De klant een goed gevoel geven is mooi WERKEN 17 DMARC DE UITDAGING In De Uitdaging vertelt elke week iemand, aan de hand van vijf vragen, over zijn of haar werk. Wat is het voor werk? Wat geeft voldoening en waar ligt de grootste uitdaging? Vandaag?Niek van Helle man van wijnhandel De Moriaan in Middelburg. foto Lex de Meester Waaruit bestaat uw werk? „Het verkopen van wijn aan particulie ren en de horeca, het geven van advies over te serveren wijnen en het samen stellen van de wijnkaart als een restau rant dat aan ons vraagt. Verder houd ik de webwinkel in de gaten en we voeren onze eigen administratie." Hoe bent u in deze baan terechtgekomen? „Ik en mijn compagnon Gertjan Franke hebben dezelfde route gevolgd, deels onafhankelijk van elkaar. Horeca-oplei- ding, gastheerschap in een restaurant en uiteindelijk zijn we elkaar voor het eerst tegengekomen toen we samen werkten bij wijnkoperij Van Leerzem. We kwamen daar beiden terecht omdat een wijnhandel beter te combineren is met een gezin dan met het gastheer schap in een restaurant." Waar haalt u de meeste voldoening uit? „Het tevredenstellen van de klant. Dat-ie met een goed gevoel bij ons de winkel uit loopt en vooral als-ie met een goed gevoel weer bij ons terug komt. Dat we een eigen zaak hebben en bijna alles zelf doen en veel zelf kun nen bepalen, geeft trouwens ook veel voldoening." Wat is het leukste aspect aan dit werk? Dat het heel breed is, lekker divers, je doet van alles: inkoop, verkoop, bezor ging, administratie, contact met men sen. Voor dat laatste plannen we graag extra tijd in zoals bijvoorbeeld bij de be zorging. Een oudere dame hoeft echt niet zelf die doos wijn naar de keuken te brengen. Dat doen wij voor haar." Wat is de grootste uitdaging in uw werk? „We willen graag bij de betere wijnwin kels van Zeeland horen. We voeren op dit moment meer dan zeshonderd ver schillende wijnen, maar waar mogelijk en zinvol willen we dat nog wel wat uit breiden. En we willen graag een sterk ere positie in de horeca. Laatst bij een eetrecensie over de Kloveniersdoelen in Middelburg werd onze wijn met name genoemd en geroemd. Geweldig toch!" band kan je geen goed product maken. Alles gaat steeds gemakkelijker, maar je moet ook zor gen dat je scherp blijft", vertelt Dorst. Vooral in vastgoed en automotive heeft DMARC zich door jarenlange relaties tot een specialist ont wikkeld, waarbij frisse uitdagingen zeker niet uit de weg worden gegaan. Recent werd door DMARC nog de verpakkingslijn voor een nieuw ijsmerk, Rebels, ontworpen. Belangrijk uitgangspunt voor een campagne is het vaststellen wat een ondernemer nu precies wil en waarom. „Dat benaderen we heel prak tisch. We gaan met onze klant sparren, informa tie uitwisselen en uiteindelijk komen we tot een onderbouwd advies. Dat kan ook zijn om iets juist niet te doen. De klanten zijn kritisch, ze willen graag weten waar hun geld naar toe gaat en wat het oplevert." Komt het tot een nieuw project dan volgt er een plan van aanpak met meerdere opties en een concept als praat- plaatje. De visie van de ondernemer wordt daar in gerespecteerd, maar DMARC wil wel samen tot keuzes komen die werken. „Als je het pro ces samen in gaat dan kan je veel meer fijnstem- men." Of het nu een design is waarmee de klant vervolgens zelf aan de slag gaat, of het compleet ontzorgen van een campagne, het kan allemaal. „Je moet goed kijken naar wat je Verkoopt' ten opzichte van het middel wat je inzet. Met digitale nieuwsbrieven en social me dia kan je veel bereiken, maar print moet je niet uitvlakken. Een krant of magazine is tegen woordig een relaxmomentje. Zelfs internetim perium Google maakt vaak gebruik van traditio nele print. Dat is toch een leuk spanningsveld", lacht Dorst. ZATERDAG 4 OKTOBER 2014 ons visitekaartje DMARC is op 1 oktober 2002 opgericht. Afgelopen jaar verhuisde DMARC naar de Smithweg in Goes. DMARC biedt werk aan zeven medewerkers en een stagiaire. De orders lopen van erg klein naar erg groot. In totaal verwerkt DMARC zo'n 3000 opdrachten per jaar. Sommige opdrachten lopen jaren door. Zo wordt er al zo'n vier jaar in fa ses gewerkt aan de promotie rondom de nieuwbouwwijk Riethoek in Goes. De bedrijfsvorm van DMARC is een v.o.f. Elke eerste donderdag van de maand kan elke Goese ondernemer gezellig netwerken tijdens de Poelborrel. De Poelborrel is van 16.30 tot 18.30 uur en wordt afwisselend georganiseerd door Bouman KantoorTotaal en DMARC. Bron: DMARC Directeur Mare Dorst: Juist de crisisjaren waren voor ons erg goed." 7 Het kantoor van DMARC in Goes, foto's Mechteld Jansen

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2014 | | pagina 19