Special: Ondernemer B02 Gideon Peijnenburg Verhaegen Peijnenburg Netwerk Notarissen Rob Mulder The World of Drinks Lieneke de Wolf Tim^online Robert Ros Skidöme Frank Buysse Mauritshof Annemarie Roffel Golden Tulip hotel J'Escaut 'Als bedrijf willen wij uitdragen dat wij jong en ondernemend zijn. B02 sluit daar perfect op aan. Door de sponsoring staan wij boven dien vooraan bij het grootste netwerkevene ment van Zeeuws-Vlaanderen. Uiteindelijk hopen we via het evenement Zeeuws-Vlaam se ondernemers aan ons te binden, voor wie wij in de toekomst alle notariële zaken mogen regelen. De economische kansen van Zeeuws-Vlaande ren zullen met name liggen in de innovatie en het Belgische achterland. Er moet geprobeerd worden nieuwe industrieën en ICT-diensten naar Zeeuws-Vlaanderen te trekken, zodat ook hoger opgeleiden naar hier komen en ook in deze regio zullen blijven. Ondanks de vergrijzing en voorspelde krimp van de regio zien wij de toekomst erg positief tegemoet. Wij zullen ons wel actiefin de markt moeten blijven begeven en blijven inzetten op per soonlijk contact en servicegerichtheid en auto matisering B02 is het netwerkevenement van Zeeuws-Vlaanderen. Ondernemers ontmoe ten elkaar en leggen netwerkcontacten voor de komende jaren waardoor de economie in deze regio blijft draaien. Ook brengt het eve nement bezoekers van buiten, die daardoor wellicht interesse krijgen om actief te zijn op de Zeeuws-Vlaamse markt' 'Wij willen ons bedrijf graag presenteren aan ondernemend Zeeuws-Vlaanderen, omdat we menen van toegevoegde waarde voor de hore ca in Zeeuws-Vlaanderen te kunnen zijn. Doel \can onze sponsoring is het vergroten van onze naamsbekendheid. Speerpunten van ons bedrijf zijn service, kwaliteit en vooral onaf hankelijkheid. De Zeeuws-Vlaamse jongeren zijn de belang rijkste factor voor de toekomst. Zij trekken nu weg zodra ze gaan studeren. Belangrijk is om werkgelegenheid voor deze groep te creëren. Als deze groep verleid kan worden om terug te komen, zal de vergrijzing afnemen. Zeeuws-Vlaanderen als vestigingsregio in de markt zetten kan hierbij een middel zijn. Goedkoper en rustig wonen, de randstad rede lijk goed bereikbaar. In de huidige maatschap pij kunnen veel functies ook vanuit thuis inge vuld worden. De focus op recreatie en toeris me en het blijven benadrukken van de hoge culinaire standaard heeft een positieve invloed op de economie en de horeca. De uitgebreide logistiek en een groot klanten bestand op de andere Zeeuwse eilanden vor men de basis van ons bedrijf. Belangrijk wordt deze in de komende jaren te behouden en daar waar mogelijk nieuwe klanten te werven. Junior Kamer motiveert en inspireert met dit event ondernemers. Wij zijn dan ook trots dat we een van de hoofdsponsors zijn' 'We zijn trouw bezoeker van dit B2B-event. De B02-commissie kreeg ons snel enthousiast door de combinatie horeca en online mogelijk heden. Daarnaast kregen we de mogelijkheid om website, ticket- en stemsysteem naar een volgend level te brengen. B02 biedt ons de kans om de activiteiten van Tim_online op een andere en leuke manier te presenteren, met als publiek zakelijk Zeeuws-Vlaanderen! Innovatie in sectoren waar we sterk in zijn is noodzaak: toerisme, landbouw, industrie. Voorwaarden: goede samenwerking tussen de 3 O's en zorgen dat Zeeland gevrijwaard blijft van regelgeving die ontwikkeling van de diver- se'sectoren hindert. Er is veel vraag naar online dienstverlening; ontwikkelingen gaan erg snel. Bij onze op drachtgevers zien we een toenemende vraag naar digitalisering van processen, waarbij e-commerce ons mogelijkheden biedt die ook toepasbaar zijn in meer traditionele sectoren. Niet alleen qua techniek, ook in online marke ting. De uitdaging zit in het bijblijven met en toepassen van innovaties, steeds met het uit gangspunt dat de klant ervan moet profiteren' B02 is het event waar je gewoon bij moet zijn. Dé keuze voor horeca, zo'n belangrijke sector in Zeeuws-Vlaanderen, boort weer een hele nieuwe groep bedrijven aan. De combina tie van zakelijke competitie en gezelligheid staat garant voor succes' 'Skidóme vind het belangrijk om meer (naams)bekendheid te krijgen in Zeeuws-Vlaanderen en de ondernemers ken nis te laten maken met onze organisatie. B02 is een perfect evenement om in contact te ko men met bedrijven in deze regio. Voor Skidóme in Temeuzen ligt er een mooie uitda ging om bedrijven te overtuigen hoe leuk het is om met collega's de piste af te glijden en teambuilding in de sneeuw uit te proberen. Om van geen naar een te komen, zal er door de overheid flink geïnvesteerd moeten wor den om de aantrekkelijkheid van de regio een kans te geven. Opleidingsmogelijkheden, infra structuur, startersleningen, ga zo maar door. Ook zal er op overheidsniveau gefuseerd moe ten worden om slagvaardiger te worden. Ik zie de ontwikkeling van ons bedrijf heel po sitief. We zijn continu bezig ons aanbod voor bedrijven en particulieren te optimaliseren. We zijn blij dat er in en rond ons bedrijf in de ■•2■'ïs&ZtZ Koegors eindelijk beweging is van nieuwe on dernemers, waaronder de fitness en de plan nen voor de binnenspeeltuin. Wij verwachten dat deze trend zeker doortrekt. Netwerkevenementen zijn per definitie inte ressant. Zeker wanneer die gericht zijn om ver bindingen tot stand te brengen. Zeeuws-Vlaan deren mag trots zijn op een evenement van de ze omvang' 'Het thema 'horeca' sluit prima aan bij de acti viteiten van Mauritshof. Een restaurant zijn we niet, maar culinair verwennen van de gas ten kunnen we heel goed. Gasten van B02 hebben hier al een aantal jaren van mogen 'proeven'. Kansen zien wij op het gebied van recreatie en horeca. Zestigplussers gaan langer op vakantie en Zeeuws-Vlaanderen biedt hiervoor uitste kende mogelijkheden. De combinatie met ho reca is belangrijk. Geef eigen mensen, maar ook toeristen het gevoel dat het in Zeeuws-Vlaanderen toeristisch en culinair goed toeven is. Voor deze doelgroep is het aanbieden van een totaalpakket in combinatie met zorg steeds belangrijker, in samenwerking met zorginstellingen en overheid. Wij willen ook bedrijven in de Belgische grensstreek laten kennismaken met het Mau ritshof. Daarnaast het bedrijfsleven in de Ka naalzone blijven volgen en zakelijk Zeeuws-Vlaanderen blijven (ver)binden aan het Mauritshof. De nieuw aangelegde N61 zorgt ervoor dat de bereikbaarheid van IJzen- dijke nog beter wordt. B02 is in de loop van de jaren uitgegroeid tot één van de belangrijkste netwerkbijeenkom sten in onze regio. Samenwerken zien we wel als een kans en versterking van je eigen onder neming. B02 is het moment om nieuwe con tacten op te doen en bestaande contacten te versterken' 'Junior Kamer Zeeuws-Vlaanderen zet zich al jaren in voor ontwikkelingen in de regio waar bij ondernemers worden geïnspireerd en gesti muleerd. Dit jaar staat B02 in het teken van horeca, een branche die erg belangrijk is voor de Zeeuws-Vlaamse economie. De horeca heeft in deze onzekere periode een duwtje in de rug nodig, en wij als hotel- restaurant vin den het dan ook van belang om dit initiatief te ondersteunen. De ontwikkeling van de kern Terneuzen tot regiostad is een kans die veel aandacht be hoeft. Een langetermijnvisie voor een aantrek kelijk leef- en verblijfsklimaat geeft een extra impuls aan bezoekers vanuit de regio, het kust gebied en België om Terneuzen en omgeving te bezoeken. Dat zorgt voor economische ont wikkeling en werkgelegenheid. Als hotel-restaurant moeten we ons sterk ma ken voor bedrijvigheid in de regio en aan dacht besteden aan toerisme. Wanneer we niet blijven ontwikkelen op deze gebieden komt de horeca stil te staan. De gemeentes moeten het bedrijfsleven stimuleren om stil stand te voorkomen. We moeten vooruit kij ken. B02 is niet voor niets al jaren het grootste B2B-event in de regio. Het stimuleren en in spireren van ondernemerschap, bijdragen aan de ontwikkeling van de regio staat vooraan. Een geweldig initiatief dat we moeten blijven ondersteunen'

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2014 | | pagina 113