Het perfecte boek voor de klant vinden WERKEN 17 maar den voor van bijvoo gekoppeld DE UITDAGING In De Uitdaging vertelt elke week iemand, aan de hand van vijf vragen, over zijn of haar werk. Wat is het voor werk? Wat geeft voldoening en waar ligt de grootste uitdagingVandaag: Anne de Jager, boekverkoper foto: Dirk-Jan Gjeltema Waaruit bestaat uw werk? „Eén van de belangrijkste onderdelen van mijn werk is het voorlichten van mensen, het ondersteunen van klanten. Bijvoorbeeld als ze een boek zoeken voor iemand in een bepaalde leeftijds groep of met bepaalde interesses. En na tuurlijk is nieuwe boeken bestellen ook een heel belangrijk onderdeel van mijn werk. Ik lees zelf ook heel veel." Hoe bent u in deze baan terechtgekomen? „Ik ben gek op boeken. Altijd geweest. Ik ben ooit begonnen in een biblio theek, maar dat werk vond ik te eenzij dig. Ik wilde meer met boeken doen. Daarna heb ik gewerkt bij boekhandel Fanoy in Middelburg, wat nu de Drvk- kery is. Ik heb toen ook heel veel aan voorlichting op scholen op Walcheren gedaan. En nu werk ik bij boekhandel De Vries in Zierikzee, waar ik ook een kookwinkel heb. Héél anders, maar ook heel leuk." Waar haalt u de meeste voldoening uit? Het allerleukste is als iemand een boek bij je heeft gekocht en dan na een paar dagen of een week weer in de boekhan del komt en zegt van 'Dat boek dat je me verkocht hebt was écht een schot in de roos.' Wat is het leukste aspect aan dit werk? „Je hoopt altijd de liefde voor het boek over te kunnen dragen. Want ondanks alle digitale belezing blijft er toch be hoefte aan een tasbaar boek. Dus ga je in de winkel met mensen in gesprek en probeer je uit dat gesprek te destilleren welk boek iemand zoekt. Vaak kun je met goede gerichte vragen heel veel te weten komen. Dat is voor mij echt een sport geworden." Wat is de grootste uitdaging in uw werk? „De grootste uitdaging is precies dat boek te vinden dat iemand zoekt. Het perfecte boek voor de klant." rd e lar len kt ?t mo ■recht etagè t kun Duffet proe verijtjes met daarbij uiteraard ook een onbreek bare, slijtvaste en vaatwasbestendige variant. Het geheel is afgemaakt in een prachtige bro chure vol food en foodgerelateerde producten. Als ondernemer word je in één keer op de .trend geattendeerd, krijg je heldere uitleg over je zoiets aanpakt, word je geïnspireerd met voor gerechten en presentatie en je kan op één adres verkrijgen. De filosofie van is dat ze graag klanten wil helpen zich- te onderscheiden. Er zijn ook mogelijkhe- voor bedrijfsondersteuning op het gebied bijvoorbeeld evenementen, workshops, een administratiesysteem en een cen traal bestelsysteem. Sinds dit jaar introduceert Sligro een heel nieuw concept voor haar zelfbedieningsgroot- handel onder de naam 'Sligro 3.0'. Hiermee pre senteert het concern zich versterkt op de markt als foodprofessional. Het concept zit boordevol versspecialisme (van 1500 soorten kaas tot 750 exclusieve wijnen) en zelf proeven heeft een grote rol. Koole: „Ik denk dat de groothandel in de toekomst niet zonder vers kan." Het bedrijf wil 'Sligro 3.0' de komende vijfjaar over Neder land uitrollen. Culinair Nederland wordt steeds gevarieerder en bourgondischer en Sli gro speelt daarin een vooruitstrevende rol. SLICRO TERNEUZEN, DE FEITEN ZATERDAG 1 NOVEMBER 2014 a onderscheidend ag i „We willen een horecagroothandel en totaalleve rancier voor foodprofessionals zijn", zegt Peter Koole (r), vestigingsdirecteur van Sligro Terneu- zen. foto Ronald den Dekker Sligro Food Group is op 17 april 1935 opge richt als groothandel in margarine, vetten en oliën door Abel Slippens, grootvader van de huidige directievoorzitter Koen Slippens. In 1961 werd de eerste Sligro Zelfbedienings groothandel geopend. Het huidige netwerk omvat 47 Sligro-vestigingen en 8 bezorggroot- handels. Door de overname van EMTE Supermarkten in mei 2002, werd Sligro Food Group voor het eerst met eigen supermarkten actief. Op 20 oktober 2014 was het 25 jaar geleden dat Sligro Food Group N.V. - destijds Sligro Be heer N.V. - naar de beurs ging. Sligro Food Group N.V. had in 2013 een to taal omzet van circa 2,5 miljard euro Sligro Terneuzen biedt werk aan 10 fte en 2 parttimers. In totaal biedt het concern op fte-basis werk aan zo'n 5000 mensen. Sligro Terneuzen heeft rond de 30.000 artike len in het assortiment. Het totale Sligro assor timent ligt rond de 60.000 artikelen. Zo'n 70% van de artikelen is food, de overige 30% gerelateerde non food. Sligro Terneuzen ontvangt zo'n 1100 bezoe kers per week. De bedrijfsvorm is een N.V. In Maastricht en Gouda bevinden zich de eer ste twee Sligro 3.0. Het nieuwe groothandels concept. Bron: Sligro Terneuzen.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2014 | | pagina 17