20 CONSUMENT ledereen een pizzabakker PROEFWERK het apparaat in deze test óf een kloon van een concurrent, weet ik niet. Wat me wel helder voor ogen staat, is dat ik dacht: die is voor mij. Voor Pinksteren, Pasen, Koningsdag, voor mijn part war- me-truiendag: er is altijd een ex cuus voor een pizza. Herstel: een lékkere pizza. Niet zo'n slap fa- briekskartonnetje, maar een met een bodem die geen reclamepraat behoeft, een met verse toppings, een met zo'n heerlijke, 'ademen de' korst die stoom uitblaast als je er met je vork inprikt. En de Pizza- rette belooft dat allemaal. Bij het eerste gebruik val ik me teen van mijn geloof. Het voorne men zelf deeg en saus te maken, gaat overboord. We zijn met het gezin op voorjaarsvakantie op Ameland. Veel te druk met belang rijker dingen dan eten voorberei den: vliegeren, schelpen zoeken, een vuurtoren beklimmen. De supermarkt biedt uitkomst. Kant-en-klaar pizzadeeg, net zoiets als dat waarmee je in een oogwenk croissants bakt. Er zit ook een pot rode saus in de ver pakking. Wat een verwennerij, en dat voor nog geen 3 euro per doos. Met vier pakken onder de arm snel ik terug naar ons duin huisje, waar de Pizzarette al staat warm te draaien. Eromheen twee hongerige kinderen en een beden kelijk kijkende echtgenote. Dat apparaat moet extreem goed zijn om met kant-en-klaar spul aan de torenhoge verwachtingen te kun nen voldoen, zie ik haar denken. Wat blijkt, als we een kwartier la ter - een minipizzaatje beleggen en bakken duurt vijf minuten - een tussentijdse stemronde doen: de Pizzarette maakt alle beloftes waar. Een dikke, op en neer gol vende rand, perfect gelijkmatig verhit, mooi op temperatuur, goe de smaak. En dat gecombineerd met die gezellige sfeer van samen bakken aan tafel. Perfect! De steenovenpizza van Mario, de meesterpizzabakker in mijn stad, is nóg lekkerder, maar het scheelt bijna niks. Als we de volgende keer verse producten nemen, kan zelfs die Italiaan wel inpakken. Pizzarette is haar naam. Mooi Frans. Aan de klank zal het niet liggen. Maar wat je met dit apparaat moet kunnen, is héél hoog gegre pen: pizza's bakken zoals alleen de échte pizzabakker kan. Fonduen, steengrillen, gourmet ten: niks mis mee, op een feest dag. Maar je wilt ook wel eens iets anders. Toch? Toen een paar maanden geleden, goed getimed zo net voor kerst, de Blokker-fol der op de deurmat viel, stond-ie pontificaal op de voorpagina: de Pizzarette. Een bakplaat met terra cotta koepel erop, geschikt voor het bakken van vier minipizza's tegelijk. Of het dezelfde was als Vergeet dat onhandige regenpak of die Ma Flodder-poncho. De regenja anno nu is hip en heerlijk om te dr gen. De regenjas is een echt mode-iti geworden. Websites als Happyrai- nydays.nl, Hipinderegen.nl en Te-j genregen.pl zijn gespecialiseerd in regenkleding. Trendy labels ko men met jlssen (en bijpassende accessoires) waarin je niet alleen droog blijft, maar ook modieus bent. Zo'n designexemplaaf heeft vaak een pittige prijs, maar een mooie regenjas heb je voor het leven. Neem de modellen van het Franse merk Wanda Nylon. Vaak (semi-)transparant, altijd trés chic en met de allure van couture. Liever een onsje minder? Kijk dan eens rond bij de Denen. Bijvoor beeld bij het label Ilse Jacobsen, dat tevens toffe regenlaarzen en -mutsen heeft. Ook zijn er mer ken als Rains, tijdloos doch trendy, en het vrolij ke Blaest en Danefae. Ook Nederlandse ontwerpers leggen zich steeds meer toe op regenkleding. Zoals het merk WA TERDICHT Amsterdam van Mascha van Horik en Judith Nelis: „Onze Straincoats (een samen trekking van 'stylish' en 'raincoat') mixen Parijse chic met Hollandse functionaliteit. Ze hebben een klassieke look en zijn bedoeld voor zelfbewus- te, smaakgevoelige mensen, die een beetje kek door de regen willen." De collectie bestaat uit ver schillende modellen in uiteenlopende stoffen en stijlen. „Top voor echte modeliefhebbers, maar ook handig op de fiets." Laat dit laatste nu net de reden zijn dat Daphne Gerritse met haai merk PIOGG is gestart. „Als je elke dag fietsend tiaar je werk gaat, wil je een jas die multifunctioneel is, zodat je hem aankunt bij elk type weer." Dus kwaln ze eind 2013 met een collectie 'doordraagjassen' die ze de naam PIOGG gaf. Afgeleid van het Italiaanse pioggia, dat 'regen' betekent. Gerritse werkte jarenlang als marketingmanager bij een internationaal modebedrijf en heeft een heel eigen signatuur: haar jassen zijn uitgespro ken vrouwelijk, afgewerkt met nostalgische bies jes en pipings en, net als bij WATERDICHT Am sterdam, voorzien van slimmigheidjes. Zo zijn de stoffen hightech, dus ademend, maar gegaran deerd water- en winddicht. Achter de knopen zit een waterproof rits en de capuchon is afneem baar. Daarbij heeft elke jas een losse bodywarmer, zodat je hem zomer én winter kunt dragen. door Jan van Mullem Pizzarette van Waves. Adviesprijs,, 49,99 euro (4 pers.) en 69,99 euro (6 pers.). Info: www.foodandfun.nl. O slecht Q redelijk goed door Janice Deul foto's PR Ilse Jacobsen, 129 euro. Turqoise jas, design Lisbeth Lilleboe, 235 euro (Blaest) I Trenchcoat in polyurethaan, 783 euro (Wanda Nylon)' regen Jack met katoenen voering, 109,95 Legergroene poncho in anorakstijl, euro (Happy Rainy Days) 95 euro (Rains) reageren? consument@depersdienst.nl

Krantenbank Zeeland

Provinciale Zeeuwse Courant | 2014 | | pagina 20