De Starter van Weleeranno 2014 Gétel 22 O Iwww.tips4students.nl De starter Nu... Wie Bedrijf Meevaller E-mail De startertoen Centrales Specialist Mogelijkheden nieuwe media Nagenoeg alle ondernemers ken nen de naam 'Social Media', maar weten niet precies welke mogelijkheden deze hun organisa tie kunnen bieden. R.V.I. Consul tancy Innovations helpt MKB-ondernemers met de keuze van de juiste Social Media profilering voor hun organisatie, de integratie en het up-to-date houden daarvan. Tekst: Loes van der Hoeven Foto: Dirk-Jan Gjeltema GOES - "Het gebeurt regelmatig dat ondernemers vanuit het niets in één keer aanwezig willen zijn op Linke- din, Facebook, Twitter enzovoort. Dat is mooi, maar het is verstandiger om R.V.I. Consultancy Innova tions te laten onderzoeken, met de in zet van welke Social Media tooi zij het hoogste rendement kunnen beha len", vertelt eigenaar Ramon van In- gen. "Voor het ene bedrijf blijkt dan een Linkèdin-pagina voldoende te zijn, maar het andere is meer gebaat bij een Facebook-pagina. Wij bepa len dat aan de hand van een commu nicatieonderzoek, waarbij wij de doel stelling en doelgroep van de klant in kaart brengen en aan de hand daarvan een actieplan opstellen. De omvang van het onderzoek en de uitwerking zijn afhankelijk van zijn budget. R.V.I. Consultancy Innovations kan ondernemers begeleiden van een eenvoudig onderzoek tot en met het beheren van de gekozen social media profilering. Daarmee nemen wij de klant veel werk en tijd uit handen, die hij kan besteden aan zijn eigen co re-business. Bovendien is hij voortdu rend actueel aanwezig op de nieuwe media en wordt hij geïnformeerd Ramon van Ingen:1 Social media is voortdurend in beweging.' over de voordelen die toekomstige so ciale media voor hem kunnen beteke nen, want social media is voortdu rend in beweging en wij volgen die ontwikkelingen op de voet." Voor de realisatie van de plannen van hun opdrachtgevers is R.V.I. diverse partnerships aangegaan, bijvoorbeeld met grafische vormgevers en website bouwers. Daarbij ondersteunen zij el kaar en door hun intensieve samen werking kunnen zij elkaar aanvullen tijdens het uitvoeren opdrachten. In 201.3 is Ramon van Ingen aan de Technische Universiteit Eindhoven afgestudeerd in Innovation Manage ment. "Tijdens mijn studietijd heb ik diverse leerprocessen doorlopen, waarbij ik problemen had met de overgangen van de verschillende ni veaus (Havo naar HBO en HBO naar WO), maar ook bij tentamens, wis kunde, groepswerk en ik heb zelfs li chamelijk letsel opgelopen waardoor ik in het ziekenhuis belandde. In die tijd heb ik veel hulp gehad van mijn medestudenten. Doordat ik persoon lijk zoveel leerprocessen heb doorlo pen, heb ik vaak gedacht: "Was er maar iets wat mij kan helpen met mijn studie of iemand bij wie ik met mijn problemen terecht kan of advies kan inwinnen.In die leemte heb ik uiteindelijk zelf voorzien met de oprichting van Tips4Studens.nl", licht Ramon toe. "Op dit nieuwe platform voor MBO+-studenten kun nen zij onder meer gratis tips vinden van hun studiekeuze tot en met het solliciteren naar een baan en hun vra gen stellen en meepraten op het fo- Ramon van Ingen (26) Waar Goes R.V.I. Consultancy Innova tions Begonnen 31 oktober 2013 Klein startkapitaal Tegenvaller Niet altijd steun I nfo@rvi-consultancy-inno va- tions.nl rum. Bovendien kunnen zij tegen de laagste prijs in de bijbehorende web shop 18.000 verschillende kantoorarti kelen bestellen en drie verschillende complete studentenpakketten. Als slo gan voor Tips4Students.nl heb ik ge kozen: 'Elke dag kunnen wij iets le ren met elkaar, met elkaar kunnen wij iets leren elke dag'. Van dit con tact met jong talent plukt R.V.I. ook dagelijks de vruchten." Mijn toekomstplannen? R.V.I. Con sultancy Innovations verder uitbou wen, qua personeel, websites en qua werkgebied, dat zich nu nog tot Zee land beperkt. Binnen onze specialitei ten ligt nog zo'n groot braak terrein dat wij met inzet van social media snel gaan ontginnen!" Bij de start van zijn bedrijf schaf te hij twee occasions aan. Een daarvan is recentelijk verruild voor een gloednieuwe Renault Mégane. Symboliek voor de pro gressie van Gétel. ,,Ik heb tot dus verre ieder jaar geplust", aldus Peter Geene, die ruim zes jaar ge leden voor zichzelf begon. Tekst: Henk van de Voorde Foto: Mark Neelemans HULST - Inmiddels heeft Peter geene de beschikking t over twee me dewerkers in loondienst. Zijn maat schappelijke betrokkenheid blijkt on der andere uit de sponsoring van het orkest de Young Ones en drie teams van Volley Huls Zijn bedrijf is in relatief korte tijd uit gegroeid tot een begrip in Zeeland op het gebied van telecom en automatise ring. De keukentafel is vervangen door een efficiënt ingericht kantoor aan de Tivoliweg, maar de overhead kosten zijn binnen de perken geble ven. Peter Geene startte uitgerekend in het jaar van de economische crisis, maar is desondaq^s^gpfd,|/q^.zyarte cijfers. Het resultaat van hard werken en tevreden klanten. „We zijn altijd met beide benen op de grond blijven staan. Een goede bedrijfszekere oplos sing voor de klant staat bij ons voor op. Ik ben een echte liefhebber van te lecom en automatisering. Het mooie vind ik de combinatie van techniek en persoonlijk contact", aldus Peter Geene. Ook echtgenote Annelies heeft haar eigen bedrijf: Kinderdagver blijf De Tivoli. Ze zijn de ouders van zoon Thijs (18) en dochters Maaike (16) en Femke (14). Thijs bevindt zich in de eindfase van een brede tech nische opleiding aan het Scalda colle ge en is zich al aan het warmlopen voor Gétel. Corebusiness is leveren en installeren van telefooncentrales. Met dien ver stande dat telefonie en netwerkbeheer steeds meer in elkaar over lopen. De meeste door Gétel te leveren syste men zijn op afstand te onderhouden en aan te passen om de klant snel en efficiënt te kunnen ondersteunen. „De integratie van telefoon, pc en in ternet worcjj: steeds verder dporge- Peter Geene. voerd. De techniek wordt steeds ver fijnder, zeker met de combinatie en integratie van mobiele telefonie en smartphones. De digitale snelwegen worden zo £>feed, dat er nog.veel meer toepassingen mogelijk zijn. Denk bijvoorbeeld aan beeldtelefo- nie. Koppeling van vestigingen via 'Voip' neemt toe, zodat er in principe kan worden volstaan met één centrale telefoniste. Ook koppeling met loca ties in het buitenland zie je steeds meer, waardoor er aanzienlijk be spaard wordt op de doorschakelkos- ten", legt Peter uit. In plaats van generalist is hij een echte specialist. „Wij zijn een gespecialiseerd telecom- bedrijf en hebben zeker niet de ambi tie om alles te verkopen. We zijn geen 'kruidenier' die voorziet in aller lei nevenzaken, maar onderscheiden ons met het leveren en installeren van telefooncentrales. De samenleving kan niet meer zonder internet en tele fonie, waardoor storingen zeer hinder lijk zijn. We zijn er voor de klant bij stress en paniek, bijvoorbeeld ten ge volge van calamiteiten zoals de grote storing bij ZeelandNet van eind april. Diverse bedrijven hadden geen inter net en waren daardoor ook telefo nisch niet bereikbaar. Door onze risi cospreiding op het gebied van netwer ken, konden we ook toen de klant zo veel mogelijk ontzorgen." Ql www.getel.nl rt'ibiow fl"j>l

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2014 | | pagina 114