Special: a C )ndernemer B02 Johan de Winter - Rabobank Zeeuws- Vlaanderen Anneline Nieuwenhuijse Nobus Advocaten Henno Cysouw Henno Cysouw Optiek Annelies Korst Recht door Zee Marcel Schreur deOndernemer PZC/ BNDeStem 'Met 68.000 klanten en een marktaandeel van vijftig procent in het zakelijk verkeer -negen tig procent zelfs in de agrarische sector- is de Rabobank de grootste financiële dienstverle ner in Zeeuws-Vlaanderen. B02 biedt de gele genheid ons als bank te presenteren bij zake lijk Zeeuws-Vlaanderen. Deze regio heeft veel te bieden. Ik héb voor Rabobank enkele jaren in de Hoeksche Waard gewerkt; je ziet parallellen met Zeeuws-Vlaanderen. Havengebonden indus trie, maar ook rust en ruimte. Zeeuws-Vlaan deren voert promotiecampagnes om kenmer ken en identiteit van de streek te benadruk ken. Dat onderscheidend vermógen moetje blijven stimuleren en verbeteren. Denken, doen en uitvoeren van kansen -het gaat om daadkracht. De overheden hebben daarbij de taak om te faciliteren en waar mogelijk te on dersteunen. Rabobank Zeeuws-Vlaanderen is toekomstge richt, wil dichtbij klanten staan. De wereld ver andert voortdurend, de digitalisering is een ge geven waar je niet omheen kunt. Dat heeft ook consequenties voor je bedrijfsvoering, in welke branche dan ook. Maar als coöperatieve bank blijven we nadrukkelijk onderdeel van de samenleving, particulier en zakelijk. Netwerken is erg belangrijk. Met B02 geeft Junior Kamer zakelijk Zeeuws-Vlaanderen ge legenheid tot ontmoeting. Het evenement is een kruisbestuiving, waar ondernemers en be stuurders kennis kunnen uitwisselen en brancheoverschrijdend ontwikkelingen kun nen bespreken. Dat is winst' titie en gezelligheid staat garant voor succes' 'B02 is een stimulans voor ondernemers' Een evenement als B02 kan niet slagen als er geen geld is. En geld komt in de regel van de sponsors. B02 is, zo meldde voorzitter Richard Reyniers, afhankelijk van die goedwillende sponsors. Sinds jaar en dag heeft de commissie, die voor de Junior Kamer Zeeuws-Vlaanderen evenementen als BOV, BOOST en B02 organiseert, een uitstekende band met het bedrijfsleven uit de regio. De deelname van ruim 120 sponsors onderstreept de impact van de grootste zakelijke netwerkbijeenkomst van Zeeuws-Vlaanderen. Elf hoofdsponsors heeft B02 dit jaar. We stellen ze op deze pagina's aan u voor. 'Wij bedienen veel zakelijke cliënten in Zeeuws-Vlaanderen. B02 bewijst dat het mo gelijk is om een evenement op te zetten dat breed wordt gedragen door 'zakelijk' Zeeuws-Vlaanderen. De organisatie kost ener gie, maar natuurlijk ook geld. Om onze sympa thie voor het evenement te tonen, hebben wij ervoor gekozen om hoofdsponsor te worden. Vlaanderen is, meer dan 'de overkant' ons achterland. Het is zaak dat 'wij' ons meer en meer richten op Vlaanderen. Voor de over heid is de uitdaging ervoor zorgen dat de regel geving zodanig wordt aangepast dat grensover schrijdend ondernemen niet wordt belem merd door allerhande regels. Als dit lukt vin den de ondernemers hun weg vanzelf. De wereld van de zakelijke dienstverlening ver andert snel. De uitdaging is om, tegen een re delijke prijs, 'toegevoegde waarde' te bieden aan de cliënt. Met andere woorden: je moet meer te bieden hebben dan de concurrentie. De concurrentie komt voor de advocatuur niet vanuit de advocatuur zelf, maar vooral vanuit tal van andere aanbieders van juridische diensten. De advocatuur moet een betere kwa liteit (blijven) bieden. Wij gaan er vanuit dat wij daarin slagen en hebben vertrouwen in de toekomst. B02 is erg belangrijk, onder meer, maar niet uitsluitend, vanwege de publiciteit die het evenement krijgt' 'Het is belangrijk dat bedrijven initiatieven als B02 ondersteunen; zorgen dat bedrijven uit de regio via netwerken kennis met elkaar ma ken. Ook is Junior Kamer de 'kraamkamer' van aanstormend talent dat de regionale econo mie een boost kan geven. Belangrijk is dat wij hen de kans geven 0111 in deze regio te kun nen werken en wonen. De toekomst van Zeeuws-Vlaanderen zie ik niet zo zwaar in. Immers, Zeeuws Vlaanderen is het begin van Europa het 'Florida' van Ne derland. Vele kansen liggen er in het toerisme en industrie. Op dit moment wordt de infra structuur enorm verbeterd. Belangrijk is dat de politiek het midden- en kleinbedrijf-de motor van de economie- extra aanjdacht geeft, ook voor een prettig woon- en werkklimaat. Door de vergrijzing zal de omzet van ons be drijf toenemen. Ook wij zullen constant de vinger aan de pols moeten houden om te zor gen dat de omzet op niveau zal blijven en/of zal stijgen. Belangrijk is dat wij als werkgever de plicht hebben om de werkgelegenheid in ons bedrijf veilig te stellen. Dit vergt dus intern en extern gericht onderne merschap! Zaken doen is elkaar omzet gun nen. Dit gegeven is de basis om omzet te gene reren in de regio' 'Als reclamebureau ondersteunen wij graag re gionale (bedrijfs)evenementen, omdat we de regionale economie erg belangrijk vinden. Door het belangeloos inzettefi van onze exper tise, krijgen dergelijke evenementen een pro fessionele uitstraling. De insteek van Recht door Zee is om jong ta lent een kans te bieden, zodat deze hun bin ding met de regio behouden. De economische kansen voor Zeeuws-Vlaanderen vallen of staan met de gunfactor binnen de streek. Zo lang we allemaal blijven inzien dat elkaar op drachten gunnen onze regio versterkt, komt dat helemaal goed. Soms zouden overheden hier een voorbeeld aan moeten nemen. Het idee dat 'wat van ver komt, beter is' is al lang achterhaalt. We hebben gemerkt dat zolang we inzetten op een hoog serviceniveau, we nog altijd blij ven groeien. Wij bieden net iets meer, denken mee in het belang van de klant. Mond-tot-mondreclame is een belangrijke tooi: goede service verkoopt zichzelf. B2B-events spelen daar natuurlijk ook een rol in. Als deze trend zich verder voortzet ver wachten we nog een duidelijke groei bij Recht door Zee. Een kwalitatief goed event als B02, wat blijft prikkelen en inspireren, en tevens een goede ontmoetingsplek voor ondernemers is, zal al tijd een stimulans voor ondernemers en de re gionale economie zijn' 'Als business-tot-businessplatform wil deOn dernemer de verbindende factor zijn met le zers, bedrijven, ondernemers en events. Juist daarom ondersteunt deOndernemer al vele ja ren dit event. Zeeuws-Vlaanderen biedt tal van kansen voor recreatie/toerisme, zorg, industrie. Het belang rijkste is echter dat Zeeuws-Vlaanderen trots is op dit stukje van Zeeland en dat ook uitge- draagt. Daarbij dient de verbinding met andere regio's, sectoren en partijen gestimuleerd te worden. Los van een eventuele overname of fusie, zul len wij ons als uitgever moeten aanpassen aan de snel veranderende markt. Qua advertentie verkoop betekent dat een transitie van product verkoop naar klant- en oplossingsgericht ver kopen, waarbij zelfs producten van derden ge adviseerd en verkocht kunnen worden. Voor ons portfolio willen wij de jongere doelgroe pen meer aanspreken en vooral onze online proposities uitbreiden en verbeteren. Uiteinde lijk zijn content en bereik het fundament van ons bedrijf en dat blijven wij zo goed mogelijk vermarkten met nieuwe en traditionele pro ducten. Binnen Zeeland en dus ook binnen Zeeuws-Vlaanderen hebben bedrijven elkaar nodig. Door de verbinding te zoeken wordt wederzijdse versterking gerealiseerd. B02 draagt bij aan verbinding en dus aan verster king van de regio'

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2014 | | pagina 112