i Maak tijd voor je loopbaan 16 WERKEN IJN BEDRIJF i Dinsdag 28 en donderdag 30 oktober hou den het Loopbaantraject Bouw Infra en de EVC-centra Bouw 8c Infra door het he le land open avonden. Werknemers uit de bouw en infra krijgen tijdens de open avond informa tie over hoe zij een stap kunnen maken in hun loopbaan of op basis van werkervaring een erva ringscertificaat of diploma kunnen halen. Dins dag 28 oktober van 19.00 tot 20.00 uur is er een bijeenkomst in Goes bij Bouwopleiding Zeeland aan de Industriestraat. Het Loopbaantraject Bouw 8c Infra geeft werkne mers in de bouw en infra de mogelijkheid om zich om te scholen naar een andere functie. Dat kan een stap hogerop zijn, maar ook een stap op zij. Het Loopbaantraject Bouw 8c Infra is er voor iedereen van elke leeftijd, elk niveau en met of zonder diploma. De enige voorwaarde is dat de deelnemer werkt volgens de cao voor de Bouw nijverheid en de werkgever premie voor hem af draagt aan het Opleidings- en Ontwikkelings fonds voor de Bouwnijverheid (08cO-fonds). Het advies en de begeleiding zijn gratis. Daar naast betaalt het Loopbaantraject vaak mee aan opleidingen die voortkomen uit het advies. Via een evc-traject alsnog een diploma halen voor opgebouwde werkervaring is ook een goede mo gelijkheid om kansen op (behoud van) werk te vergroten. Het doel van deze voorzieningen is om zoveel mogelijk werknemers te behouden voor de bouw- en infrasector en te investeren in duurza me inzetbaarheid. Het Loopbaantraject Bouw 8c Infra en EVC-cen- tra Bouw 8c Infra zijn zelfstandige onderdelen van Fundeon. Fundeon is het kennis- en advies centrum voor het opleiden en ontwikkelen van personeel in de bouw- en infrasector. Verzekeraar ZLM wil de menselijke maat houden. Als je het goed bekijkt is een verzekering een vreemd product. Je koopt iets zonder dat je er direct wat voor terug krijgt, behalve een bewijs in de vorm van een polis. In principe hoop je zelfs dat je iets koopt waar je nooit gebruik van hoeft te maken. Bij een verzekering blijkt de waarde van je aankoop pas op het moment wanneer je er een beroep op doet. Betrouwbaarheid is een belangrijk thema in de verzekeringswereld. Het is één van de punten die een relatief kleine verzekeraar als ZLM in haar regio groots maakt. „Ver trouwen kun je alleen waar ma ken op het moment dat je voor de klant een probleem kan oplossen", zegt Bram de Jonge (63) uit Bergen op Zoom. De longe is algemeen directeur bij ZLM in Goes. Voorzichtig schuif ik de kleine lettertjes naar voren. De Jonge kan erom lachen: „Ja die hebben we veel, maar we verschuilen ons er niet achter. Bij twijfel ligt het voordeel bij de verzekerde. Dat kunnen we doen omdat we niet naar winstmaximalisatie of een enorme groei streven, we willen een goede verzekeraar zijn". In de visie van ZLM ben je dan helder over wat er onder de verzekering valt, handel je schades snel en goed af en je komt bij een claim niet voor gekke verrassingen te staan. Bij telefonisch contact hoef je niet eerst door een keuzemenu te worstelen. Je krijgt direct een persoon aan de lijn. „We proberen irritaties weg te nemen. Een klant verdient het goed be handeld te worden. De basis is dat we de vraag stelling snel begrijpen. Als je wilt kan je alles via internet afhandelen, maar ook dan hechten we aan even telefonisch contact om te horen hoe het zit", vertelt De Jonge. Kwaliteit staat voor ZLM voorop en dat tegen niet per se de laagste, maar wel een redelijke prijs. Dat het meer is dan een wervend verhaal blijkt uit het feit dat ZLM in 2013 met een rapportcij fer van 8,4 voor het derde jaar op rij als beste schadeverzekeraar uit de bus kwam in een klanttevredenheidsonderzoek van het Verbond van Verzekeraars. „We doen er veel aan om ons in het probleem van de klant te verdiepen. Wij denken van onszelf dat het gewoon is wat we doen", zegt De Jonge. De waardering blijkt ook uit eigen onderzoek. Vergeleken met andere ver zekeraars is de klant loyaal en zou de maat schappij in hoge mate aanbevelen. Toch heeft ZLM volgens De Jonge hooguit een half procent van de Nederlandse schademarkt in handen. „Dat is niet erg. We willen beheersbaar blijven ZLM wil menselijke Naam: Ema Nieuwenhuijze (31) Woonplaats: Goes Functie: Schadebehandelaar Als schadebehandelaar pro beer je mensen die met een melding komen zo goed mo gelijk verder te helpen. Dat kun je doen door de juiste re parateur in te zetten, tot beta ling over te gaan, of door een expert in te schakelen. We be kijken de oorzaak van de scha de en of het gedekt is. Om dat we niet met targets wer ken kunnen we persoonlijk en gericht iedere klant de no dige aandacht en tijd geven. door John de Kok Naam: Boy Ruijgers (36) Woonplaats: Sommelsdijk Functie: Schade-expert Van alles wat rijdt, of gereden heeft, stel ik schades vast. Vaak kan het op afstand via tele-expertise. Soms kijken we ter plekke. Je weet hoe een voertuig in elkaar zit en wat de vervorming inhoudt. Belangrijk is dat je technische risico's goed inschat. Je staat midden in de techniek en te vens ben je spil tussen repara teur, ZLM en klant. We heb ben veel vrijheid. ZLM is een frisse en platte organisatie. Naam: Annemieke Toerse (28) Woonplaats: Oost-Souburg Functie: Acceptant Bij de aanvraag of wijziging van een verzekering krijg je een acceptant aan de lijn. Wij schatten de risico's van het verzekeren in aan de hand van richtlijnen. We kijken on der andere naar eerder gere gistreerde schades en de si tuatie rond het rijbewijs. Elke klant is anders en omdat je de mogelijkheid krijgt om er de tijd voor te nemen kan je goed een gesprek ingaan. De sfeer is goed hier. Er wordt open en goed samengewerkt. Voor medewerkers in de bouw blijven er voldoende mogelijkhe den over om zich te ontplooien, archieffoto Ruben Oreel

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2014 | | pagina 16