Woonboulevard Poortvliet Woonboulevard Poortvliet springt in op de leesdicht- heid van de krant en plaatst daarom elke twee weken een paginagrote advertentie. Nilsson Bij Nilsson in Goes werken reclamespecialisten en marketeers VERHUIZING PZC 19 In onze optiek wordt de PZC goed ge lezen", zegt algemeen directeur Her men Bouman. „Bovendien heeft de krant een unieke, hechte relatie met de Zeeuwen. Voor ons is belangrijk dat de advertenties opvallen in het versprei dingsgebied waar onze klanten zitten. Dat is in een groot deel van zuidwest Neder land." Hermen Bouman is van mening dat her haaldelijk adverteren het meeste effect heeft. „Mensen gaan de advertenties her kennen. We hopen dat onze klanten met een aan onze zaak denken op het moment dat ze iets nieuws in hun interieur nodig hebben." Woonboulevard Poortvliet is een trouwe adverteerder in de PZC. Het familiebedrijf met een showroom van 50.000 vierkante meter meubels gebruikt de advertenties hoofdzakelijk om het bestaande assorti ment aan te prijzen. „Ook nieuwe collec ties brengen we altijd onder de aandacht. Evenals aanbiedingen en de uitverkoop. Daarnaast kondigen we ook onze speciale openingstijden op feestdagen uitgebreid aan. Zo zijn we altijd open op tweede kerst, tweede paasdag en Hemelvaartsdag." Of de meubelzaak met advertenties in het regionale dagblad het gewenste resultaat bereikt, is soms moeilijk te achterhalen vol gens Hermen Bouman. „Naast paginagrote aankondigingen in de PZC maken we ook gebruik van plaatsing in andere reclame-ui- tingen zoals de weekkranten, in folders en online. Het is onduidelijk of de mensen na het lezen van de krant de winkel bezoeken of via folders of andere bladen bij ons te rechtkomen." Dat de lezers van de krant be horen tot de doelgroep van Woonboule vard Poortvliet is zeker volgens de adver teerder. „Onze doelgroep is heel breed, die bestaat uit alle lezers van de PZC." Al vijfentwintig jaar gebruiken zij hun creatief talent om de juiste boodschap op een effec tieve manier over te brengen. „En dat is een hele kunst om dat goed te doen", zegt directeur Herman Kraamer. „Iedereen heeft zijn eigen specia lisme dat hij of zij inzet om een doel of doelgroep te bereiken. Vandaar dat we ons zelf communicatiekunstenaars noemen." Het bureau heeft veel vaste opdrachtgevers in Zeeland. Onder andere Gemeente Goes, Zeeland Seaports, Veiligheidsregio, DELTA en Arcus Resorts. Nilsson adviseert zijn klanten over succesvol campagnevoeren. Of zoekt naar de beste manier om produc ten of diensten op de kaart te zetten. On der andere door online media, maar ook met offline communicatiemiddelen zoals een advertentie in een dagblad. „We heb ben daardoor vaak met uitgevers te maken. Van landelijke kranten en van regionale dagbladen, maar ook van huis-aan-huisbla- den. Zo hebben we nauwe contacten met Wegener in Vlissingen." Om een boodschap over te brengen, is het van belang de doelgroep te kennen. „Als we die denken te bereiken via een lokaal dag blad, dan adviseren we onze klanten een ad vertentie in de PZC te plaatsen. Veel Zeeuw en hebben een abonnement en zijn trouw aan hun regionale krant. Als ze de krant niet privé hebben, lezen ze 'm wel op hun werk. Zo bereik je een behoorlijk grote groep." Afhankelijk van het product dat aandacht moet krijgen, kiest Nilsson het medium. „Wil een bedrijf consumptiegericht recla me maken, dan adviseren we bijvoorbeeld te adverteren in een huis-aan-huiskrant als De Bevelander of De Faam. Gaat het om fi nanciële producten, personeelsadvertenties of advertenties voor de zakelijke markt, dan kiezen we voor de PZC. Maar het kan ook een mix zijn van beide bladen of we maken een combinatie met landelijke dag bladen. Uiteindelijk gaan we steeds uit van doel en doelgroep en komen we vaak op een crossmediale mix uit. In welk blad of welke krant je ook adverteert, het gaat uit eindelijk altijd om het effect." DONDERDAG 30 OKTOBER 2014 adverteerders I Herman Bouman van Woonboulevard Poortvliet. I Herman Kraamer van Nilsson.

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2014 | | pagina 71