is Avonden over loopbaanverandering IJN BEDRIJF 16 WERKEN Het Loopbaantraject Bouw Infra en de EVC-centra Bouw Infra houden op dinsdag 28 oktober een informatiebijeenkomst in Goes over loopbaanverandering. De bijeenkomst aan de In dustriestraat 7 duurt van 19 tot 20 uur. Werknemers uit de bouw en infra krijgen tij dens de open avond informatie over hun loop baan en of zij op basis van hun werkervaring een ervaringscertificaat of diploma kunnen ha len. Het Loopbaantraject Bouw Infra geeft werkne mers in de bouw en infra de mogelijkheid zich om te scholen naar een andere functie. Dat kan zowel een stap omhoog als een stapje opzij zijn. Het loopbaantraject is bedoeld voor elke werkne mer in de bouw en infra, ongeacht leeftijd, ni veau en met of zonder diploma. De enige voorwaarde is dat de deelnemers aan het traject werken volgens de cao voor de Bouw nijverheid en dat de werkgever premies afdraagt aan het Opleidings- en Ontwikkelingsfonds voor de Bouwnijverheid. Het advies en de bege leiding zijn gratis. Daarnaast betaalt het Loop baantraject vaak mee aan de opleidingen die voortkomen uit het advies. Mensen die via het evc-traject alsnog een diplo ma halen, vergroten zo hun kans op behoud van werk. Het Loopbaantraject en EVC-centra zijn zelfstan dige onderdelen van Fundeon. Fundeon is het kennis- en adviescentrum voor het opleiding van personeel in de bouw- en infrasector. Be langrijkste taak van Fundeon is ervoor te zorgen dat opleiding en bouwarbeidsmarkt op elkaar zijn afgestemd. Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden voor de informatiebijeenkomst op www.fundeon.nl/maak-tijd-voor-je-loopbaan De binnenkomst bij DMARC in Goes is een belevenis op zich. Drie supersi- zed hanglampen wenken je met warm licht een rauw industrieel pand in dat toch een huiselijke sfeer weet neer te zetten. Het effect is een gevoel van enthousiasme, gecombineerd met hui selijke behaaglijkheid. Eén wand is ge decoreerd met historische adverten ties van de Goessche Courant, alsof ze het voor ons gedaan hebben. e hebben het bewust in dustrieel gehouden, zegt eigenaar en directeur Mare Dorst (40) uit Goes. „Die pure, rauwe, elemen ten hebben we aangevuld met een huiselijkheid waar je zo in kan stappen en je eigen plekje in kan creëren." Als symbool voor het buiten de kaders denken van een jong en dynamisch re clamebureau fungeert de thuisbasis van DMARC goed, maar zeker ook als inspirerende werkplek. DMARC is 1 oktober 2002 opgericht door Mare Dorst. In september vorig jaar werd een nieuw pand betrokken aan de Smithweg in Goes, di rect aan de Nansenbaan. „De uiteindelijke keu ze van dit pand vond in overleg met het hele team plaats. We werken hier praktisch en di rect, met goede onderlinge contacten en geen bureaucratisch gedoe", vertelt Dorst. Een no nonsense aanpak dus, of Zeeuwse nuchterheid zoals Dorst het zelf noemt. In de twaalf jaar dat de onderneming aan de weg timmert, heeft het veel klanten in het Zeeuwse MKB verwor ven, maar ook in Brabant en verder weten ze de arbeidsethos van DMARC te waarderen. Dorst: „Juist de crisisjaren waren voor ons erg goed. Ik denk omdat we het nuchter aanpak ken, naast onze klanten staan en een stapje extra zetten." Voor zichzelf heeft Dorst nooit veel reclame ge maakt. „Elke folder, huisstijl of site die je ont werpt is een visitekaartje. Het is onze creatieve geest te na om iets te maken dat niet af is. We leveren een professioneel product voor een heel reële prijs." Dat product is wel altijd gericht op het gewenste resultaat. Op de site lezen we: 'We bouwen niet aan middelen, maar aan resul taten'. Voorbeelden van het werk van DMARC zijn de campagnes, met onder andere een maga zine, rondom de nieuwbouwwijk Riethoek in Goes en een campagne voor OLOV® (Volvo) met een uitnodiging om het Nederlandse zeil schip Brunei eens van binnen te bekijken. „Ver trouwen is in ons vak belangrijk. Je krijgt een blik in de keuken van je klanten en kan bij stra tegische keuzes betrokken raken. Naarmate het wederzijdse vertrouwen groeit, ontstaan er steeds meer langetermijn-relaties. Je gaat elkaar beter begrijpen. Dat is ook nodig, zonder die door John de Kok Naam: Sjoerd Flikweert (22) Woont: Zierikzee Functie: Accountmanager „Eén van de specialismen van DMARC is het realiseren van een gratis krant of magazine ter gelegenheid van bijvoor beeld een bedrijfsopening of een jubileum. Vaak loopt het eerste contact met een poten tiële klant via mij. We streven er dan naar dit geheel te fi nancieren door het werven van adverteerders. Zo'n pro ject opzetten en uiteindelijk een product leveren waar de klant enthousiast over is, geeft echt een kick." Naam: Danny Hout (33) Woont: Heinkenszand Functie: Grafisch vormgever „Ons werk is heel divers. Je werkt samen met veel bedrij ven en krijgt daardoor met steeds een andere branche te maken. Dat is natuurlijk elke keer een nieuwe uitdaging. Door de juiste vragen te stel len, zoek ik de passende rich ting. Ik ontwerp onder ande re logo's en websites. Dat is zowel creatief als technisch werk dat vaak samen opgaat. Vooral het creatieve aspect is erg inspirerend om mee be zig te zijn." Naam: Marieke Mol (28) Woont: Heinkenszand Functie: Communicatie adviseur en grafisch vormgever „Het grootste compliment dat je kan krijgen, is te horen dat je DMARC moet beléven. Je gaat met een opdracht aan de slag en vervolgens legt die klant alles bij je neer. Dat is toch het beste compliment. Ik word tijdens projecten overal bij betrokken en heb direct contact met de klan ten; het voelt soms alsof het je eigen bedrijf is. Een stukje organisatietalent kan ik hier ook kwijt. Dat is weer leuk te combineren met de realisatie van magazines en brochures." Wat we maken,

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2014 | | pagina 18