op de kan sen van internet een groot publiek. Zijn verhaal is pakkend verhaal met veel beeld- en videomateriaal, waar bij hij de mensen in de zaal goed weet te betrekken. De onderwerpen die aanbod komen zijn een mix van watje ook op zijn eigen blog en in zijn tweets tegenkomt. Hij praat over nieuwe technologie die van invloed kan zijn op de maatschappij en het on dernemerschap, zoals de Square rea der, apps, algoritmes, nieuwe trends zoals DIY, Tech shops en ga zo maar door. In april stond hij voor het eerst voor een groep Zeeuwse ondernemers in De Mythe in Goes en dat smaakte naar meer. Zijn verhaal is enorm inspi rerend maar het roept ook vragen op. Hoe kun je alle data die je verzamelt via internet en social media ook ge bruiken om jouw bedrijf nog beter te laten presteren en te innoveren? Digi tale data levert nl. een schat aan infor matie op, die veel bedrijven nog niet efficiënt benutten. Dat kan veel beter. Het directe contact dat iedereen via zijn smartphone nu of bijv. google glass in de toekomst heeft, geeft on dernemers kansen, waar ze nu nog geen vat op lijken te hebben. Het is echter niet alles goud wat er blinkt. De 'schat' aan informatie, dus ook de persoonlijke data, wordt voor bedrij ven direct inzichtelijk, maar wat doe je daar dan als bedrijf mee? Willen we dat wel in onze maatschap pij en is dat ethisch verantwoord? Die vraag werpt Klopping zelf op en ge zien zijn inhoudelijke kennis van alle mogelijkheden, is hij degene die de ethische discussie over persoonlijke data ook kan aanzwengelen. De nieu we digitale wereld kan voor de ene partij kansen bieden, het zijn ook be dreigingen voor de "oude' wereld. Oude verdienmodellen worden letter lijk links en rechts ingehaald door nieuwe initiatieven als Uber. De uit gevers- en muziekwereld werden overvallen door het succes van het on line aanbod en had geen antwoord. De nieuwe en oude wereld verbindt Beleving is belangrijk voor exposanten en bezoekers. In Hal 2 (Westerscheldehal) wordt dit jaar extra uitgepakt met de inrichting van een E-Academy'. Het wordt een interactieve setting waarin het draait om de snelle wereld van E-commerce en innovatie. Naast een bundeling van deelnemende E-Commerce en ICT bedrijven en organisaties, worden er ook doorlopende korte sessies. De beroemde 'Google Glass' is in samenwerking met Greenhouse Group aanwezig en kan door de bezoekers zelf worden uitgetest. Ook zullen er demonstraties gehouden worden met o.a. 3D brillen en 3D printers. T:advertenties: 088-0139997 www.deondernemer-pzc.nl Tekst: Annet van de Ree Foto's: Dirk-Jan Gjeltema GOES - In de nieuwe wereld is onli ne communiceren een must. Social media, twitter, facebook, linkedin, In- stagram, enz. het hoort in uw commu nicatieplan. Benieuwd wat bijvoor beeld Facebook voor uw bedrijf kan betekenen? Bent u op zoek naar een manier om effectieve content te creë ren? Wilt u meer weten over Google Adwords? Ook dan kunt u terecht in de E-Academy! Er zijn diverse sessies over uiteenlo pende onderwerpen. Denk aan de zoekmachineoptimalisatie (SEO), zoekmachinemarketing (SEA) en onli ne bannercampagnes. Ook zijn er ses sies over het creëren van content, za kelijk gebruik van Facebook en de be taalde omgeving van Linkedin. De sessies worden op verschillende ni veaus gehouden, zodat zowel begin ners als gevorderden kunnen deelne men. Beginners starten met de basisprinci pes zoals: Waarom sta ik niet boven aan in Google? Gevorderden maken een verdiepingsslag en leren bijvoor beeld welke tools ingezet worden bij het optimaliseren van een AdWords campagne. De informatie is praktijk gericht, dus u kunt gelijk aan de slag! De sessies worden u o.a. aangeboden door LMG strategie+creatie en ClickR Internetcampagnes. U kunt zich hiervoor vooraf aanmelden via www.contacta.nl programma.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2014 | | pagina 90